GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door KrisMaes76 »

Bij ons blijft er altijd iemand buiten bij de fietsen als we gaan inschrijven
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Wacky-S »

Pashley 24Mhz schreef:
vedet schreef:
Mister No Chaïn schreef:Omdat buiten het weer altijd parten kan spelen, en buiten met die centen, bandjes, papiertjes met noodnummers, binnen weten ze dat ze droog zitten.
Maw gemakzucht....
Zegt hij die te lui is om zijn fiets in de bewaakte zone te zetten...
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door julie »

het is idd wat kort door de bocht om te zeggen dat men uit gemakzucht lekker binnen wil zitten. Vaak hangt zo'n organisatie af van vele vrijwilligers die helpen en dus zelf geen mountainbike fanaten zijn en die dus hun zondagochtend ervoor moeten opgeven (de vrouw van.... of een nicht, neef of wie dan ook). Lijkt mij niet uitermate aantrekkelijk voor die mensen om die ook nog eens in een tochtig tentje te gaan zetten voor de inschrijving.
Gebruikersavatar
Belser
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 07 jan 2010 17:58

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Belser »

Werd er ooit al een fiets gestolen uit een bewaakte fietsstand ??
Als er één is, neem er dan gebruik van ... of laat een fietsmakker bij de fietsen blijven ...
Een klein fietsslot of onbewaakt achter laten, zou ik nooit doen ...
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door freezy »

Belser schreef:Werd er ooit al een fiets gestolen uit een bewaakte fietsstand ??
Het is al gebeurd, ik denk zelfs dat het artikel erover hier ook ergens in het topic staat. De fietsclub was er alleszins zelf niet goed van en het wakkerde toen ook de discussie aan wie aansprakelijk is in dergelijk geval.

Bewaakte stallingen zijn ook geen garantie want ik heb het vroeger meer dan eens meegemaakt dat we met mijn toenmalige club pas tegen het einduur startten aan een TT. Gevolg was dat we ook als één van de laatste terug waren om daarna nog iets te drinken, de mannen van de fietsbewaking besloten echter ook hun boeltje op te ruimen en alle fietsen die nog in de bewaakte stand stonden gewoon tegen de muur te zetten, onbeheerd...
Belser schreef:Als er één is, neem er dan gebruik van ... of laat een fietsmakker bij de fietsen blijven ...
Een klein fietsslot of onbewaakt achter laten, zou ik nooit doen ...
Als er een gratis stalling is zal ik er zeker gebruik van maken, betalen voor bewaking weiger ik echter te doen. Ik rij mijn toertochten ook zo goed als altijd solo, blijft dus niet veel over dan een fietsslot dat ik na het inschrijven nog in de auto ga droppen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door KrisMaes76 »

Belser schreef:Werd er ooit al een fiets gestolen uit een bewaakte fietsstand ??
Als er één is, neem er dan gebruik van ... of laat een fietsmakker bij de fietsen blijven ...
Een klein fietsslot of onbewaakt achter laten, zou ik nooit doen ...

Ook al1 keer gezien dat er iemand zn fiets weg was, maar was wel randgeval, em was zn nummerke kwijtgeraakt, dus wss iemand zn nummerke gevonden en de fiets gaan afhalen, kan je de organisatie dus nie kwalijk nemen
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door wattie »

freezy schreef:



Bewaakte stallingen zijn ook geen garantie want ik heb het vroeger meer dan eens meegemaakt dat we met mijn toenmalige club pas tegen het einduur startten aan een TT. Gevolg was dat we ook als één van de laatste terug waren om daarna nog iets te drinken, de mannen van de fietsbewaking besloten echter ook hun boeltje op te ruimen en alle fietsen die nog in de bewaakte stand stonden gewoon tegen de muur te zetten, onbeheerd...
Het is natuurlijk niet overal zo hé, al meegemaakt dat ze ons kwamen zeggen dat de fietsbewaking ermee ging stoppen en of ze de fietsen bij ons mochten zetten. Waarna ze heel de zijkant van de tent moesten losmaken om onze bikes mooi naast ons te parkeren en we er nog een fles streekbier bij kregen ook =D> .
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door KrisMaes76 »

wattie schreef:
freezy schreef:



Bewaakte stallingen zijn ook geen garantie want ik heb het vroeger meer dan eens meegemaakt dat we met mijn toenmalige club pas tegen het einduur startten aan een TT. Gevolg was dat we ook als één van de laatste terug waren om daarna nog iets te drinken, de mannen van de fietsbewaking besloten echter ook hun boeltje op te ruimen en alle fietsen die nog in de bewaakte stand stonden gewoon tegen de muur te zetten, onbeheerd...
Het is natuurlijk niet overal zo hé, al meegemaakt dat ze ons kwamen zeggen dat de fietsbewaking ermee ging stoppen en of ze de fietsen bij ons mochten zetten. Waarna ze heel de zijkant van de tent moesten losmaken om onze bikes mooi naast ons te parkeren en we er nog een fles streekbier bij kregen ook =D> .
Waarna jullie dan al die fietsen ingeladen hebben? :)
wattie
Mountainbiker
Berichten: 481
Lid geworden op: za 23 jun 2007 18:26
Rijdt met: rockrider 8.1 , Kona Process 134

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door wattie »

KrisMaes76 schreef:
wattie schreef:
freezy schreef:



Bewaakte stallingen zijn ook geen garantie want ik heb het vroeger meer dan eens meegemaakt dat we met mijn toenmalige club pas tegen het einduur startten aan een TT. Gevolg was dat we ook als één van de laatste terug waren om daarna nog iets te drinken, de mannen van de fietsbewaking besloten echter ook hun boeltje op te ruimen en alle fietsen die nog in de bewaakte stand stonden gewoon tegen de muur te zetten, onbeheerd...
Het is natuurlijk niet overal zo hé, al meegemaakt dat ze ons kwamen zeggen dat de fietsbewaking ermee ging stoppen en of ze de fietsen bij ons mochten zetten. Waarna ze heel de zijkant van de tent moesten losmaken om onze bikes mooi naast ons te parkeren en we er nog een fles streekbier bij kregen ook =D> .
Waarna jullie dan al die fietsen ingeladen hebben? :)

Ja hoor, keuze genoeg :lol: .

Nee serieus, het waren de laatste twee en ze stonden op een meter naast ons in de tent en ja, we hebben ze dan allemaal ingeladen :-D .
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Pashley 24Mhz »

Wacky-S schreef:
Zegt hij die te lui is om zijn fiets in de bewaakte zone te zetten...
Hah, wie ben jij om me lui te noemen...
Niet iedere tt heeft een bewaakte fietsstalling. En dan zijn er nog 'bewaakte' fietsstallingen waar je gewoon in en uit kan lopen...

Probleem is gewoon makkelijk op te lossen, maar blijkbaar zijn sommigen nogal snel op hun tenen gestampt...
Plaats reactie