Canyon 2018

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
MiX
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 07 mei 2008 20:33
Rijdt met: Geen

Re: Canyon 2018

Bericht door MiX »

Denk niet dat het tot oktober zal duren voor we iets meer weten.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Canyon 2018

Bericht door crosserke585 »

Zolang is oktober ook niet meer hé... intussen twijfel ik toch wel weer...
Ik heb nog even bedenktijd gelukkig, een test nu bij een shop of een beurs zou wel helpen..

Momenteel gaat het tussen:
Canyon Neuron AL 8.9
Canyon Lux CF 7.9 (maar dan koop ik er liefst een dropper post bij aangezien ik gewend ben van te dalen met een laag zadel).
Trek Top Fuel 8

En in mindere mate overweeg ik een specialized epic.. Als ik een degelijke deal vind voor bijvoorbeeld een overjaars model...
MiX
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 07 mei 2008 20:33
Rijdt met: Geen

Re: Canyon 2018

Bericht door MiX »

2018 lux modellen staan op de site.

Https://www.canyon.com/mtb/lux" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Canyon 2018

Bericht door spaghetti_2 »

Op eerste zicht geen aangepaste frame's (aka geen Boost).
Mooie afmontages wel weer.
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Canyon 2018

Bericht door crosserke585 »

Heeft er eigenlijk iemand een idee hoe lang die deals bij Canyon blijven duren?
Ik ben helaas afhankelijk vd staat om een mtb te kopen (ivm belastingen) en ik vermoed dat ik hen niet kan aanmanen sneller te betalen [-o<
StevenD92
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 29 jul 2015 11:56
Rijdt met: cannondale scalpel, bianchi jab

Re: Canyon 2018

Bericht door StevenD92 »

crosserke585 schreef:Heeft er eigenlijk iemand een idee hoe lang die deals bij Canyon blijven duren?
Ik ben helaas afhankelijk vd staat om een mtb te kopen (ivm belastingen) en ik vermoed dat ik hen niet kan aanmanen sneller te betalen [-o<

thoh de meeste deals zijn al afgelopen normaal, bij veel modellen enkel nog de small beschikbaar...
van de lux bijvoorbeeld zijn het nu die 2018 modellen al.. eigelijk als je er niet mee inzit dat het een model is die teruggestuurd is kan je in de winter/lente periode dikwijls de beste koop doen...
Gebruikersavatar
crosserke585
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: di 25 jul 2017 12:18
Rijdt met: Orbea Oiz M30 I9
Contacteer:

Re: Canyon 2018

Bericht door crosserke585 »

StevenD92 schreef:eigelijk als je er niet mee inzit dat het een model is die teruggestuurd is kan je in de winter/lente periode dikwijls de beste koop doen...

Ik heb er geen probleem mee zolang er geen beschadigingen aanwezig zijn, ik moet toch wachten op mijn belastingen / 13e maand...
Lucas89
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 24 aug 2017 11:16
Rijdt met: Superfly 8 2016

Re: Canyon 2018

Bericht door Lucas89 »

Elke nieuwe Lux met Grip Shift, dit maakt het toch een stuk minder aantrekkelijk.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Canyon 2018

Bericht door Motorbiker »

Grip shift ?.

Op de Happy bike days talrijke bike's getest. Ook een paar met grip shift.
De ware voor mij was de Niner Jet Rdo. En geloof het of niet, na dertien jaar triggershifters, koos ik zonder twijfel voor de gripshift op mijn Niner. In 2 x 10 configuratie.
Op de tochten in Wallonie en Frankrijk kan er achter elke hoek een korte klim opduiken. Met de gripshift schakel ik in no time 5 versnellingen terug, terwijl mijn maten als zot triggeren.
Grips voelen ook heel natuurlijk aan. Wees gerust, je zal ze achteraf niet omruilen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Canyon 2018

Bericht door KrisMaes76 »

Motorbiker schreef:Grip shift ?.

Op de Happy bike days talrijke bike's getest. Ook een paar met grip shift.
De ware voor mij was de Niner Jet Rdo. En geloof het of niet, na dertien jaar triggershifters, koos ik zonder twijfel voor de gripshift op mijn Niner. In 2 x 10 configuratie.
Op de tochten in Wallonie en Frankrijk kan er achter elke hoek een korte klim opduiken. Met de gripshift schakel ik in no time 5 versnellingen terug, terwijl mijn maten als zot triggeren.
Grips voelen ook heel natuurlijk aan. Wees gerust, je zal ze achteraf niet omruilen.
Zulke verrassingen los ik op door vooraan naar het kleine blad te schakelen op mn 2x11, 1 van de redenen waarom ik met voorderrie blijf rijden
Plaats reactie