Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door jurgen stich »

Ik vraag mij een beetje af wat de gemiddelde snelheden zijn die er zoal gereden worden.
Ik weet dat dit afhankelijk is vande soort tour die je rijd maar het lijkt mij wel leuk eens een overzichtje te zien van wat jullie zoal gemiddeld rijden , als er de vermelding bij word gemaakt op welke tour dit is (bijvoorbeeld een bepaalde bloso route) zou het nog interesanter maken.
Natuurlijk liefst eerlijke info en geen dwaze overdreven matcho beweringen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door janssis werner »

Dit is iets waar je nooit de juiste waarheid van zult weten . Waarom gebruik je strava niet en als je dan zelf segmenten maakt kun je deze ook vergelijken of als je ergens gaat rijden kun je de tijden van andere ook zien. Alleen moeten deze ook op strava zitten en het openbaar maken.

Grtjs.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door Mister No Chaïn »

Inderdaad, op strava vind je al het vergelijkingsmateriaal dat je wil. Rijd je een toertocht kan je op die dag selecteren en zien hoe snel je was tov van anderen. Want de snelheid hangt nogal erg af van de staat van de ondergrond, vandaag een lus van 1km in het bos rijden of straks in mei, dat kan nogal schelen.

Wil je je eens meten moet je maar eens de Hagelandse chrono of dergelijke rijden ;-). Sommige doen zonder veel conditie mee voor de fun en halen 15 gemiddeld terwijl anderen los 25 gemiddeld rijden.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door i-Mac »

Gemiddeldes zijn leuk, maar nog veel leuker is om gewoon te genieten van je rit. Daarmee bedoel ik dat je niet constant moet gefocust zijn op je traject, maar dat je ook de omgeving in je opneemt. Wat maakt die snelheid uit? OK, op een vast parkoers kan je dat eens testen, maar dan nog hangt het van veel factoren af (nat, droog, wind, andere bikers, enz ...).
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door waarnaartoe »

Op zich een leuke vraag maar bijna onmogelijk om er een antwoord op te geven.
Soms zie ik hier getallen verschijnen die me onmiddellijk laten glimlachen :wink:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door madskatingcow »

De hoogste gemiddeldes vind je op toertochten regio Aarschot, daar is het iedere toertocht 'koers' :lol:
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door Frankske73 »

Ik rijd meestal de kanten van Aarschot, maar ben altijd laatste :-D .
Effe meegeven: deze week een (bloso) toerke gedaan en binnengekomen met bijna 3 km/u minder dan in augustus/September 8-[ Stoempen van begin tot einde met de vettigheid.... Ook onze eigen TT van Scherpenheuvel... bijna 3 km/u minder van de 1ste verkenningen tov de laatste, puur door de bodem... PS: TT'en kom ik zelf zelden boven de 20 gemiddeld uit.... ben dus gene rappe.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door TaurineR »

madskatingcow schreef:De hoogste gemiddeldes vind je op toertochten regio Aarschot, daar is het iedere toertocht 'koers' :lol:
Als het droog ligt in ons vlakke Waasland, dan kunnen we der ook vlotjes vandoorgaan, hoor. 8)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door Free_ltd »

Idd veel te veel factoren. Hoe hoger de hm’s, hoe lager het gemiddelde. Dan ook nog staat ondergrond.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op zo 17 dec 2017 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: Welke snelheden worden er gemiddeld gereden ?

Bericht door Dace93 »

Hangt van veel zaken af zoals hierboven aangegeven.
Persoonlijk meestal tussen de 20-25.
Bij erg zware parcoursen kan dat lager liggen, in de zomer heb ik al tochten van 26-27 gedaan ook...
Plaats reactie