Sella Ronda Hero 2016

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Sella Ronda Hero 2016

Bericht door Misty »

Ben ingeschreven met een vriend , het moest er eens van komen ! De vele foto's en filmpjes bezorgden me al een aantal jaren hevige kippevel momenten !! Tips en reacties van mensen met ervaringen heel welkom !!

Misty ,
Stef86
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 15:26
Rijdt met: Nog niet kapot

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door Stef86 »

Heb hem vorige zomer gereden. Weekend van 4dagen geboekt via de website zelf. Helemaal af qua organisatie..

1 tip doseren op de klim naar Sourasass, die valt ongeveer halverwege, is onnoemelijk steil en is bezaaid met losse keien. Heb me vorig jaar daar laten verleiden, door de vele aanmoediging van de mederijders, om te blijven fietsen. Maar heb ik achteraf moeten bekopen.

Verder is hij niet ontzettend technisch. Alle afdalingen vallen te fietsen. Op de paar technische stroken staan voldoende waarschuwingen..

Ga zeker de dag voor de wedstrijd de slotafdaling verkennen, ben er vorig jaar voorbij gevlogen door Kulhavy, Gunn Rita Dahle en Sauser. Altijd de moeite om je enkele seconden in het spoor te zetten van je helden. Zet je ook onmiddelijk met de voetjes op de grond. :-)

Tot slot het belangrijkste: geniet van de omgeving! Gewoon schitterend. Het pad bovenop de Campolongo van rifugio naar rifugio met uitzicht op de Sella Towers dat moet zowat het meest magische uitzicht van Europa zijn.
Speed Hanzie
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 00:02
Rijdt met: Rotwild R2 hardtail

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door Speed Hanzie »

Ik heb je een pb,met vraag voor info.
Thanks,
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door Biestie1 »

In 2011 prachtige marathon, echt genoten van eerste tot laatste kilometer.
In 2014 een nachtmerrie ! Vééél te veel volk. Parkoers nochthans hetzelfde, zelfs iets leuker omdat de eerste afdaling beetje hertekend was.
Klim naar Sourassas zal je veel te voet moeten gaan, tenzij je Longo, Paez of Paulissen noemt :wink:
Maar het probleem is boven op Sourassas, het stuk single-track richting Pordoi. Hier bots je terug op de deelnemers van de korte afstand.
Daar heb ik anderhalf uur mogen stilstaan en stapvoets vooruit over amper 2 kilometers. NO FUN ! Iedereen aan het klagen en zagen, ook op de paljassen die dan over de flanken proberen voorbij te wroeten, hetgeen het uiteraard enkel erger maakt. Organisatie zou aan dit probleem gewerkt hebben voor het WK 2015, maar weet niet of het probleem nu opgelost was.
Na de Pordoi ben je ervan verlost, de korte draait tussen Sella en Sassolungo af en de lange gaat naar de Passo Duron, daar kwam ik plots haast niemand meer tegen. Die klim is eindeloos met wat heel steile stukken. Ook als je over de top bent, zitten er nog een aantal pijnlijke bulten in.
Mooiste stuk vind ik Pralongia (2e kim) waar je een 360° zicht hebt.
TIP : zorg dat je inschrijft met licentie zodat je hopelijk in een redelijk startblok kan vertrekken. Weet dat Italianen allemaal een licentie hebben. In 2014 waren er 10 blokken met licentiehouders en 2 zonder, dan weet je het wel.
Stef86
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 11 jul 2011 15:26
Rijdt met: Nog niet kapot

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door Stef86 »

Geen pb ontvangen, tenzij je mij niet bedoelde.

De hierboven vermelde problemen waren vorig jaar goed opgelost. Voor de korte toer hadden ze de klim van de Pordoi hertekend waardoor beide toeren pas samen kwamen vlak voor de afdaling. Ook startboxen waren herschikt waardoor de meeste vd 65 en de 85 elkaar zelden tegenkwamen op de stukken die samenliepen.
Enige vorm van file was de startklim en eerste afdaling. Maar dit was niet meer dan een doorsnee belgische marathon. Op geen enkel moment af de fiets gedwongen omwille van een opstopping.

Heb vorig jaar mijn kaartnummer van de vwb als licentienummer opgegeven. Organisatie kijkt dit blijkbaar niet goed na want stond tussen de licentierijders aan de start. Wel pas in box 8 met nog steeds een dikke 2000 starters voor me. Maar ja weinig tot geen last van gehad onderweg. Op dat vlak telde het chauvinisme wat denk ik want ook al was 90% italiaan, mijn startbox puilde uit van de buitenlanders, die dus ergens achteraan mochten starten en een inhaalrace konden houden :-)
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door roger »

Veel belovend zo te lezen,voor mij zal het de eerste maal zijn.Na men heupbreuk (vandaag 1 jaar geleden) was 2015 voor mij een transit jaar,vanaf september terug aan het fietsen,nu nog altijd wat soms problemen,maar nog geen ritjes die richting 80km gaan.

Heb me ingeschreven voor de 67km omdat ik niet goed kan inschatten hoe men conditie gaat zijn,ook men 72 jaar is geen voordeel,maar dit moet toch wel te doen zijn op 1 dag.

Wil vooral genieten,want heb een mooie herinnering aan de Trans- Dolomiti van een week.

Gedurende 15jaar trekken we altijd naar de Cristalp maar ben het een beetje beu betreft organisatie , controle,vertrek en aankomst op andere plaats.

Ben ingeschreven,nog enkel hotel boeken,suggesties zijn welkom.
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door Misty »

Door gezondheids problemen heb ik een ticket voor deze marathon te koop , info via pb !

Misty,
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door Misty »

Heb bevestiging gekregen van de organisatie dat er een Naams verandering kan gebeuren met bijhorend formulier , pb bij interesse !!

Misty
peko
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 06 aug 2014 12:47

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door peko »

Hey,

Heb je enkel een startticket of een ticket inclusief overnachting en maaltijden?
gr
Pe
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Re: Sella Ronda Hero 2016

Bericht door Misty »

Heb enkel startticket , maar die is normaal overgenomen ! Ik verwacht binnen de 2-3 dagen een betaling uit het buitenland , zoniet laat ik het weten !!

Misty,
Plaats reactie