Consumentenbedrog

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Consumentenbedrog

Bericht door spaghetti_2 »

In deze tijden van internet en webshops kan je alles tegen de goedkoopste prijs aankopen en de volgende dag ligt het voor uw deur. Als je dan toch bij de fietsenmaker €30 'teveel' betaalt, dan is dat vooral je eigen fout denk ik en niet die van de LBS ;)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Consumentenbedrog

Bericht door Free_ltd »

Inderdaad. Zou ik dus nooit doen.
Ik haal vooral rap kleine dingen die ik echt dringend nodig heb. Dus zaterdag nog rap halen om zondag te kunnen rijden. Als het dan echt iets duur is, dan pak ik voor een dagje wel de oude MTB ofwel ga ik wat op de baan rijden met de race.

Wel nog niet meegemaakt tot BD op een dag leverde :lol:

Maar de LBS'en richten zich vooral op de leken onder de fietsers en mensen met 2 linker handen. Hetgeen ze aan omzet verliezen aan de niet-leken die online shoppen, compenseren ze dan op die manier :lol:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Consumentenbedrog

Bericht door spaghetti_2 »

Ondanks de opkomst van webshops denk ik dat de LBS niet mag klagen met de opkomst van de elektrische fiets. Het vraagt natuurlijk wat omscholing maar het aantal mensen dat zelf aan zijn elektrische fiets begint te knutselen ligt toch een pak lager, zeker gezien het doelpubliek.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Consumentenbedrog

Bericht door BertG »

Ook niet vergeten dat het aanbod bij online shops vele malen groter is, ik denk dat ik 3/4 of zelfs meer van de onderdelen die ik bestel gewoon niet kan krijgen hier, ook niet bij bijvoorbeeld een Van Eyck.
Dat een lbs duurder is hoeft op zich ook geen probleem te zijn (zolang ze niet overdrijven weliswaar), met wat creativiteit en goede wil is het niet moeilijk om een meerwaarde te bieden t.o.v. de online shops en dat is ook wat waard voor de meeste mensen.
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: Consumentenbedrog

Bericht door dago »

Donderdagavond xtr m9000 achterderriewieltje verkl..t, bij mantel besteld samen met een paar beenstukken (in promotie) die ik nodig ging hebben, vrijdag middag geleverd (gratis) wel 10€ duurder dan bij Duitse concurrent, maar daar moet ge dan weer voor 3x zoveel kopen voor gratis verzending. Fietsenmaker moet dit zelfs meestal bestellen en is duurder
Plaats reactie