MTB in de Alpen

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Tomvr
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 28 mar 2015 23:35

MTB in de Alpen

Bericht door Tomvr »

Ik zou namelijk graag deze zomer eens richting de Alpen gaan om me er eens een week met de MTB te amuseren.
Nu was mijn vraag namelijk heeft er iemand misschien enkele tip of waar te zijn , trails , enzovoort,....
Ik zelf had gedacht om naar de kanten van Montafon , kleinwalsertal of die kanten te gaan.
Nu heb ik namelijk geen ervaring met het biken in de Alpen dus alle hulp zou welkom zijn.

mvg
Tom
peko
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 06 aug 2014 12:47

Re: MTB in de Alpen

Bericht door peko »

Ga richting leogang. Dat is het bikemekka!
Niet alleen voor gevorderden...
Hardie
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 mei 2010 18:55
Contacteer:

Re: MTB in de Alpen

Bericht door Hardie »

Tomvr schreef:Ik zou namelijk graag deze zomer eens richting de Alpen gaan om me er eens een week met de MTB te amuseren.
Nu was mijn vraag namelijk heeft er iemand misschien enkele tip of waar te zijn , trails , enzovoort,....
Ik zelf had gedacht om naar de kanten van Montafon , kleinwalsertal of die kanten te gaan.
Nu heb ik namelijk geen ervaring met het biken in de Alpen dus alle hulp zou welkom zijn.

mvg
Tom
Dag Tom,

Als het de Zuid-Franse Alpen mogen zijn, meer bepaald Briançon: http://www.alpinesingletrack.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes,

Klaas
JanC
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: di 15 apr 2008 18:28
Rijdt met: Zaskar Carbon 9r PRO / CAAD12
Contacteer:

Re: MTB in de Alpen

Bericht door JanC »

Tijd om deze nog eens boven te halen: http://www.mountainbikers-paradise.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Nauders vond ik persoonlijk een topper.
cheeta
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 28 nov 2009 15:24
Rijdt met: Batavus Buster '93

Re: MTB in de Alpen

Bericht door cheeta »

Is het niet zwaar afhankelijk van wat je wilt gaan doen? MTB in de Alpen is nogal uhhh een breed begrip...
- sommige gebieden zijn extreem toeristisch (altijd onder de mensen), andere zijn afgelegen deels zonder GSM ontvangt,
- sommige plaatsen ben je gewoon in een bos onderweg, andere veel op (rollende) stenen evt. boven de boomgrens,
- qua trails van schotterstrasse tot dingen die niet misstaan in een WorldCup DH (of er eentje zijn),
- wel of geen liften,
- etc...
Gebruikersavatar
Koen31
Mountainbiker
Berichten: 240
Lid geworden op: di 17 sep 2002 02:00
Rijdt met: Radon

Re: MTB in de Alpen

Bericht door Koen31 »

Ik ben op zoek naar een bestemming in Oostenrijk, in de hogere gedeelte van de alpen, en liefst met veel liften.
Het is een gecombineerde fiets (ik dan) / wandelvakantie.
De kinderen (4 en 6 jaar) gaan mee, vandaar dat het handig is om liften te hebben om wat te wandelen op hoogte.
Ik had Ischgl, Sölden of Nauders al op mijn lijstje, maar als er iemand nog andere tips heeft ?

Alvast bedankt,

Koen
joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Re: MTB in de Alpen

Bericht door joeke »

Hallo,

Kirchberg is ook de moeite.
Dan kunnen de kids ook MTB-en.

En vergeet ook Lermoos niet.

Groetjes,
Joeke
Plaats reactie