SCHOKKEN EN SCHUDDEN !!!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

farmer/cowboy schreef:fully's forever!! :lol: :lol: :lol: :wink:
Je haalt me de woorden uit de mond :lol:
Ik vind dat door mekaar rammelen ook maar niks. Als de bazin de begroting goedkeurt, komt er ne fully. Gedaan met rammelen, rugpijn en een achterwerk dat 10cm opveert. Ik zal wel wat harder mogen trappen. :lol:
Gebruikersavatar
roy
Mountainbiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: wo 29 sep 2004 18:20
Rijdt met: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Contacteer:

Bericht door roy »

Ik vindt dat dit gewoon een part of the job is.
Hoeveel procent van een mtb rit gaat nu over zware hobbels toch niet zo veel voor dat klein percentage moet je maar op de tanden bijten en gaan.

We gaan toch niet trunten voor een beetje hobbels e. Ik haat het ook wi maarja je bent er zo weer voorbij.
groetn roy.
Gast

Bericht door Gast »

schokken en schudden?
geen probleem bij mij
gewoon gas geven en degelijke vering(en) steken
8)
Gebruikersavatar
MARTINI
Mountainbiker
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 09:22
Rijdt met: Alan, Trek, Empella, Scatto, Giant
Contacteer:

Bericht door MARTINI »

een mtb parcour zondel bubbels is een wegrit langs de leie é :lol:
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

roy schreef:Ik vindt dat dit gewoon een part of the job is.
Hoeveel procent van een mtb rit gaat nu over zware hobbels toch niet zo veel voor dat klein percentage moet je maar op de tanden bijten en gaan.

We gaan toch niet trunten voor een beetje hobbels e. Ik haat het ook wi maarja je bent er zo weer voorbij.
groetn roy.
Ik bike voor de fun en heb dus graag comfort. Als ik met pijn in de rug en achterwerk thuis kom, dan is er voor mij weinig fun aan. En zoals je zelf al zegt is het wel zo dat er in een parcour niet constant bobbels zijn waar ik rugpijn van krijg, dus mijn HT voldoet nog... maar geen jaren meer :D
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Ik heb dit opgelost met de verende zadelpen van suntour. Maximum comfort met een minimum aan krachtverlies, denk ik.
Ik merk weldegelijk het verschil met de strandfiets, met vaste vork. Dit weekend tt gereden in Gentbrugge met bandendruk 1.5-2.0 maar het was nog steeds schokken en schudden. Maandag met de bulls gereden en het verschil merkelijk voelbaar.
Gebruikersavatar
Geronnimo
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 24 jul 2005 18:44
Rijdt met: Merida Matts sport 700
Contacteer:

Bericht door Geronnimo »

'k heb er soms ook last van, vooral op lange stukken hobbelig parcours. Mijn vork is niet van de superbeste (suntour XC75) maar wat ik probeer is gewoon der door te vlammen, kont van de zadel en bibberen!
maar ik geef toe wanneer er zo'n lang stuk is, kan je soms een welgemeende vloek door het bos horen schalmen :oops:
't zal er bij horen peisik zo
Simp
Mountainbiker
Berichten: 674
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 18:31
Rijdt met: Dean Colonel / Stumpjumper beach

Bericht door Simp »

banden niet te hard oppompen, 2-2,3kg, goed in het zadel blijven zitten voor de tractie, goed groot stampen en ge komt daar snel door, ksnap nog altijd niet hoe sommigen van hun zadel gaan en dan met een achtertrein die van links naar rechts springt snelheid kunnen houden.
Gebruikersavatar
Milan
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 15:26
Rijdt met: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Bericht door Milan »

Byorka schreef:
niels den MTBer schreef:Ho maar ik rij niet met tubeless hoor!!
de absolute minimumdruk op m'n banden is 2 bar!!!
Met jouw 65 kg mag je gerust lager. Ik reed met 74 kg op normale ondergrond op 1.7 bar. Alleen bij steenafdalingen ging ik op 2 bar zitten vanwege snakebite.
Nu heb ik tubeless dus nu zit ik op 2 bar.
wel, ik weeg 63 en mijn banden staan altijd tussen de 3 en 4 kg heb al 4300 km gefietst met men laatste fiets en nog nooit platte band gehad en ook geen last van schudden, gewoon net niet van je zadel komen en maken dadde nie stil valt, wat ook helpt is iets minder soepel rijden over de hobbeltjes. :roll:
groetjes
Plaats reactie