SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
kona88
Mountainbiker
Berichten: 355
Lid geworden op: do 26 feb 2009 18:09
Rijdt met: kona kula supreme

Bericht door kona88 »

hANDYman schreef:nu kunnen we nie anders dan ook overschakelen :lol:

+1

:drunk: =D>

http://singletrackworld.com/2012/07/rab ... race-bike/
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Hetzelfde geld eigenlijk als met een hoop dubbel configuraties.

Puur voor XC wedstrijd gebruik zie ik de meerwaarde wel. maar je zal per parcours je tandwielen aan moeten passen.
Als je zoals velen hier vaak op vlakkere parcoursen rijd en de snelheden hoog zijn zitten er gewoon te grote stappen onderaan de cassette.

Ik ga op mijn nieuwe 29 gewoon een triple monteren met een 12/27 op de vlakkere parcoursen en vanaf de ardennen bv een 11/32
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

wasbeer2006 schreef:Hetzelfde geld eigenlijk als met een hoop dubbel configuraties.

Puur voor XC wedstrijd gebruik zie ik de meerwaarde wel. maar je zal per parcours je tandwielen aan moeten passen.
Als je zoals velen hier vaak op vlakkere parcoursen rijd en de snelheden hoog zijn zitten er gewoon te grote stappen onderaan de cassette.

Ik ga op mijn nieuwe 29 gewoon een triple monteren met een 12/27 op de vlakkere parcoursen en vanaf de ardennen bv een 11/32
definieer hogere snelheden op vlak parcours..... plus 40? plus 45? a

kzie niet in waarom je groter nodig dan 34 vanvoor op vlak parcours (of heuvelachtig)
cureghempiet
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: vr 25 apr 2008 09:48
Rijdt met: niner emd9 met afterburner ;)

Bericht door cureghempiet »

@handyman als ge op vlakke koerskes meekunt met ne 34 vanvoor dan zijt ge e klasbakske zenne :roll:
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

ik spreek hier over snelheden halen op ne 29er eh, nie over koers, ma er zijn er die koersen zelfs met ne 32.

aan 100rpm op ne 34x11 is de snelheid ong. 42/uur
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Dat is toch veel te traag. 50 is het minimale wat ik wil met 100RPM
Hoeveel mensen ik niet inhaal op de vlakkere stukken omdat ze geen versnellingen meer hebben. met 2 a 3% naar benenden zit je daar zo aan.

daarnaast rijd ik ook veel op de weg en dan ga ik met een 12/27 rijden. Hier in NL op de vlakke parcoursen ook prima.

Op de 29 voor volgend jaar gaat gewoon een 39/26 echt wel het minimale en voor de vlakkere nl parcoursen gaat er 42/28 op.
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

wasbeer2006 schreef:Dat is toch veel te traag. 50 is het minimale wat ik wil met 100RPM
Allé volgende week meedoen ? :lol:
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Bericht door Kristof Huyck »

@wasbeer2006: 50 km/u minimaal op vlakke baan met de mtb? Als dat klopt, dan had Nederland u beter meegepakt voor de OS mountainbike ipv die pistier Vingerling :-)
sacapuntas
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 okt 2011 21:28
Rijdt met: 2wheels

Bericht door sacapuntas »

Ik geloof niks van wasbeer zijn gezeik! Garmin connect links?
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Bericht door wasbeer2006 »

Hallo gisteren intervalletje met windkract 5 mee dat is nog al eens hier een heel stuk 45/50 km.

daarnaast heb ik het in marathons over stukken die 2/3% aflopen als je goed gelezen had.

Ik ben echt niet zo vreselijk snel, de meeste van jullie zullen dat ook makkelijk halen.

Het gaatmij erom dat er een hoop met een dubbel rijden terwijl ze met een triple gewoon sneller zijn. Prima moet je zelf weten. Maar ga niet lopen te verkondigen dat het beter is. De meeste rijden geen dubbel maar een triple zonder grote blad. XX1 prima op een XC parcours als je bereid bent per parcours je vertandingen aan te passen.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Plaats reactie