O2BIKERS 03/2006

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Corsa
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: di 06 dec 2005 15:51
Rijdt met: Orbea Lanza Sram X.0+Sid Team

Bericht door Corsa »

SusXT schreef:April is aangekomen. Iemand het Woord Vooraf gelezen? Straffe aanval op de mtb-fora, maar ze hebben wel een punt.
Idd, zitten veel puberachtige volwassenen op die denken dat ze alles beter weten, mja, zal wel een noodzakelijk kwaad zijn zeker tegenwoordig

greetssss
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Corsa schreef:
SusXT schreef:April is aangekomen. Iemand het Woord Vooraf gelezen? Straffe aanval op de mtb-fora, maar ze hebben wel een punt.
Idd, zitten veel puberachtige volwassenen op die denken dat ze alles beter weten, mja, zal wel een noodzakelijk kwaad zijn zeker tegenwoordig

greetssss
Zo steekt de wereld nu eenmaal in elkaar. Zou iedereen gezond verstand gebruiken dan zou er veel kunnen veranderen... Maar dat is en blijft een illusie.
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Of misschien een verkoopsstunt ?
Wie wil hem nu niet gaan halen om het voorwoord te lezen ??
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

woutvc schreef:Of misschien een verkoopsstunt ?
Wie wil hem nu niet gaan halen om het voorwoord te lezen ??
Vooraleer ik een magazine koop kijk ik eerst welke artikels erin staan.
Het voorwoord is een persoonlijke visie van de auteur, en meestal niet bepaald het meest objectieve stukje tekst dat in een magazine te vinden is.
'k Heb het niet gelezen, gezien ik deze O2bikers niet gekocht heb, maar om het nu speciaal te kopen om het voorwoord te lezen lijkt me toch wat te gek...
Ik dacht trouwens dat ik de nieuwe gekocht had vorige week, maar dat is dus de oude :drunk: #-o :lol:
Enfin, enkele artikels interresseerden me, dus alles oké. :wink:
Gebruikersavatar
finux
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 20:58
Rijdt met: Cube LTD Team
Contacteer:

Bericht door finux »

Dat O²Bikers zich kritisch opstellen naar de verschillende mountainbike forums toe, is niet meer dan normaal.Zij leven immers van de inkomsten van hun abbo's en hoe meer mensen info van 't net kunnen vergaren hoe minder bladen zij verkopen...

Zij hebben wel een punt daar waar er een ongeziene vrijheid van meningsuiting is op de verschillende forums...hier ook wel kaf onder het koren zal zitten....maar waar niet!

Anderzijds is het ook zo (uit goede bron trouwens) dat zij die artikels moeten schrijven voor o² Bikers over bepaalde nieuwigheden hun pen losser /vriendelijker is voor de produkten die ze mogen houden na de bespreking, als voor deze, dat ze netjes terug moeten inleveren...dus ? De pot verwijt de ketel dat die....
Laatst gewijzigd door finux op ma 03 apr 2006 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

finux schreef:Zij hebben wel een punt daar waar er een ongeziene vrijheid van meningsuiting is op de verschillende forums...hier ook wel kaf onder het koren zal zitten....maar waar niet!
Dat geldt echter eveneens voor de tijdschriften, de ene lezersbrief wordt wel gepubliceerd, de andere niet... waar is dan de "vrijheid" van meningsuiting.De keuze van publiceren (of niet) ligt altijd bij de betreffende organisatie, en als zij denken dat er iets niet door de beugel kan, dan wordt het niet gepubliceerd, punt.
Maar dat is een ander hoofdstuk... :wink:
Gebruikersavatar
Epic Man
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 19 aug 2004 11:43
Rijdt met: One Silver arrows and 2 Black Italians

Bericht door Epic Man »

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik ook regelmatig O² Bikers lees. :wink: :wink: Maar de artikels bekijk ik toch steeds met een korreltje zout.
Want ik kan me moeilijk voorstellen dat als er 4 bladzijde reclame van scott usa in het magazine staan, ze in een volgende test gaan zeggen dat bv. het nieuwe model MTB van scott niet deugt en/of te duur is voor wat je krijgt.......

Dus ik heb zoiets van het is wel mooi en aardig, maar of alles zo objectief is wat die mannen neer pennen....#-o #-o
Gast

Bericht door Gast »

De objectiviteit van hun artikelen is inderdaad verre van optimaal. Enerzijds ook begrijpelijk, je gaat de hand die voed niet bijten hey. Anderzijds moeten ze dan niet gaan schimpen op fora waar een mening word verkondigd die niet overeen komt met de hunne. Voor mijn gevoel is dit een beetje paniekvoetbal van hun zijde. Zij voelen ook de hete adem van het internet in hun nek en kunnen hier als tijdschrift niet tegenop boksen. Mountainbike plus heeft dit al goed begrepen en kiest ervoor om met ons samen te werken. ik denk dat dit op termijn een betere resultaat gaat geven als er dwars op gaan te staan. Niet dat wij het evangelie hebben, ik bedoel hiermee dat het internet in het algemeen een steeds grotere rol gaat spelen en dit ten koste van een magazine.
Gebruikersavatar
Mich
Mountainbiker
Berichten: 287
Lid geworden op: di 26 jul 2005 22:26
Rijdt met: Granvillemobiel
Contacteer:

Bericht door Mich »

Ik heb het artikel nog niet gelezen, maar het is iets wat we overal terugvinden. Veel van alles wat we doen wordt nu eenmaal beïnvloed door dat waar we (deels) van afhankelijk zijn. Laat een renner dit jaar gesponsord worden door merk "X" en volgend jaar door merk "Y". Dan kunnen we nu reeds zeggen dat diezelfde renner volgend jaar merk "Y" beter zal vinden dan merk "X"...
De enige reden waarom ik magazines koop is omdat ik wat leesvoer ivm m'n hobby zou hebben op m'n dagelijkse treinrit van ongeveer 2 uur. Internet heeft alles wat je maar wilt, maar iets op papier is soms o zo makkelijk :-D
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Hm... ik denk niet dat den O² dwars gaat staat tov de verschillende fora met dat voorwoord! Wat wel hun terrecht punt is is dat er tussen al het kaf de laatste tijd maar weinig koren meer te vinden is, en dat moeten we durven toegeven als we het algemeen niveau van die fora bekijken. (ter verduidelijking: ik spreek in het meervoud :wink: )
Op den duur is men het slachtoffer aan het worden van zijn eigen succes, kijk naar onze sport op zich. Meer en meer paden die ontoegankelijk gemaakt worden voor onze dikke banden... enz. Hetzelfde voor de drukte op de fora, alleen die legt men niet (of toch veel te weinig !) aan banden. Want het is net die drukte die de inkomsten van reclame de hoogte in jaagt...of dachten jullie dat "visa" , "xesco", "decca" enz... hierboven er op staan voor de schoon ogen van de verkopers ervan...think again.

Iedereen (en ge moet nie zo kijken...ja, gij ook zenne!) zit in die molen genaamd "reclame"... Ook uw geliefkoosde forum, tijdschrift enz...

M
Plaats reactie