Maar met lage druk heb je wel in veel gevallen minder rolweerstand offroad, daarom is de druk zeer erg afhankelijk van het parcours en de ondergrond. (net als de banden zelf)van_hoof schreef:ik persoonlijk zet mijn banden vrij hard 2.8 bar en gewoon schokken met benen en armen opvangen, oké je zal mss iets minder snel kunnen gaan op hobbelige wegen maar eens je een beetje vlakke weg hebt heb je wel vele minder last van de hoge rolweerstand.
SCHOKKEN EN SCHUDDEN !!!
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- hydrus
- Mountainbiker
- Berichten: 817
- Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
- Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
- Contacteer:
- pikethebike jr
- Mountainbiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: di 27 sep 2005 13:47
- Rijdt met: Olympia Alpina
Bericht door pikethebike jr »
IDD lagere bandenspanning kan helpen.
Misschien trap je ook iets te klein, dan ga je automatisch meer "zitten".
Probeer eens zwaarder te trappen, dan zet je meer druk op je benen zelf, ook al ga je niet recht staan op je trappers.
Zo ga je vanzelf minder "stampen onder je gat" krijgen.
Kan me vergissen, maar bij mij helpt het wel, ik ben wel een stuk zwaarder (78Kg)
Greetz
Pike
Misschien trap je ook iets te klein, dan ga je automatisch meer "zitten".
Probeer eens zwaarder te trappen, dan zet je meer druk op je benen zelf, ook al ga je niet recht staan op je trappers.
Zo ga je vanzelf minder "stampen onder je gat" krijgen.
Kan me vergissen, maar bij mij helpt het wel, ik ben wel een stuk zwaarder (78Kg)
Greetz
Pike
- niels den MTBer
- Mountainbiker
- Berichten: 89
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005 18:09
- Rijdt met: scott yz4 frame-alivio stukken-judy xc vork
- Contacteer:
Bericht door niels den MTBer »
Ja dat kan wel waar zijn pikethebike, ik zal het proberen !!
MAAR niet te lang anders krijg je knieblessures !!
MAAR niet te lang anders krijg je knieblessures !!
- marge
- Mountainbiker
- Berichten: 324
- Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
- Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders
Zelf zet ik mijn banden vrij hard (+ 3 bar !) -schwalwe sport black jack- omdat ik meestal naar een TT van thuis vertrek met de fiets en dus veel asfalt slijt.
nochtans over hobbelige wegen durf ik al een vliegen. 't is een kwestie van snelheid -dus groot kunnen trappen- en niet te krampachtig te zitten. Mijn stuur hou ik enkel losjes vast tussen mijn duim en wijsvinger. Een beetje zoals over kasseien rijden.
Eén nadeel... als ik mijn snelheid verlies is het sukkelen ...
nochtans over hobbelige wegen durf ik al een vliegen. 't is een kwestie van snelheid -dus groot kunnen trappen- en niet te krampachtig te zitten. Mijn stuur hou ik enkel losjes vast tussen mijn duim en wijsvinger. Een beetje zoals over kasseien rijden.
Eén nadeel... als ik mijn snelheid verlies is het sukkelen ...
- Tazie
- Mountainbiker
- Berichten: 286
- Lid geworden op: di 05 apr 2005 23:35
- Rijdt met: Scalpel en nen oude F1000
Ikke da ook goe kunnen na e koppel duvels :)JanMan schreef:Daar ben ik redelijk goed in. Zo goed zelfs dat een scandium frame met een alu vork en 1.6 banden me goed afgaan. Daar heb ik zelfs ardennenmarathons mee gereden.maurice schreef: Je moet als het ware zweven met de bike, het is een gevoel.
Was voor mij de snelste oplossing in sommige marathons.
- niels den MTBer
- Mountainbiker
- Berichten: 89
- Lid geworden op: ma 19 sep 2005 18:09
- Rijdt met: scott yz4 frame-alivio stukken-judy xc vork
- Contacteer:
Bericht door niels den MTBer »
Ik heb nu ondertussen zeer veel geprobeerd en ik denk dat je het best op een iets zwaardere steek rijdt!
Helpt bij mij !
Helpt bij mij !
- Choembawamba
- Mountainbiker
- Berichten: 103
- Lid geworden op: do 06 apr 2006 18:34
- Rijdt met: Specialized
Bericht door Choembawamba »
Da's inderdaad een een goeie methode, maar niet iedereen heeft genoeg spieren in zijn benen om zo'n grote steek rond te krijgen. Misschien enkele tips om hier op te trainen?
-
- Mountainbiker
- Berichten: 989
- Lid geworden op: vr 14 nov 2003 14:13
- Rijdt met: gaat sneller bergaf dan bergop...