Tenerife

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Nr 11
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: di 24 jun 2003 18:33
Rijdt met: zannata Z29er en niner air9 carbon
Contacteer:

Tenerife

Bericht door Nr 11 »

Hoi ik vertrek half febr naar tenerife zijn er bikers op de hoogte ivm fietsverhuur of uitgestippelde routes al daar . #-o
Gebruikersavatar
etienne
Mountainbiker
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 19:01
Rijdt met: kost minder dan mijn vrouw

Bericht door etienne »

ik ben begin dit jaar (2003) aan de costa adeje geweest in tenerife. Ik heb er geen deftige mtb gevonden. Degene die ik uiteindelijk gehuurd heb was een be one van bijn 15 kg denk ik. Maar hij schakelde goed en er viel niets af onderweg dus hij heeft zijn werk goed gedaan. Ik heb wel vooral op de baan gereden en hier en daar een weggetje ingeslagen. Ik denk niet dat daar ergens vaste routes bestaan voor mtb. Maar mispak u niet aan tenerife want je kan daar serieuze beklimmingen doen. Kijk is op de site van de transvolcano. www.transvolcano.com Het is wel zalig als je hier in de kou en regen vertrekt en de volgende dag al aan het fietsen bent in 25 graden, zaaaaaalig.
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Re: Tenerife

Bericht door peter »

cubebiker schreef:Hoi ik vertrek half febr naar tenerife zijn er bikers op de hoogte ivm fietsverhuur of uitgestippelde routes al daar . #-o
In playa de las America heb je Diga Sports met Scott fietsen en bike shuttle dienst.
The fucking problem op Tenerife is dat als je vertrekt met de fiets je steeds mag begiinen klimmen naar 2000m.
Als je daar aankomt op de ringweg heb je niet veel tijd om verder te rijden.
Kaarten deugen absoluut niet.
Rondritten zijn altijd zwaar +100km en 2500hm.
Op veel plaatsen mag je niet fietsen.
Het teno gebergte in het zuidwesten en het ana gebergte in het noorden zijn minder zwaar.
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Tenerife

Bericht door Joybiker »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met MTB-en te Tenerife, eind deze maand zouden we graag 'n weekske het eiland grondig verkennen. Ken je daar geweldige single trails, weet je waar men aan 'n deftige MTB kaart kan geraken, bestaan er daar uitgepijlde routes zoals onze Bloso routes ???? ......alle info is welkom.

Joybiker.
peter
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jul 2002 02:00

Bericht door peter »

Geen routes, geen deftige kaarten.
Van aan de zee elke dag meer dan 2000 hm klimmen naar de leuke stukken. Als je dat op het gemak en via pistes doet ben je al snel 4 uur onderweg tot boven.
Meestel kun je naast de vele irrigatiesystemen fietsen, denk wel om banden met antilekvloeistof(door opgedroogde cactusbladeren met naalden).
Best auto huren met een paar of shuttle service van bvb diga sports( in de toeristenval aan zee playa de las americas) nemen, die kennen ook de weg. Nog beter is in een bergdorpje een finca huren(vb rond san augustin of in het teno gebergte).
Ook het vissersdorp onder santiago del teide bij los gigantes puerto santiago denk ik, is een mooie verblijfplaats.
Er staan wegen en paden op de kaarten die er niet liggen en er liggen er
nog meer die niet op de kaarten staan.
Rond de Teide nationaal park en er word streng gecontroleerd(tot in beslagname fietsen).
Mooi en woest teno gebergte in het zuidwesten(klim naar zendmast en afdaling naar de faro di teno over een single track waar de meesten te voet het al knap lastig hebben, licht meenemen voor de tunnel), wel dikwijls mist. Masca is ook mooi en vandaar door een nauwe barranco naar de zee(technisch, dus veel wandelen)
Ana gebergte in het noorden is het moost, maar vaak regen in de winter.
Er lopen van de zee veel pistes afgesloten met slagbomen naar de rondweg rond de teide(boca del tauce) maar de orientatie is moeilijk en veel pistes lopen dood.
Mooi is het contrast tussen de groene pijnbomen, het zwarte lavagruis en de rode aarde.
In de winter kan het koud zijn in de bergen. Bij temperatuurinversie hangen er wolken tot 1800m en daarboven schijnt de zon.
IK wil mijn kaarten wel eens zoeken, maar leen ze niet uit.
In feite ga je beter naar La Palma(super mtb eiland, nergens meer hoogtemeters, allen iets meer kans op regen)/ Gran Canaria(veel meer routes naar boven, al wordt daar ook in sneltreinvaart geasfalteerd..
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Re: Tenerife

Bericht door guntherds »

Joybiker schreef:Hallo,

Heeft er iemand ervaring met MTB-en te Tenerife, eind deze maand zouden we graag 'n weekske het eiland grondig verkennen. Ken je daar geweldige single trails, weet je waar men aan 'n deftige MTB kaart kan geraken, bestaan er daar uitgepijlde routes zoals onze Bloso routes ???? ......alle info is welkom.

Joybiker.
hela, joybiker, in het geniep gaan trainen???? :-)
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Hey Joybiker, da's lang geleden :wink: ...

Heb je al eens met Luc van de RL gepraat / gemaild ? Die heeft daar afgelopen jaar de Trans-Volcano gereden ... Eugene ook trouwens. Maar zelfs met ne gps op zijne velo slaagt diene er nog in om verloren te rijden, dus diene zou ik ni echt vertrouwen :D - LOOOOOOL
Vraag maar aan Peter hoe 't ritje naar Oteppe was :P ...

Betreffende die Trans-Volcano : die gasten hadden een site, maar op www.transvolcano.com is jammer genoeg niks meer te beleven :(
Maar misschien kan je ze bereiken op info@transvolcano.com (wilde gok) of anders hebben Luc en Eugene misschien wel een e-mail-adres voor je ...

Awel Gunther, moogde ni mee ???
guntherds
Mountainbiker
Berichten: 308
Lid geworden op: di 12 mar 2002 02:00
Rijdt met: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...
Contacteer:

Bericht door guntherds »

Thierry schreef:Awel Gunther, moogde ni mee ???
Neen jong, ik zou te vroeg in form zijn :-) Nu moet ik eerst afkicken van al die kalkoenen ...
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

guntherds schreef:
Thierry schreef:Awel Gunther, moogde ni mee ???
Neen jong, ik zou te vroeg in form zijn :-)
Zwijgt stil, ik ken da. Ik ken da maar al te goe zelfs 8)

En als ge beter zijt dan d'ander, is 't toch zoooo moeilijk om da weg te steken hé :lol: en ja, dan worden ze ambetant hé, als ze ni meekunnen ... En zo beginnen ze dan in 't geniep te trainen :P
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

jaja, tenerife, khem zjust nog ne keer mijnen beker opgepoetst... lol.

ik denk dat er zowel in de duitse bike als de mountainbike iets stond over de canarische eilanden. ik denk dat ik een paar dagen een persoonlijke gids zou nemen. lijkt me anders moeilijk om de weg te vinden, er zijn nu eenmaal meer niet interessante dan wel interessante wegjes.

thierry : ge zijt een echt warhoofd. naar oteppe wast een andere peter die mee was, en dagnes was toen gewoon niet mee. weer te veel palm gedronen zeker ?
Plaats reactie