Sella Ronda individueel op gps

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
The Orb
Mountainbiker
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 21:55
Rijdt met: Speci Epic 29" Carbon SRAM XX

Sella Ronda individueel op gps

Bericht door The Orb »

Is er iemand die de Sella Ronda al individueel gereden heeft?
Met individueel bedoel ik los van de grote organisaties.
Wij zijn namelijk een groepje bikers (8 a 10 man) die steeds zelf onze fietsvakantie uitstippelt/organiseert.

Iemand dit al gedaan?
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Sella Ronda individueel op gps

Bericht door IPPE »

Hoi, sorry voor het late antwoord maar ik moest in de archieven duiken om de track terug te vinden.
Wij hebben de Sella in 2013 gereden deels samen met de hotelbaas/gids tot die net voor de top van de Pordoi in een ravijn dook en zijn schouder uit de kom trok :-? . Daarna hebben we ons wagonnetje aangehaakt bij een ander groepje waarvan de gids een ex snelheidspiloot was wat resulteerde in een ietwat alternatief parcour en veel hogere snelheid in de afdalingen (o) . De klim naar Val Gardena is wel asfalt maar het panorama is wondermooi. Ik geloof dat we in totaal 5 liften genomen hebben en de 1° was in Badia. Ons hotel lag in La Valle (Wengen).
Ik weet niet wat het technisch niveau is van jullie groep maar als je Ardennen (type Malmedy en omstreken) aankunt is deze tocht geen probleem en heb je tijd om te genieten van de omgeving.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wpuhrunhgtrwtxml

Marmolada
Afbeelding
The Orb
Mountainbiker
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 21:55
Rijdt met: Speci Epic 29" Carbon SRAM XX

Re: Sella Ronda individueel op gps

Bericht door The Orb »

Hey bedankt voor je antwoord en info.
't Is niet dat we dit jaar nog vertrekken, dus late reactie is geen probleem hoor.

Ik lees hier en daar dat je de liften enkel mag gebruiken als je een gids hebt. Klopt dit?

grtz

K.

IPPE schreef:Hoi, sorry voor het late antwoord maar ik moest in de archieven duiken om de track terug te vinden.
Wij hebben de Sella in 2013 gereden deels samen met de hotelbaas/gids tot die net voor de top van de Pordoi in een ravijn dook en zijn schouder uit de kom trok :-? . Daarna hebben we ons wagonnetje aangehaakt bij een ander groepje waarvan de gids een ex snelheidspiloot was wat resulteerde in een ietwat alternatief parcour en veel hogere snelheid in de afdalingen (o) . De klim naar Val Gardena is wel asfalt maar het panorama is wondermooi. Ik geloof dat we in totaal 5 liften genomen hebben en de 1° was in Badia. Ons hotel lag in La Valle (Wengen).
Ik weet niet wat het technisch niveau is van jullie groep maar als je Ardennen (type Malmedy en omstreken) aankunt is deze tocht geen probleem en heb je tijd om te genieten van de omgeving.

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wpuhrunhgtrwtxml

Marmolada
Afbeelding
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Sella Ronda individueel op gps

Bericht door IPPE »

Zou mij sterk verwonderen, wij hebben ook al liften in de regio genomen zonder gids. Best vooraf is mailen want niet alle liften nemen fietsen aan.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Sella Ronda individueel op gps

Bericht door TaurineR »

Ik heb hem verleden jaar gereden zuiver op GPS en zonder liften.
Wel niet op wedstrijdtempo, want het was tijdens een fietsweek in de Dolomieten.
Zeker een aanrader, let enkel op afstand en hoogtemeters, of je deze aankan, en kies een mooie dag uit!
The Orb
Mountainbiker
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 21 mar 2004 21:55
Rijdt met: Speci Epic 29" Carbon SRAM XX

Re: Sella Ronda individueel op gps

Bericht door The Orb »

Onze conditie laat niet toe om het volledige parcours zonder liften te doen.
Wij hebben dus weldegelijk liften nodig.

Zal die mannen eens een mail sturen.

Thx
IPPE schreef:Zou mij sterk verwonderen, wij hebben ook al liften in de regio genomen zonder gids. Best vooraf is mailen want niet alle liften nemen fietsen aan.
Gebruikersavatar
IPPE
Mountainbiker
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 17 mei 2008 22:42
Rijdt met: TURNER 5SPOT & RFX

Re: Sella Ronda individueel op gps

Bericht door IPPE »

Als je ritten uitstippelt u niet blindstaren op de km's maar eerder op de hm's . Zeker met een grotere groep is 1500hm/dag zonder liften meer dan genoeg. De sterkere kunnen gas geven bergop terwijl de anderen hun eigen tempo kunnen rijden, zo is't plezant voor iedereen. Uit ervaring weet ik dat in de Dolomieten alles beneden de 15% stijging gewoon "vals plat" is :lol: .
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Sella Ronda individueel op gps

Bericht door TaurineR »

In de Dolomieten (ook regio Garda) kan je inderdaad best een (extra) klein blad vooraan gebruiken.
Plaats reactie