Roc 'd Azur 2015

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gebruikersavatar
dannyvk
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 17 mei 2011 20:25
Rijdt met: Van alles wat

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door dannyvk »

Idem hier alles gezakt en gepakt voor morgenvroeg te vertrekken!
d-shack
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 13:49
Rijdt met: GT Zaskar

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door d-shack »

Wij zijn hier vandaag aangekomen. Het is hier niet zo erg als in cannes geweest, maar het heeft hier ook serieus te keer gegaan. Flink veel vocht in de lucht en veel muggen. Morgen de eerste keer het achterland intrekken en zien hoe het erbij ligt.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door uncle sam »

Keep us updated please :-)
De firma dankt u
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door i-Mac »

Ik heb ook collega's die ginder zijn. Mocht je ze tegen het lijf lopen, doe ze dan de groeten. (Geert, Kristof en Stijn) Veel plezier daar!!!
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door Giobiker »

Het zware onweer was vooral in Cannes en Antibes, Frejus was eigenlijk veel minder zwaar getroffen.
Het ligt er wel natter bij als vorig jaar, er liggen meer plassen en wat vettige stukken.
Ook staat er in de kleine riviertjes tussen de bergen meer water, op plaatsen waar je beekjes moet doorkruisen
kan ik mij gelijk niet herrineren dat er vorig jaar zelfs water in stond...
Naar het schijnt zou het hier de week voorafgaand aan het onweer ook al serieus veel geregend hebben.
Voor morgen voorspellen ze regen en woensdag misschien ook nog wat maar de rest van de week daarna niet meer.
Er zitten momenteel inderdaad veel muggen, en bijten dat die doen en dan vooral savonds, dit kan ik mij van vorig
jaar toch ook niet meer herrineren...

Groeten.
Valley
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 16 mar 2003 21:50
Rijdt met: Cube agree gtc race, Scott 29 Expert

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door Valley »

Ok klaar om te vertrekken naar Frejus. :bounce:
Voor de 8 st maal samen met 8 vrienden uit de omgeving van Heusden-Zolder. :-D
Vrijdag de marathon en Zondag de Roc .
See you at FREJUS =D>
Ivo L
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 16 jan 2004 17:05
Rijdt met: Canyon Exceed

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door Ivo L »

Marathon gedaan, goed weer, niet teveel zon. 7u32. Heel tevreden en hier kom ik zeker eens terug. Super organisatie maar jammer genoeg geen douches.
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door aj kwak »

Voor de 4e x aan de start.
T'parcours blijft er altijd mooi.

Maar elk jaar is het er wat minder en minder (behalve inschrijvingsgeld)
Voor dat geld mag er toch sportdrank en mecano/pomp/olie op bevoorrading zijn.
Alsook ad finish kreeg je vroeger nog iets deftig te eten met wat cola of sportdrank.
Dit jaar op onverklaarbare wijze vanuit box 4 moeten starten en evenveel file gehad als op een werkdag naar Brussel.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door LuckyIron »

Het is en blijft een mega MTB parcours (ik reed de Roc Marathon).

Maar het wordt inderdaad minder en minder.
Toch ook wel teleurgesteld over de bevoorrading.

Ook wel file gehad en waarom ze dan nog die andere wedstrijden ertussen smijten, is al helemaal een raadsel. OK, de eerste hebben daar geen last van, maar niet iedereen is elite.

lekker stinkende modder ook net aan start en finish ](*,)
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Roc 'd Azur 2015

Bericht door Giobiker »

Dit jaar voor het eerst de marathon en de roc gereden na vorig jaar enkel de marathon gereden te hebben.
Op vrijdag in de 2e golf kunnen starten en overal filevrij naar beneden kunnen rijden dus geen klagen, ik denk dat de bevoorradingen vooral bij de laatsten geplunderd zijn maar daar heb ik geen last van want ik stop toch niet.
Op zondag had ik minder geluk en moest ik in de voorlaatste golf starten en dat gaf een miserabel resultaat!
Die roc d'azur op zondag lijkt wel een kermiskoers waar iedereen aan meedoet getraind of niet getraind, op de eerste lange klim na de camping loop 1/4 al te voet, het begin van de daaropvolgende klim rijden ze nog naar beneden maar bijna stapvoets...
Dan begint de afdaling naar de fournel en sta je weer stil, de volgende lange klim is het naar het einde toe even erg een wandelpad, slalommen tussen de wandelaars naar boven, dan die mooie afdaling die start tussen de boompjes terug aanschuiven...
Zelfs voor een beekje alle remmen dicht en op 1lijn gaan rijden achter elkaar.
Aan de bevoorrading waar de afdaling start naar col de bougnon was het helemaal in orde, daar stond minstens 100 man aan te schuiven en liet men er maar 3 per keer vertrekken...
Als je daartussen zit en je wil voor jezelf een beetje goede tijd neerzettten is het toch niet echt leuk, iedereen heeft recht om te rijden maar de invulling van de startgolven kan toch beter!
Als ze nu eens een paar simpele vragen stellen bij inschrijving zoals 'rij je de fournel en dergelijke af' en 'stop je aan de bevoorradingen' enzo dan zou dat toch al wel kunnen een verschil maken denk ik...
Maar het zal hen wel een zorg wezen want elke biker extra is kassa kassa.
En hadden ze op maandag dat water aan de start en finish even afgepomt dan waren die stinkputjes er ook niet, daar had precies enen zijn beerkar in gelost!
Er was waarschijnlijk geen budget meer voor...
Los van dat alles blijft natuurlijk elke keer opnieuw een fantastische ervaring om daar te gaan bike en je seizoen af te sluiten!
Plaats reactie