Shimano XTR 2015 - 11 speed

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Dingeske
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 10 apr 2006 21:01
Rijdt met: marin team titanium, Xizang 9R, Lynskey 29er, Pace 129,Liteville 301, KLEIN attitude 1993

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door Dingeske »

Hier zijn al prijzen

http://www.chainreactioncycles.com/be/en/s?q=m9000" onclick="window.open(this.href);return false;

maar nog geen DI2 te zien. (jammer!)
Gebruikersavatar
malmedy
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 20:40
Rijdt met: epic en canondale optimo

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door malmedy »

Eerste wat opvalt is de prijs van de cassette is veel goedkoper dan de xx1 als die compatibel gaat zijn met mijn xo1 komt er gene cassette van sram nog in .
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door BertG »

malmedy schreef:Eerste wat opvalt is de prijs van de cassette is veel goedkoper dan de xx1 als die compatibel gaat zijn met mijn xo1 komt er gene cassette van sram nog in .
'T is dan ook een heel andere cassette hé, die van Sram gaat van 10 tot 42, de XTR van 11 tot 40 (en past op de klassieke hubs). In plat Vlaanderen maken die paar tanden meer of minder misschien niet veel verschil, maar in meer afwisselend terrein, als er geklommen moet worden...
Zelf zal ik wel die 30 euro meer betalen voor het grotere bereik van de Sram cassettes.
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door wasbeer2006 »

Ik zou de Shimano groep ook met sram cassette gaan rijden.
dan wel gewoon een triple met een 11/32 red cassette, dan heb je ook een hele lichte setup.
Bij 1x11 Shimano kan dat nog steeds natuurlijk, maar dan is een wat groter bereik wel fijn.

De dure sram cassettes zijn gewoon heel goed. De Shimano XTR/DA slijten toch iets harder door de tita kransjes.
Gebruikersavatar
DaVinci
Mountainbiker
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 26 okt 2008 11:54
Rijdt met: Niner air 9, Gt gtr elite carbon

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door DaVinci »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door Kristof Huyck »

malmedy schreef:Eerste wat opvalt is de prijs van de cassette is veel goedkoper dan de xx1 als die compatibel gaat zijn met mijn xo1 komt er gene cassette van sram nog in .
Het eerste wat mij tegenviel bij de 11speed groep van Shimano was de cassette. Kleiner bereik dan bij Sram. Plus de X-Dome cassettes van Sram gaan gewoon veel langer mee dan meer traditionele cassettes van Shimano en Sram. In een duurtest verslag in mountainbike plus waren ze ook vol lof erover.

Tweede teleurstelling is de keuzemogelijkheden van tandbladen voor hun 1x setup: 30T, 32T, 34T en 36T. Zeker in combinatie met hun cassette hadden ze moeten zorgen voor een 28T, maar helaas.
Bij Sram XX1 kan je dus wel 28T gaan en is er ook nog een optie voor 38T. Met andere woorden: meer range op de cassette en meer mogelijkheden qua tandbladen bij Sram... de winnaar is voor mij duidelijk dan.
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door BramDR »

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 269&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
reggyboy
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 20 dec 2005 23:09
Rijdt met: Scott scale rc, genius LT, addict cx, tandem...

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door reggyboy »

Shimano wou eerst geen enkel blad vooraan leveren, maar door de vraag van de profs, hebben ze dit toch wel gemaakt.
ze hebben dan ook geluisterd naar de profs ivm de cassette. de meeste xc rijders vinden het beter dat de stappen minder groot zijn. vandaar de 11-40 (ze vonden ook de 11 beter, daar anders de klanten weer andere wielen en/of bodies moesten kopen)
Zag dit weekend i d alpentour ook weer vele renners die het hen beklaagden dat ze met enkel blad (xx1) vooraan reden.
reggyboy
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 20 dec 2005 23:09
Rijdt met: Scott scale rc, genius LT, addict cx, tandem...

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door reggyboy »

ps: de tandbladen op de fotos zijn nog prototypes. de originele zijn nog niet klaar. er waren die moment nog maar 9 di2 groepen ter wereld.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5033
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Shimano XTR 2015 - 11 speed

Bericht door madskatingcow »

Afgelopen weekend in Willingen op de stand van Shimano met de XTR Di2 2x11 kunnen rijden op de rollen =D>

Echt wel een sjiek systeem, alles mooi ingewerkt (batterij in de zadelpen of vorkbuis, kabels in het stuur, etc) - ik ben fan !
Plaats reactie