AlpineSingletrack.com - Briançon

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Hardie
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 mei 2010 18:55
Contacteer:

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door Hardie »

sam2300 schreef:Ook op zoek naar een fietsvakantie met een 4-tal personen...
Is de Trail vakantie te doen met hardtails?
@sam2300: Ja hoor, de 'trail' vakanties zijn zeker te doen met een hardtail! Schijfremmen en vering vooraan zijn wel een minimum... :-D

Hier is de link naar onze kalender, mocht je je vakantie willen boeken: http://www.alpinesingletrack.com/nl/booking/

Groetjes - Klaas
Gebruikersavatar
MrSwiss
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 07 mar 2014 00:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2008 Specialized Fatboy 2014

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door MrSwiss »

Trail week zelfs te doen met een 100% hardtail Fatbike , nietwaar Klaas ! :-D Maar er moeten wel een stel goeie benen en wat ervaring bij zijn. Dit jaar probeer ik de 'enduro' week maar wel met mijn 100% fully of toch met de Fatbike ? :bounce: Zal afhangen hoe we les chemins du Soleil verteren in mei. [-o<
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door Butch »

Heel grote kans dat ik volgend jaar zo'n weekje ga boeken! Eigenlijk beetje jammer dat mijn vakantie dit jaar al is geboekt :D. Hoewel de dolomieten ook wel een en ander te bieden hebben lijkt mij.

Als ik boek voor volgend jaar, legt dan ook al maar zo'n mooi outfitje klaar voor mij =D>
Hardie
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 mei 2010 18:55
Contacteer:

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door Hardie »

MrSwiss schreef:Trail week zelfs te doen met een 100% hardtail Fatbike , nietwaar Klaas ! :-D Maar er moeten wel een stel goeie benen en wat ervaring bij zijn. Dit jaar probeer ik de 'enduro' week maar wel met mijn 100% fully of toch met de Fatbike ? :bounce: Zal afhangen hoe we les chemins du Soleil verteren in mei. [-o<
Inderdaad! Maar zoals je zelf zegt, er moet een goeie piloot opzitten! Tot binnenkort wè!

Klaas
Hardie
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 mei 2010 18:55
Contacteer:

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door Hardie »

Butch schreef:Heel grote kans dat ik volgend jaar zo'n weekje ga boeken! Eigenlijk beetje jammer dat mijn vakantie dit jaar al is geboekt :D. Hoewel de dolomieten ook wel een en ander te bieden hebben lijkt mij.

Als ik boek voor volgend jaar, legt dan ook al maar zo'n mooi outfitje klaar voor mij =D>
Allez - hopelijk tot volgend jaar dan! Truitjes te verkrijgen met korte mouwen, 3/4de mouwen, of lange mouwen... :-D

Groetjes!
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door Wollie »

Ik wil hier zeker terug komen, helaas zal voor dit jaar niet zijn. Maar volgend jaar is deze fiets ingereden en er klaar voor :

" onclick="window.open(this.href);return false;

PS : nog plannen voor begeleiding dames door Kathleen ?

grtjs, Wouter
Hardie
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 mei 2010 18:55
Contacteer:

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door Hardie »

Wollie schreef:Ik wil hier zeker terug komen, helaas zal voor dit jaar niet zijn. Maar volgend jaar is deze fiets ingereden en er klaar voor :

" onclick="window.open(this.href);return false;

PS : nog plannen voor begeleiding dames door Kathleen ?

grtjs, Wouter
Schoon fietsje hé Wouter! Ideaal voor een Enduro week bij ons... :wink:

(Nee, voorlopig geen plannen voor 'dames weken'.)

Groetjes, Klaas
Jonas1984
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 18:51
Rijdt met: Kontich
Contacteer:

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door Jonas1984 »

Net terug van een weekje Briançon met AlpineSingletrack.com! Een nieuwe wereld is voor me opengegaan wat echt mountainbiken eigenlijk is..

De hartelijke ontvangst en verwennerij van gastvrouw Katleen (kan die lekker koken zeg) zorgen ervoor dat je als biker niets tekort komt en enkel maar aan fietsen hoeft te denken. Locale gids Greg is een van de sympathiekste Fransmannen die ik ooit ontmoet heb en wat kan die mensen fietsen.. Hij weet niet alleen de mooiste trails in de streek liggen, maar neemt bovendien ook nog de tijd om met wat tips en tricks je techniek bij te schaven (indien gewenst). Ik had het geluk twee dagen met hem alleen erop te mogen uittrekken en wat ik deze week aan progressie heb geboekt op gebied van techniek had ik vooraf niet voor mogelijk gehouden.

Dankzij een groot busje met aanhangwagen ben je bovendien zeer flexibel. Je kan meerdere afdalingen op één dag doen omdat je gewoon op de top wordt afgezet (omlaag is nu eenmaal leuker dan omhoog :P ) en bij slecht weer kan er uitgeweken worden naar andere valleien.

Vooraf gezien vond ik het vrij prijzig maar als ik zie hoe ik deze week in de watten ben gelegd kan ik alleen maar zeggen dat dit prijs/kwaliteit meer dan top is!! Een aanrader voor elke liefhebber van het ruigere (enduro) werk..

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jonas1984 op di 15 mar 2016 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door Jochen74 »

Is het ook mogelijk om af te zakken met niet bikers?
Bvb koppels waarvan de vrouwen niet rijden?
En is er voor hen in de omgeving wat te zien of te doen?
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: AlpineSingletrack.com - Briançon

Bericht door aresius »

Jochen, ik heb vernomen van wel. De niet bikers kunnen wandelen of wat in de buurt rondhangen.

Ingeschreven voor september 2016 8) :bounce: (o)
Plaats reactie