Canyon 2018

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Canyon 2018

Bericht door scelter »

Ook met de velgjes zitten ze nog op 22,5 internal diameter. Ook een beetje passe als je het mij vraagt.
StevenD92
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 29 jul 2015 11:56
Rijdt met: cannondale scalpel, bianchi jab

Re: Canyon 2018

Bericht door StevenD92 »

crosserke585 schreef:In afwachting van budget (13e maand e.d.) blijf ik twijfelen tussen:

Canyon Lux: https://www.canyon.com/nl-be/mtb/lux/lu ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Canyon Neuron: https://www.canyon.com/nl-be/mtb/neuron ... l-8-9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De twijfelpunten zijn voornamelijk de 100mm <-> 120mm veerweg en het al dan niet aanwezig zijn van een dropper post...

Een minder twijfelpunt is het frame: carbon <-> alu.
tussen die 2 bikes is de keeze redelijk simpel, lux = crosscountry speed...neuron, pure fun /trail, minder pure racesnelheid
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Canyon 2018

Bericht door crosserke585 »

StevenD92 schreef: tussen die 2 bikes is de keeze redelijk simpel, lux = crosscountry speed...neuron, pure fun /trail, minder pure racesnelheid

Dat vat mooi mijn dilemma samen.. Ga ik voor XC en beklaag ik het mij misschien als ik wat trails ga doen...
Of ga ik voor trail en spelen met de fiets en trap ik me rot als ik dan met een groepje XC ga rijden (met de meeste 100mm veerweg)..

90% vd tijd zal gewoon met het groepje zijn, waarbij de mijn terril in Beringen zowat het zwaarste zal zijn wat we doen.
Buitenland zit er niet meer in jammer genoeg door tijdsgebrek.
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Canyon 2018

Bericht door hitchhikerzguide »

Volgens Canyon zou het aanbod midden oktober compleet moeten zijn.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Canyon 2018

Bericht door KUBA »

crosserke585 schreef:
StevenD92 schreef: tussen die 2 bikes is de keeze redelijk simpel, lux = crosscountry speed...neuron, pure fun /trail, minder pure racesnelheid

Dat vat mooi mijn dilemma samen.. Ga ik voor XC en beklaag ik het mij misschien als ik wat trails ga doen...
Of ga ik voor trail en spelen met de fiets en trap ik me rot als ik dan met een groepje XC ga rijden (met de meeste 100mm veerweg)..

90% vd tijd zal gewoon met het groepje zijn, waarbij de mijn terril in Beringen zowat het zwaarste zal zijn wat we doen.
Buitenland zit er niet meer in jammer genoeg door tijdsgebrek.
In dat geval de LUX nemen en gewoon stevige wielen steken :wink:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Canyon 2018

Bericht door madskatingcow »

Ik zou geen Lux meer kopen, al 5e jaar onveranderd op de markt. Restwaarde gaat laag zijn, nieuw model wordt al langer verwacht. Koop beter een Spark 900 RC Team 2018.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Canyon 2018

Bericht door crosserke585 »

madskatingcow schreef:Ik zou geen Lux meer kopen, al 5e jaar onveranderd op de markt. Restwaarde gaat laag zijn, nieuw model wordt al langer verwacht. Koop beter een Spark 900 RC Team 2018.
Als ik prijzen opzoek (de weinige die ik vind voor een Scott Spark 900 RC Team) dan zit er nog eens 1000€ extra verschil op. Deze fiets gaat dienen om occasioneel met een groepje vrienden een tochtje te gaan doen na de wedstrijden, daar ga ik geen 4000€ aan besteden...
filsdanvers
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:23
Rijdt met: YT Jeffsy 27 & Cube stereo hybride

Re: Canyon 2018

Bericht door filsdanvers »

Nieuwe strive staat op de site.
De kleuren: U.S.A. van vorig jaar, GEEL en iets dat ze grijs noemen.
Van de (nieuwe) spectral geen spoor.
Dan maar een YT jeffsy besteld in solden.

Canyon is niet meer wat het geweest is.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Canyon 2018

Bericht door kootje »

filsdanvers schreef:
Canyon is niet meer wat het geweest is.

Waarom niet?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Canyon 2018

Bericht door scelter »

Omdat hij niet kan wachten op de 2018 modellen. BTW die Jeffsys zijn ook allemaal 2017.. Ik wacht nog even af.
Plaats reactie