22/04/2012 CASSEL TROPHY 2012 (FR)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Black-Knight
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: di 06 mar 2012 20:29
Rijdt met: Cube ltd race

Bericht door Black-Knight »

Ik had de indruk dat er -door het slechte weer- een pak minder volk was. Daardoor bleef er na elke lus genoeg bevoorrading over. Ook onderweg was het dit jaar minder nodig om te slalommen tussen wandelende bikers. De bepijling was inderdaad voor verbetering vatbaar. Zo liep de laatste lus van de 65km letterlijk in een doodlopend straatje dood. Dan maar in de gietende regen de lus van de 25km tot derde lus bevorderd.
Ook de voorafinschrijving was dit jaar moeilijker als je geen Visacard had. Bovendien is het spijtig dat ze niet langer de naam op het stuurbord afdrukken. 't Was steeds een leuk hebbeding om thuis op het fietsje van de jongste dochter te monteren. Toch blijft het parcours een uitdaging en de klimmetjes op de flanken van Cassel blijven de moeite waard om naar hier af te zakken. Ik ben dus gematigd positief en kom volgend jaar waarschijnlijk wel terug. En nu eens kijken of Wallers-Arenberg volgend weekend de positieve commentaren inlost.
Gebruikersavatar
Woody 7
Mountainbiker
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 30 nov 2005 20:46
Rijdt met: Scott

Bericht door Woody 7 »

Kan er mij één iemand vertellen hoe hij aan 65km gekomen is ?!
Na 10 min zoeken naar de pijlen voor de 3de boucle en de regenbui dan maar besloten om huiswaarts te keren, had ook schrik om vast te rijden op de weide...
Anders vond ik het wel een leuke tocht met de vele privé doorsteken,je hebt daar niet altijd de keure van é in deze streek!
Bij droog weer zou ik deze zeker nog eens rijden :bounce:
Gebruikersavatar
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Berichten: 915
Lid geworden op: za 13 okt 2007 10:31
Rijdt met: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Contacteer:

Bericht door Emperor of the Mud »

's Morgens de bui al zien hangen en in een zijstraat geparkeerd. Met 4 vWo's geprobeerd om de 65 af te bollen, maar door de plensbui na de 2e bev toch maar wijselijk huiswaarts gekeerd. Ik vind het steeds minder en minder worden qua parcours, ambiance, bepijling, omkadering; en twijfel sterk of ik hier nog terugkom.
Gebruikersavatar
sliekfretter
Mountainbiker
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 21:58
Rijdt met: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach
Contacteer:

Bericht door sliekfretter »

Idem dito voor mij hoeft die Cassel Trophy niet meer , 6,8€ betaal je op voorhand voor slechte bepijling , op sommige plaatsen konden ze wel pijltjes op borden zetten elders pijlen op de grond , waarom niet overal pijltjes op borden, ook ik heb de slijkparking moeten afrijden , een beetje onverantwoord vind ik om zo'n weide als parking te gebruiken , er zijn toch andere alternatieven daar , douches? niet gevonden
geef mij maar een mooie Vlaamse TT zoals Poperinge XL bv die dezelfde streek aandoet en meer, waar je tenminste kan douchen en leuke apres heeft.
Gebruikersavatar
BeeVee
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: do 30 dec 2004 22:12
Rijdt met: Radon ZR-2

Bericht door BeeVee »

Dit jaar voor een jubileumeditie terug afgezakt naar Cassel, onze vijde deelname, samen met Target :bounce:

Parcous was dit jaar grotendeels gewijzigd ten opzichte van de vorige jaren. Vroeger had je kleinere lussen die je zelf naar hartelust kon combineren. Zo lieten wij telkens de eerste lus vallen omdat deze gewoon een plattelandslus maakt. Doordat men dit jaar moest kiezen tussen afstanden, hadden we deze eerste lus terug aan ons vingers; de eerste lus tot aan de bevoorrading op de top was niet zo veel soeps :(
Verder zater er diverse mooie stukken van de vorige jaren niet in deze editie, mogelijks door het grotendeels omkeren van de rijrichting van het parcours misschien?

Terug genoten van deze rit, alhoewel we hem persoonlijk ook wel wat minder vonden dan de vorige jaren. De regenval van de laatste dagen toverde het parcours bij momenten om in schaatspistes, modderpoelen, ... :-? Klimmen op onverhard was soms nagenoeg ondoenbaar, ne keer als men begint te pattineren ... #-o

Toen de regen met bakken uit de lucht begon te vallen hebben we na een 6-tal km van de laatste lus, wijselijk onze kar gekeerd en zijn we naar de aankomst gereden. Het was dan nog even wat duwwerk om van de parking te geraken.

Volgend jaar komen we zeker nog terug en hopen terug op een iets betere editie!
bruno_dirt
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 14 apr 2009 10:33
Rijdt met: FOCUS BF 3.0

Bericht door bruno_dirt »

Ik ben dit jaar enorm teleurgesteld...
Vorig jaar deze gereden met enkele mannen van de Bike@holics en was toen best tevreden van het parcours.
Helaas was dit voor deze editie ab-so-luut niet het geval!
We waren vertrokken om de 65 km te rijden. 't Lag vrij vettig en daarom hadden we besloten om toch wat minder km's te rijden.
Voor de eerste bevoorrading ging alles goed en vond ik het best een fijn parcours. Maar vanaf toen liep alles mis. Bepijling klopte niet en veel mensen van de organisatie konden ons ook niet helpen. Wij zijn dan een tweede maal gestart vanaf de bevoorrading om te kijken waar we verkeerd gereden waren maar zonder resultaat. Om dan toch aan wat km's te komen zijn we een lus van de 65 beginnen volgen maar ook daar liep het totaal verkeerd. We sloegen een boerenwegje in en... terug nergens pijltje te vinden. Van miserie zijn we teruggekeerd naar de start, fiets in de auto en nog een pint gedronken!
Jammer voor de organisatie dat ze in zo'n prachtige streek enkele steken laat vallen...
Volgend jaar zal ik waarschijnlijk Cassel even skippen. :(
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Bericht door Single Tracker »

Gisteren samen met mijn compaan ook afgezakt naar Cassel voor een eerste deelname. Rond 9 uur ter plekke vertrokken voor de 65 km. De eerste stroken waren veelbelovend. Na amper 2 km had ik wel al af te rekenen met een lekke band. Na de binnenbandenwissel vatten we het bos aan op de Mont Des Recollets. Een magnifiek technisch bos, alleen jammer dat je (quasi) iedere beklimming te voet moest doen, wegens te vettige ondergrond. Daarna volgden wat mindere (vlakke) stroken, maar de laatste kilometers voor de eerste bevoorrading waren wel opnieuw de moeite waard! De bevoorrading op de top van de Casselberg vond ik echt wel TOP, al waren die chips en bistro-worsten wel wat overbodig :-). Na de eerste bevoorrading begon het te regenen en was de fun er snel af. Ook het parcours viel toen tegen: veel weg, veel vlakke boereslagen,... Rond 12u gingen de hemelsluizen pas echt open, een enorme wolkbreuk (die bleef duren) viel op onze nek. Op de koop toe kreeg mijn compaan nog af te rekenen met een lekke band. Doordat we toen niet ver meer van de tweede bevoorrading waren besloten we maar te voet terug naar daar te wandelen. Onze handen waren te verkleumd om nog deftig een band te kunnen vervangen. Daar aangekomen was alles al opgedoekt en besloten we dan maar om de strijd te staken (na 40 km). "C'est fini hé", riep er nog iemand van de organisatie. Dat hadden we toen ook al door :-)

Van de bepijling kon ik eigenlijk niet klagen, op de moeilijke punten stonden telkens mensen van de organisatie om de weg te zeggen.

Het parcours: eerste gedeelte was zeer mooi, daarna niet veel soeps meer (ik weet natuurlijk niet hoe het was na de 2de bevoorrading).

Volgend jaar kom ik terug, hopelijk met beter weer. Bij droog weer is dit volgens mij echt wel de moeite waard om te rijden!
noutje
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 21 jan 2008 21:14
Rijdt met: bulls copperhead supreme & scott scale 40

Bericht door noutje »

Ik vond hem zwaar #-o komt waarschijnlijk door mindere conditie of komplete offday :oops:
Kom hier al 5 jaar en zal hier nog komen,maar je mag ook niet meer verwachten denk ik,het blijft mooi maar na enkele jaren komt men dit ook gewoon en dan begint men te zagen over kleine dingen :wink:
Het blijft de Cassel trophy dus je blijft in Cassel.
Ik heb er van genoten met de minpunten erbij.

Tot volgend jaar :-D
Plaats reactie