GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Free_ltd »

Lup schreef:Tevens worden bij een poging tot direct de hulpdiensten verwittigd. De ambulance voor de dader (s) om precies te zijn.
Dat is natuurlijk iets dat ge ALTIJD wel leest. Alsook dat ze dan ne 9mm in de kop hebben steken. Meesten onder hen hebben zelfs nog nooit een vuurwapen van kortbij gezien :lol:

Zelf ben ik ook van mening 'ALS' ik thuis ben, dat ik ze te grazen neem. Maar hebt ge het al eens meegemaakt? Ik heb de afgelopen 30 jaar allerlei vechtsporten gedaan, gewapend en ongewapend. Maar ik durf gerust toegeven dat ik niet weet wat ik op dat moment zou doen. Het materiële weegt niet op tegen de veiligheid van de rest van het gezin :wink:

Een alarm? Hier iets verder staat een huis met alarm en dat gaat gemiddeld 5 x per jaar midden in de nacht af. Geen kat die er naar ziet en eerder van zijn kl*ten maakt dat ze gewekt zijn. Gewoon zorgen dat uw woning minder aantrekkelijk is om in te breken. Zo heb ik bv om omheining en smeedwerk laten voorzien van haaientanden bovenaan. Kunnen ze ook wel omzeilen door er een een dikke deken over te leggen, maar ze gaan volgens mij toch eerst naar de andere woningen kijken waar ze zoveel moeite niet moeten doen. In de straat is een paar maanden geleden in 3 huizen ingebroken. Waren telkens huizen waar men onopvallend naar achter kon lopen.

Maar als ik echt iets heb staan dat ze willen, zullen ze het ook wel effectief komen halen, hoe beveiligd ook. Hangt er enkel en alleen vanaf hoe makkelijk ge het die mannen wilt maken.
Een vriend van mij hebben ze vorig jaar de Quad gepikt en denk dat ze 2u bezig zijn geweest om dat spel voor aan de straat te krijgen. Die vonden het precies wel waard. Maar de meeste criminelen willen rap ermee weg zijn. Want hoe langer ge ermee bezig zijt, hoe groter de pakkans.

Ook nog een gouden tip voor velen: Als je iets verkoopt, geef niet zomaar je adres ;-). Die maat van mij met zijn quad sprak af met die mensen, gaf zijn adres en een dag voor de afspraak was de quad weg. Dan weet ge genoeg.
Toen ik mijn vorige moto verkocht, en de mensen vroegen mijn adres, dan zei ik gewoon dat ze naar het centrum van de gemeente moesten rijden en als ze er waren mij even belden voor de straat. Ik vermelde de reden erbij en kreeg van iedereen te horen dat da goed gezien was. Iedereen is uiteindelijk wel komen opdagen toen. Maar als er dan iemand niet was komen opdagen, dan had ik hem verplaatst naar een ander adres bij familie of vrienden.
Dus als er mensen zijn die een fiets van veel geld verkopen, spreek ofwel af bij uw ouders bv als die dichtbij wonen, of als uiteindelijk niemand opdaagt, ga hem ergens anders zetten.
Lup
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Lup »

Het antwoord op uw vraag is: ja. Weliswaar niet met een 9mm, maar heb weleens een inbreker op heterdaad betrapt bij thuiskomst. Natuurlijk is dat wel een andere situatie dan dat je boven ligt te slapen. Ik had toen in feite geen keuze, als je boven ligt te slapen heb je dat wel. Ik ben net als u van mening dat ik ze te pakken neem als ik wat hoor of zie. Tegen de tijd dat de politie er is, zijn de spullen vaak al weg en het oplossingspercentage voor dit soort misdrijven ligt erg laag. Gepakt worden schrikt niet eens meer af voor sommigen. Daarnaast hebben ze van mijn spullen af te blijven vind ik. Ik heb ook weleens op het politiebureau gezeten omdat ik me iets te uitbundig zou hebben verdedigd tegen een straatrover.

Mijn alarm is zowel met licht als met geluid. Natuurlijk lost dat niet alles op en reduceert het de kans niet tot nul, maar dat geldt voor alles. Er zijn weinig tot geen maatregelen die iets uit kunnen sluiten. Het enige dat je kunt doen is het ze zo moeilijk mogelijk maken. Inbrekers zitten niet graag te prutsen aan iets terwijl er een alarm loeit en er een lamp op hen staat gericht, net zoals dat ze niet graag hun 'zaakje' op het spel zetten door over een hek met haaientanden te klauteren.

Als ze echt iets willen hebben, dan nemen ze het mee natuurlijk, maar meestal ligt dat iets ook wel elders wat makkelijker voor het grijpen. Zoals u zegt, de meesten willen snel weg zijn en niet gepakt worden. Lang moeten prutsen en 'n alarm erbij zijn dan geen dingen waar ze op zitten wachten. Er zijn ook wel bendes die het niet veel uitmaakt als ze gepakt worden. Straffen in België zijn toch belachelijk laag en minderjarigen komen er vaak sowieso mee weg.

In dat laatste heeft u gelijk. Door te laten zien dat u wat interessants in huis heeft, vergroot u de kans dat u mikpunt wordt van inbrekers. Een bezoekje in huis is vaak de ultieme verkenning. Dan kunnen ze direct goed zien hoe binnen te geraken, waar alles staat, etc. Dat bestaat ze 's nachts de helft van het werk. Of het is om het adres te vernemen, dan weten ze al welke fiets er staat. Ik spreek voor verkopen altijd af bij een benzinepomp in de buurt.

Social media: het is allemaal leuk bedoeld, maar er kleven ook grote nadelen aan!
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door kootje »

Nog even onder de aandacht brengen... (zie pagina 75 bovenaan)

Ook als iemand mijn (ex :evil: )fiets (of onderdelen er van) ziet opduiken op fora of (evt. buitenlandse) verkoopsites, graag een bericht!
Thanx!
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door KrisMaes76 »

Na inbraak bij ons thuis is er iemand van de politie langs geweest om ons tips te geven ivm inbraakpreventie.

Komt er eigenlijk op neer dat je huis er moeilijker moet uitzien dan dat van je buren...

De meeste dieven zijn blijkbaar gelegenheidsdieven en die proberen ong 5min om binnen te geraken, als dat niet lukt trekken ze naar een ander huis.

Echt gerichte dieven die weten waarvoor ze komen gade volgens mij maar heel moeilijk kunnen tegenhouden.

Nog een tip van die man was om geen automatische verlichting te plaatsen, dan zien ze beter hoe ze moeten inbreken en geen huissleutels langs binnen laten zitten of in het zicht leggen. Dieven gaan altijd eerst zorgen voor een snelle uitgang en ze gaan liever door de deur dan door een gebroken raam
neal.geryl@gmail.com
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 mar 2016 19:19

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door neal.geryl@gmail.com »

FIETS GESTOLEN in Residentie Park View, Gentbrugge!!!

Vannacht of vanochtend zijn uit mijn garagebox in Gentbrugge mijn MTB en koersschoenen gestolen. Graag zo veel mogelijk delen zodat deze klootzak gepakt kan worden.

MTB:
Trek Superfly 5 29"
Maat 21,5"
Stuur valt op door korte stuurpen van 70 mm met hoek van 17°. 1 rode spacer onder en 2 rode spacers boven deze stuurpen.

Koersschoenen:
Shimano R171, wit/zwart
Maat 49

Mochten jullie dergelijke fiets ergens zien rondrijden of iemand met dergelijke quasi nieuwe en gigantisch grote schoenen zien, graag een seintje.
Jarvis
Mountainbiker
Berichten: 602
Lid geworden op: di 16 nov 2004 21:50

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Jarvis »

http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... nt=300x600

Belijk voorgaand zoekertje eens, dit klopt toch echt niet een Specialized Epic S-works van 2014 voor 1500€, bij iemand gepikt?!
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Wacky-S »

Waarschijnlijk ergens de foto's van gejat en dan proberen iemand af te zetten door voorschot te vragen en dan te verdwijnen...
Gebruikersavatar
_eli_
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: do 09 okt 2003 19:57
Rijdt met: your dreambike

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door _eli_ »

Je moet ook eens verder klikken op de ratings, zogezegd allemaal dik in orde.
Maar wel allemaal louche dingen te koop.
Mooi netwerkje...
eahuj
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 13 jul 2016 13:39

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door eahuj »

STOLEN BIKE WILRIJK

Hello everyone. My girlfriends bike was stolen last night from the front of our house in Wilrijk, Antwerpen, locked with two Abus locks. It is a ladies Cube bike with a black frame and orange decals. Please contact us with any information! Thank you!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: GESTOLEN BIKE'S

Bericht door Prospeer »

Zwarte Cube met Niner vaste vork - 22/07/2016 (Niet mijn fiets)

Afbeelding

Fiets gestolen te Halle! Het betreft een zwarte MTB van het merk Cube met een vaste Niner vork. Opvallend zijn de fluo groene handvaten. Mijn garmin gps stond ook op de fiets!Alle tips en informatie zijn welkom!! Indien u deze fiets ziet geef me dan zeker een seintje aub!

Niet mijn fiets -> contacteer Jan Schoofs via FB
Plaats reactie