Craft Transalp 2015

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lowflyer
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: do 03 mei 2007 22:08
Rijdt met: Cannondale Scalpel Factory Team, Pinarello Dogma

Craft Transalp 2015

Bericht door lowflyer »

Ingeschreven voor de Transalp 2015 van 19/7 tot 25/7
Deze editie 630km met 19300HM van Ruhpolding tot Riva del Garda
Wie doet er nog mee ?
Wie heeft deze al gereden ?
Tips & tricks zijn welkom :-D
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Craft Transalp 2015

Bericht door Den jjag »

We hebben dit jaar voor de eerste keer meegedaan.
Veel schotterwegen en en dito afdalingen dachten we, dachten we.
Elke dag zat er wel een (voor ons Grand-masters) technische single-track afdaling in.
De klimmen waren te doen, met soms wat (te veel?) asfalt. Hoewel er enkele keren serieuze draagstukken inzaten. Hier en daar een +25% stuk.
Omdat je met 600 teams start (= 1200 man) hadden we in de beginfase meestal opstoppingen, soms oplopend tot wel een half uur.

Het weer heb je niet in de hand, de tweede dag regen van de start tot de finisch!
Veel deelnemers onderkoeld, waaronder mezelf. Op karakter toch uitgereden, maar die dag zijn er veel teams uitgevallen. Dus goed voorzien op warme (regen) kleding!
Om te slapen hadden we gekozen voor de hotel versie, tja, we worden al wat ouder hé.

Omdat we zo afgezien hadden tijdens die regendag hadden we besloten om, het jaar erop, niet meer mee te doen.
Maar...nu ik het nieuwe parkoers gezien heb krijg ik verdorie veel goesting om terug mee te doen!
Dus, aan mijn vrouwtje gevraagd of ze nog maar eens wou meegaan (zij volgt mee met het busje van start naar de volgende halte).
Nu mijne maat nog overtuigen!
Plaats reactie