Canyon 2017

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Canyon 2017

Bericht door Restyle »

http://www.mbr.co.uk/news/canyon-2017-345647" onclick="window.open(this.href);return false;

4 nieuwe modellen in een teaser van Canyon, meer nieuws volgt wss eind aug begin sept.
Nieuwe exceed CF SL 7.9 ander frame dus ook.
Ofwel is de volgende SLX generatie met boost vanachter. Benieuwd naar gewicht en prijzen.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Canyon 2017

Bericht door dennisVO »

vervangt de Neuron de Nerve?

en wat is dat met het verlengde van de zadelbuis (waaraan de achtervering vast zit)?
precies een misvorming, bah.
Gebruikersavatar
Zalman
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 17 apr 2005 18:10

Re: Canyon 2017

Bericht door Zalman »

frame van de Nerve (2017) ziet er toch hetzelfde uit als het frame van 2016 niet?
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Canyon 2017

Bericht door dennisVO »

bij nader inzien wel....
ik heb de 2013, hier loopt de buis wel mooier door (vind ik althans)

blijft de Nerve, of wordt die vervangen door de Neuron?
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: Canyon 2017

Bericht door Petter »

Canyon gaat de plas over en zal binnenkort ook leverbaar zijn in de States. Daar waren schijnbaar problemen met de naam Nerve en om die rede is er voor Neuron gekozen...
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Canyon 2017

Bericht door Giobiker »

De 2017 modellen staan online, de nieuwe lux heeft precies nog geen boost naven of zie ik het mis?

Grts.
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Canyon 2017

Bericht door JWP »

Giobiker schreef:De 2017 modellen staan online, de nieuwe lux heeft precies nog geen boost naven of zie ik het mis?

Grts.

Exact zelfde frame als vorige jaren.

Geo mag van mij iets slacker en indeed Boost. Canyon loopt bewust altijd wat achter op de laatste nieuwigheden. Ze laten eerst alles wat stabiliseren. Bvb. Is boost here to stay of zit er nog een wijdere standaard aan te komen...
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Canyon 2017

Bericht door Giobiker »

Ik heb het zelf bij Canyon nagevraagd en volgens hen zouden sommige uitvoeringen van de Lux
wel Boost hebben vooraan maar geen enkele achteraan... Ze hebben waarschijnlijk gewoon nog een
berg van die oude frames liggen die ze eerst de deur uit willen hebben en de meeste nieuwe vorken
zijn dus wel al Boost...

Grts.
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Canyon 2017

Bericht door JWP »

Giobiker schreef:Ik heb het zelf bij Canyon nagevraagd en volgens hen zouden sommige uitvoeringen van de Lux
wel Boost hebben vooraan maar geen enkele achteraan... Ze hebben waarschijnlijk gewoon nog een
berg van die oude frames liggen die ze eerst de deur uit willen hebben en de meeste nieuwe vorken
zijn dus wel al Boost...

Grts.
Of de nieuwe Lux is nog lang niet klaar? :-). Ze hebben volgens mij redelijk veel R&D in andere gamma's gestoken. Disc's op Aeroad, SLX en Endurance road bikes. Den Exceed SLX en nu SL.

Ik denk dat de nieuwe Lux veel zal weg hebben van de Exceed modellen. Zo weinig mogelijk materiaal gebruiken en rechte lijnen. Ben benieuwd of ze de Lux ook iets meer nr het trail segment gaan laten opschuiven qua geo. Dat is wel een trend die nu bezig is en wat ik alleen maar toejuich. (Scalpel, Spark, Anthem... )
Kenny_
Mountainbiker
Berichten: 147
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 13:46
Rijdt met: Scott Scale 910

Re: Canyon 2017

Bericht door Kenny_ »

En wnn de exceed 2017, iemand een idee.
Plaats reactie