SCOTT 2017

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
Jokke_vlo
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 02 jun 2005 09:21
Rijdt met: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Re: SCOTT 2017

Bericht door Jokke_vlo »

wijnants schreef:Jawadde, de 900 rc World cup is al niet meer te krijgen tot april - mei 2017 :-(
Dan lanceren ze al bijna de 2018 modellen...
Beste "Wijnants" onze telefoon staat roodgloeiend met je naam. Dat is een mooie prestatie want het gebeurt niet elke dag dat namen van consumenten hier over de telefoon gaan :-D

Blijkbaar schuim je redelijk wat dealers af met de boodschap dat je deze fiets aan -20% kan aanschaffen. De markt is vrij, dus je doet wat je wil natuurlijk.

Maar als je die korting krijgt en je gaat deze bij elke dealer rondbazuinen vraag ik me af : waarom koop je hem dan niet gewoon waar je die 20% krijgt. Trouwens met die korting op een NIEUWE fiets 2017 gaat die dealer geen lang leven beschoren zijn, daar kan een winkel niet op overleven, geloof me.

Let op ik ben akkoord dat veel mensen een goede deal willen maken. Voor sommigen is dat puur een korting "kopen", anderen houden rekening met de service bij zijn dealers. De markt is vrij daar mag zelfs bij wet niet op ingegrepen worden.

Wat betreft levertermijnen geef ik, bij deze uitzonderlijke post (ik post meestal niets simpelweg uit respect voor ieders mening), even dit mee:

- De productie van de RC frames is idd beperkt om een simpele reden: deze bestaat uit 7 soorten carbon layers, en vragen redelijk wat know how om te produceren. De fabriek heeft voor dit soort high tech een beperkte productiecapaciteit die je om voor de hand liggende reden niet snel kan verhogen.
- Vanwege de goede tests, competitie resultaten gecombineerd met een compleet nieuwe frame zorgt er voor dat de vraag veel hoger ligt dan andere jaren
- Dat deze in de markt uitverkocht zijn is onwaar: dealers plaatsen voororders en ik weet 200% zeker dat niet alle dealers "uitverkocht" zijn

Ik weet ook 200% zeker (van meer dan 1 dealer) dat ze je een fiets hebben aangeboden, uit eerste levering, maar dat je enkel wil kopen aan 20%. Je verdraait dus echt wel de waarheid.

Betaal een eerlijke prijs en je hebt je fiets tijdig.

Sorry dat ik reageer maar de waarheid mag toch ook gezegd worden, hoop ik.

En dit met alle respect.
KFCM
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 18 sep 2014 19:24

Re: SCOTT 2017

Bericht door KFCM »

Ik heb een spark RC ultimate in bestelling staan..:) Als je zo een truuken moet gaan toepassen om wat extra korting te krijgen das ook maar triestig zenne wijnants :)
Geen enkel winkel gaat 20% geven op een 2017 model
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: SCOTT 2017

Bericht door madskatingcow »

Jawel, de fiscus als je de fiets zonder btw kan kopen :lol:
wijnants
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 20:50

Re: SCOTT 2017

Bericht door wijnants »

Jokke_vlo schreef:
wijnants schreef:Jawadde, de 900 rc World cup is al niet meer te krijgen tot april - mei 2017 :-(
Dan lanceren ze al bijna de 2018 modellen...
Beste "Wijnants" onze telefoon staat roodgloeiend met je naam. Dat is een mooie prestatie want het gebeurt niet elke dag dat namen van consumenten hier over de telefoon gaan :-D

Blijkbaar schuim je redelijk wat dealers af met de boodschap dat je deze fiets aan -20% kan aanschaffen. De markt is vrij, dus je doet wat je wil natuurlijk.

Maar als je die korting krijgt en je gaat deze bij elke dealer rondbazuinen vraag ik me af : waarom koop je hem dan niet gewoon waar je die 20% krijgt. Trouwens met die korting op een NIEUWE fiets 2017 gaat die dealer geen lang leven beschoren zijn, daar kan een winkel niet op overleven, geloof me.

Let op ik ben akkoord dat veel mensen een goede deal willen maken. Voor sommigen is dat puur een korting "kopen", anderen houden rekening met de service bij zijn dealers. De markt is vrij daar mag zelfs bij wet niet op ingegrepen worden.

Wat betreft levertermijnen geef ik, bij deze uitzonderlijke post (ik post meestal niets simpelweg uit respect voor ieders mening), even dit mee:

- De productie van de RC frames is idd beperkt om een simpele reden: deze bestaat uit 7 soorten carbon layers, en vragen redelijk wat know how om te produceren. De fabriek heeft voor dit soort high tech een beperkte productiecapaciteit die je om voor de hand liggende reden niet snel kan verhogen.
- Vanwege de goede tests, competitie resultaten gecombineerd met een compleet nieuwe frame zorgt er voor dat de vraag veel hoger ligt dan andere jaren
- Dat deze in de markt uitverkocht zijn is onwaar: dealers plaatsen voororders en ik weet 200% zeker dat niet alle dealers "uitverkocht" zijn

Ik weet ook 200% zeker (van meer dan 1 dealer) dat ze je een fiets hebben aangeboden, uit eerste levering, maar dat je enkel wil kopen aan 20%. Je verdraait dus echt wel de waarheid.

Betaal een eerlijke prijs en je hebt je fiets tijdig.

Sorry dat ik reageer maar de waarheid mag toch ook gezegd worden, hoop ik.

En dit met alle respect.
Bedankt voor uw reactie. Roodgloeiend? Ik ben bij 3 dealers binnengestapt waarvan 2 mijn naam kennen.
Ik zit ook in de verkoop en weet hoe het er aan toe gaat.
Is het niet normaal dat ik aan een Belgische dealer vraag of ze mij hetzelfde kunnen bieden? Maar alvast mijn excuses hiervoor ! Ik zit blijkbaar nog niet lang genoeg in het fietswereldje... ik heb weer wat bijgeleerd.
wijnants
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 20:50

Re: SCOTT 2017

Bericht door wijnants »

En met een levering begin maart ben ik ook al content...
KFCM
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: do 18 sep 2014 19:24

Re: SCOTT 2017

Bericht door KFCM »

madskatingcow schreef:Jawel, de fiscus als je de fiets zonder btw kan kopen :lol:
hahha just !


en welke heb jij besteld? :) :)
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: SCOTT 2017

Bericht door geertg »

madskatingcow schreef:Jawel, de fiscus als je de fiets zonder btw kan kopen :lol:
Bijvoorbeeld in Livigno (Scott en Specialized).
Gebruikersavatar
Jokke_vlo
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 02 jun 2005 09:21
Rijdt met: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Re: SCOTT 2017

Bericht door Jokke_vlo »

Dus je koopt dat op een BTW nummer, brengt dat naar België en "vergeet" uw BTW te betalen?
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: SCOTT 2017

Bericht door geertg »

Jokke_vlo schreef:Dus je koopt dat op een BTW nummer, brengt dat naar België en "vergeet" uw BTW te betalen?
Waarom zou je uw fiets op een BTW nummer moeten kopen? Een particulier mag daar toch gewoon een fiets kopen (zoals zovelen daar taksvrij alcohol, parfum e.d. kopen). Livigno ligt bovendien in Europa.

P.S. Heb mijn fietsen in België gekocht (met BTW).
Gebruikersavatar
Jokke_vlo
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: do 02 jun 2005 09:21
Rijdt met: Scott Scale 710 - Scott Spark 700RC worldcup 2015 - Scott Spark 900SL 2017

Re: SCOTT 2017

Bericht door Jokke_vlo »

Allen daarheen :D
Plaats reactie