rosas, spanje

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

rosas, spanje

Bericht door blackie »

Wat zijn daar de mogelijkheden? GPS-tracks?
Graag zou ik er om de 2 dagen een rit doen. Ik weet dat richting platja er betere mogelijkheden zijn en daar zal ik ook wel eens een dagje heen gaan maar het is meer de bedoeling om reeds vanuit omgeving Rosas zelf met de fiets te vertrekken.

Ik ben er van 26 juli tot rond 13 augustus. indien er nog mtb-ers zijn in de omgeving die liever niet alleen gaan fietsen, stuur gerust een pm.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: rosas, spanje

Bericht door whaleshark »

Blackie,
Ik ben vele jaren naar Empuria Brava geweest, weliswaar voordat ik mtb'te... ik was er om te duiken.
Het is een prachtige streek... richting Cadaques gaat het erg omhoog, dus daar moet het prachtig mtb'ken zijn.
Bekijk deze eens: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=101505" onclick="window.open(this.href);return false; en dit: http://nl.wikiloc.com/routes/mountainbi ... oses?src=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat al wat informatie...

Veel plezier daar...
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Re: rosas, spanje

Bericht door blackie »

We zullen dat Parc national eens verkennen.
Merci voor de tips.

Misschien de eerste dag eens de vlakkere etappes doen zoals een ritje naar L' escala.

:-D
Gebruikersavatar
Beardie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 18 mei 2009 21:00
Rijdt met: Special-Z Stumpjumper custom

Re: rosas, spanje

Bericht door Beardie »

Kom hier al een paar jaar fietsen met de koersfiets.Tussen Llanca en Portbou zijn er ook veel offroadpaden.
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Re: rosas, spanje

Bericht door blackie »

Beardie , Merci voor de reaktie maar ben er niet geraakt. Had genoeg met de streek net boven Rosas =D> =D>
Zal voor een volgende keer zijn.

Via de wikiloc en tips van Whalshark (waarvoor dank) heb ik enkele prachtige ritten mogen/kunnen rijden/stappen in de driehoek Rosas, Port de la Silva en Cadaques
Beide zeer mooie havendorpjes/stadjes alwaar ik al eens een terraske deed met het vrouwke die er dan met de auto naartoe reed.
Met een GPS kan ja al eens afwijken van de paden en durf je al eens een wandelpad te nemen waardoor ook bepaalde stroken al eens moeten gewandeld worden. Dit was geen probleem omdat daardoor ook de mooiste singletracks tevoorschijn kwamen.
Als je dan langs de kustlijn de ene baai na de andere voorbijkomt kan het niet anders of je dag moest geslaagd zijn.

Ook eens een dag met local daar rondgereden die meehelpt met een groep om de paden "vrij" te houden. 3 liter water en 2 snoeischaren waren er te vinden in zijn rugzak. Bleek dat hij net boven Barcelona woont (mtb paradijs) waar hij met zijn Epic rondfietst. Hier reed hij met zijn groene Salsa met 140 mm veerweg omdat de streek hier ruwer was...ik heb het geweten #-o #-o Die man was op pensioenleeftijd en reed rond alsof hij nog 20 was :oops: maargoed, parkoerkennis is ook al veel.

Voor mij een geslaagd verlof waar ik al meer Hm's gereden heb dan ik normaal in 1 jaar doe #-o
Zorg hier wel voor sterke banden anders rij je er makkelijk ééntje kapot gelijk ik mocht meemaken.
Plaats reactie