GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door kootje »

Vanmorgen tussen 10u en 12.30u even een lekkere wandeling gemaakt en bij thuiskomst zag ik een deur en raam openstaan. Binnengekomen blijkt dat ze o.a. mijn mooie mountainbike hebben meegenomen, die in huis stond...

Radon Slide 130 9.0 modeljaar 2015
Afbeelding

Onderdelen:
Hope Remmen
Easton Haven Carbon riser
Easton Haven stuurpen
Syntace P6 zadelpen
Conti X-King Protection banden
Ritchey foam grips

Graag uitkijken naar deze fiets!
Gestolen regio Margraten- Voerstreek
Thanx!
Laatst gewijzigd door kootje op zo 21 feb 2016 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Mister No Chaïn »

Djezus man, de smeerlappen :s. Ga je wel vaker wandelen op dat uur?
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door kootje »

Niet per sé op dat tijdstip, nee.
Was slechts 2 uurtjes weg, en dat op klaarlichte dag.
Gebruikersavatar
Joeri90
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 18:00
Rijdt met: Canyon Grand Canyon CF SL 2014

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Joeri90 »

Mountainbike gestolen te Bilzen (Rosmeer) uit garage. Merk Canyon - Grand canyon CF SL 6.9. Kleur mat zwart, grijs en groen. :(

http://imgur.com/DSAUG19
stappen
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 21:17
Rijdt met: ééntje met 2 wielen

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door stappen »

Bikers, Pas op met bepaalde apps......(zonder namen te noemen)

Naar aanleiding van de laatste nieuwberichten ,komen bepaalde apps in opspraak.
In deze apps willen sporters zich graag vergelijken met anderen, maar vergeten daarbij, dat ze heel wat privé blootgeven. Zo kan je op de tracks, die ze fietsen, duidelijk zien waar hun thuisadres is.
Daarbij geven ze dan ook graag mee, met welk type fiets die ze berijden.
Wat heeft een crimineel meer nodig om op pad te gaan????

Dat is ook de reden, waarom ik op dit forum niet meer aangeef met welk soort fiets ik rijd.

Het is er "eentje met twee wielen" geworden.

Dus een gewaarschuwd biker = 2 waard.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Free_ltd »

Krant stond er van de week vol van, met namen van apps. Zelf gebruik ik runkeeper en deel ik enkel met vrienden en soms olaats ik het eens op FB onder vrienden. Maar mijne fiets is de moeite niet om re stelen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik gebruik wel strava maar met privacy zone, er staan geen foto's van mijn fietsen op, en in de benamingen van mijn fietsen staat geen modelnaam.
Inbreken kunnen ze altijd maar dan zal het niet door mijn strava komen denk ik.

Waarom zou je onder een nickname op een fora al geen foto meer mogen posten? Hoe gaan ze u zo traceren?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Free_ltd »

Tegenwoordig traceren ze u wel. Hoeveel mensen hebben hun FB niet goed beveiligd? En ik deel ook soms men runkeepergegevens op facebook en daar zit een kaartje van de gereden route bij. Begin en eindpunt 'kan' uw woning zijn. Bij mij is da vertrekpunt bij laat thuis en eindpunt het café :-)

Maar ook zijn er veel mensen die vaan 'inchecken' bij hun thuis op facebook. Ook niet slim.

Ook vermijd ik foto's van de buitenkant op mijn FB.

Ik heb uit gewoonte zelfs in de GPS van auto en moto niet het juiste thuisadres staan.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op zo 06 mar 2016 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lup
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Lup »

Ik gebruik geen Facebook en bij Strava heb ik 'n veiligheidszone ingesteld. Je ziet dat ik arriveer bij de ring en dan is het klaar. Intensief Facebook gebruik met foto's van je spullen, je huis en informatie over je vakantieplannen is sowieso vragen om problemen.

Doordat de meeste winkels en financiële instellingen nu minder cash geld in huis hebben, laten dieven dit soort winkels vaker links liggen. Particulieren beschikken vaak niet over een zwaar beveiligde woning en dat is dan eenvoudiger voor ze. Zeker een slecht afgesloten schuurtje waar een dure fiets in staat.

Ik heb ook beveiligingscamera's hangen thuis en een alarmsysteem. Tevens worden bij een poging tot direct de hulpdiensten verwittigd. De ambulance voor de dader (s) om precies te zijn.

Maar inderdaad, sommige mensen vertrekken van bij hun thuis, eindigen bij hun thuis en posten op Facebook een foto van hun fiets. Als dat dan 'n dure is, dan gaat men toch al eens "kijken".
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Free_ltd »

Lup schreef:Tevens worden bij een poging tot direct de hulpdiensten verwittigd. De ambulance voor de dader (s) om precies te zijn.
Dat is natuurlijk iets dat ge ALTIJD wel leest. Alsook dat ze dan ne 9mm in de kop hebben steken. Meesten onder hen hebben zelfs nog nooit een vuurwapen van kortbij gezien :lol:

Zelf ben ik ook van mening 'ALS' ik thuis ben, dat ik ze te grazen neem. Maar hebt ge het al eens meegemaakt? Ik heb de afgelopen 30 jaar allerlei vechtsporten gedaan, gewapend en ongewapend. Maar ik durf gerust toegeven dat ik niet weet wat ik op dat moment zou doen. Het materiële weegt niet op tegen de veiligheid van de rest van het gezin :wink:

Een alarm? Hier iets verder staat een huis met alarm en dat gaat gemiddeld 5 x per jaar midden in de nacht af. Geen kat die er naar ziet en eerder van zijn kl*ten maakt dat ze gewekt zijn. Gewoon zorgen dat uw woning minder aantrekkelijk is om in te breken. Zo heb ik bv om omheining en smeedwerk laten voorzien van haaientanden bovenaan. Kunnen ze ook wel omzeilen door er een een dikke deken over te leggen, maar ze gaan volgens mij toch eerst naar de andere woningen kijken waar ze zoveel moeite niet moeten doen. In de straat is een paar maanden geleden in 3 huizen ingebroken. Waren telkens huizen waar men onopvallend naar achter kon lopen.

Maar als ik echt iets heb staan dat ze willen, zullen ze het ook wel effectief komen halen, hoe beveiligd ook. Hangt er enkel en alleen vanaf hoe makkelijk ge het die mannen wilt maken.
Een vriend van mij hebben ze vorig jaar de Quad gepikt en denk dat ze 2u bezig zijn geweest om dat spel voor aan de straat te krijgen. Die vonden het precies wel waard. Maar de meeste criminelen willen rap ermee weg zijn. Want hoe langer ge ermee bezig zijt, hoe groter de pakkans.

Ook nog een gouden tip voor velen: Als je iets verkoopt, geef niet zomaar je adres ;-). Die maat van mij met zijn quad sprak af met die mensen, gaf zijn adres en een dag voor de afspraak was de quad weg. Dan weet ge genoeg.
Toen ik mijn vorige moto verkocht, en de mensen vroegen mijn adres, dan zei ik gewoon dat ze naar het centrum van de gemeente moesten rijden en als ze er waren mij even belden voor de straat. Ik vermelde de reden erbij en kreeg van iedereen te horen dat da goed gezien was. Iedereen is uiteindelijk wel komen opdagen toen. Maar als er dan iemand niet was komen opdagen, dan had ik hem verplaatst naar een ander adres bij familie of vrienden.
Dus als er mensen zijn die een fiets van veel geld verkopen, spreek ofwel af bij uw ouders bv als die dichtbij wonen, of als uiteindelijk niemand opdaagt, ga hem ergens anders zetten.
Plaats reactie