BMC 2016

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

BMC 2016

Bericht door bip bip »

terug naar de softail !

" onclick="window.open(this.href);return false;

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: BMC 2016

Bericht door madskatingcow »

Hoera, slechts 3499 euro en om de 30 uur demontage van het systeem voor onderhoud :-D
Gebruikersavatar
oliverenghen
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 30 okt 2010 21:07
Rijdt met: Een carbonnen, een stalen en ene alu

Re: BMC 2016

Bericht door oliverenghen »

Heeft iemand al gereden op de TE01 2016?

Ik vraag me af of je nu het verschil echt voelt.
Het is tenslotte geen echte veerweg.
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: BMC 2016

Bericht door JWP »

Ik denk dat je het verschil wel zult voelen. Maar ergens ontgaat mij het nut voor een gewone particulier die geen XCO WC rijdt.

Als de hardtail te weinig comfort biedt, stap je over op full suspension. Is de full suspension overkill voor uw parcour, pak dan de hardtail.

Ik zie niet in waarom er een dure onderhoudsintensieve tussenstap moet zijn.

Het doet er trouwens niet toe wat ik er van vind. De wet van vraag en aanbod zal zijn ding wel doen. Als het ding niet gekocht wordt, zal het wel verdwijnen. Als het veel wordt verkocht sla ik de bal mis =D>
Gebruikersavatar
Dirttracker
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 18:48

Re: BMC 2016

Bericht door Dirttracker »

Binnen een paar weken weet ik meer en laat ik jullie iets weten over mijn bevindingen van dit systeem.
DriesH
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 20:20
Rijdt met: Cannondale, Granville

Re: BMC 2016

Bericht door DriesH »

Ik ben reeds in het bezit van een nieuwe TE01, mogelijks zelfs bij de allereersten in België :-D
Toegeven, de fiets rijdt voor geen meter, neen; hij vliegt over het terrein :bounce: =P~

De demping achteraan doet echt wel zijn werk! Wortels en stenen worden netjes glad gestreken!
Plaatsen waar ik voordien uit noodzaak recht moest gaan staan op de bike, kan ik nu redelijk comfortabel blijven zitten.
Het grootste verschil is echter te merken bergop, veel meer grip met het achterwiel! Geen dom gestuiter meer over wortels.

Momenteel rij ik met het tussenstuk in matige zachtheid, volgende week de montage van de zachtste eens proberen!

aahja, heb de XX1 uitvoering en in zijn geheel is het echt een topfiets!
Rijcomfort van een fully en gewicht van een hardtail!
Gebruikersavatar
Dirttracker
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 18:48

Re: BMC 2016

Bericht door Dirttracker »

En ik dacht ik de eerste ging zijn... word normaal deze week geleverd :wink:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: BMC 2016

Bericht door madskatingcow »

In de nieuwste Mountainbike-Magazin (10/15) waren ze niet echt lovend. Op asfalt heeft hij de neiging tot wippen onder invloed van de trapfrequentie. Na één week testrijden tijdens de Transalp zat er al speling op het MTT systeem. Volgens hen is zowel het MTT systeem van BMC als Trek IsoSpeed (wat enkel al zittend werkt) niet echt een meerwaarde. Gemeten comfort van de BMC : tot 17mm, Trek 7.7mm. Een Cannondale FS-I heeft 8.9mm comfort, zonder speciaal onderhoudsgevoelig systeem.
Hoezo
Mountainbiker
Berichten: 424
Lid geworden op: za 05 aug 2006 17:19
Rijdt met: Sandman Hoggar Ti

Re: BMC 2016

Bericht door Hoezo »

madskatingcow schreef:In de nieuwste Mountainbike-Magazin (10/15) waren ze niet echt lovend. Op asfalt heeft hij de neiging tot wippen onder invloed van de trapfrequentie. Na één week testrijden tijdens de Transalp zat er al speling op het MTT systeem. Volgens hen is zowel het MTT systeem van BMC als Trek IsoSpeed (wat enkel al zittend werkt) niet echt een meerwaarde. Gemeten comfort van de BMC : tot 17mm, Trek 7.7mm. Een Cannondale FS-I heeft 8.9mm comfort, zonder speciaal onderhoudsgevoelig systeem.

Voor op het asfalt te rijden hebben ze tegenwoordig ook iets.........ne koersfiets :-D Mijne fatbike wipt ook wat op het asfalt , maar daarom koop ik geen fatbike voor op het asfalt te rijden.
Gebruikersavatar
Dirttracker
Mountainbiker
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 18:48

Re: BMC 2016

Bericht door Dirttracker »

Wat ze in de boekskes allemaal schrijven moet je meestal met een korrel zout nemen. Zelf testen en ondervinden zou ik zeggen :wink:
Plaats reactie