Vulkanbike 2014

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Aeltae
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 19 aug 2014 18:00

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door Aeltae »

TaurineR schreef:Mooie dag, stikkapot, maar dat zal wel aan mij liggen...
Ik heb de 100km gereden, en het ging er snel aan toe.
In Belgie zou men voor de afdaling net na de 2 bevoorrading toch een verwittiging zetten dat het een beetje gevaarlijk is. Of is dit voor watjes?
Ik ben daar (voor mijn doen) te snel naar beneden gegaan, een halverwege vlot over kop gegaan, gelukkig enkel maar wat schrammen op gezicht en knie.
Na 90km ging bij mij het licht uit. Totaal geen kracht meer, te weinig gedronken denk ik.
Maar: ik heb mijn tijd met 20min. verbeterd tov. 3 jaar geleden.
Op de website staat wel al 't programma voor 2015, maar de uitslag kan ik niet vinden? :-?
Ik ben blij dat ik hem gereden heb. Het ging er inderdaad snel aan toe, wat eigenlijk in mijn nadeel is. Ik heb liever een wat technischer parcours met klimmen die steiler zijn. Hier waren de eerste 50 km echt brede wegen met max 5-6% bergop denk ik, voor de mannen met de grote molen dus. Dit beterde wel in de tweede helft vond ik, zeker met een paar mooie, iets technischere afdalingen. :-) Bordjes bij afdalingen hoeft niet voor mij, ik vind dat dat vooral angst inboezemd. :-? Er stonden wel overal mensen van de organisatie/brandweer die dus wel meteen ter plekke waren moest er iets gebeuren. Dat was zeker een toppunt vond ik.
Bevoorradingen waren ook wel in orde vond ik. Apfelschorle is best wel goed tijdens zo'n rit. Beter dan sommige 'sportdranken' met vieze medicijnensmaak.
Al bij al zeer leuke rit, parcours was dus vrij makkelijk maar wel mooie omgeving, zwaartepunt van de rit ligt toch wel in de tweede helft.
Gebruikersavatar
KRZA
Mountainbiker
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 02 nov 2009 15:54
Rijdt met: Specialized Epic Expert 29

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door KRZA »

at was da roze drankje bij de bevoorrading? Damn da was goe man! :-D
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door Speedy G. »

Ik ben bijna beschaamd om mijn ding hier te vertellen als ik dit allemaal lees.
Ik vond het zwaar maar heb er wel pakken meer van genoten tegenover verleden jaar. Lag het aan het weer of aan de fiets (29" fully - 26" hardtail) maar de doelstelling was om 1uur sneller rond te zijn als 2013 en dat is me ook gelukt.
5u42 totale tijd en 5u15 rijtijd op de 85km en ik ben er nog fier op ook. Stelt natuurlijk niets voor als ik jullie relaas lees maar toch.
En ik ben toch ook niet meer laatste finisher.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Vulkanbike 2014

Bericht door De Wreter »

Troost u. Ooit in een moddereditie en nog zonder klikpedalen met de nodige (rug-)problemen onderweg er zo'n vette 6.5 uur over gedaan....

Jaar erna 4.5 uur
Plaats reactie