Nog maar eens Canyon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Djienbe
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 aug 2010 16:46
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Nog maar eens Canyon

Bericht door Djienbe »

Ik heb een Canyon MTB gekocht en zit toch wel met een en ander verveeld. Het service center in Leuven is er wel mee bezig maar het gaat ellendig traag. Volgens mij zou het voor een A-merk fiets in eender welke winkel gekocht, al lang opgelost zijn. Ik ben niet van plan het zo te laten maar wil wel objectief blijven in mijn reactie. Vandaar zou ik graag eerst de ervaringen van anderen lezen. Wie wil zijn ervaringen met een Canyon (MTB of andere) in deze post bundelen?

Bij voorbaat dank,
Djienbe
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door KrisMaes76 »

Zoals bij elk merk ga je zowel pos en neg ervaringen vinden.

Ik heb al verschillende keren beroep gedaan op hun garantie service en ben altijd geholpen geweest. Soms duurde het langer dan ik zou willen, maar het heeft nooit de spuigaten uitgelopen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door janssis werner »

Ik heb ook een canyon en ben er heel tevreden over. Maar ben wel blij dat ik bij mijne lokale fietsenwinkel terecht kan voor mijn herstellingen. Hun manier van werken en verdelen van hun fietsen kan de prijs zeker drukken en is mooi meegenomen. Alleen mis ik de persoonlijke en klant gerichte service van de lokale dealers. Daardoor krijg je soms probleem en dit zal voor iedereen anders aanvoelen. Als mijne fietsenwinkel niet wou werken aan deze fiets had ik hem nooit gekocht omdat ik snel wil geholpen worden een eens snel kan binnen springen en het probleem eens uitleggen en samen bezien. Zodat er geen misverstanden zijn. Maar alles heeft zijn prijs en dat is een keuze die je bij de aankoop er bij moet nemen en hopen dat ze dit min puntje kunnen oplossen dan zijn ze top. Hopelijk lezen ze mee en werken ze er aan .

Grtjs.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door spaghetti_2 »

Mijn ervaringen (via via) met het service centrum: het loopt allemaal wat traag maar op het einde van het verhaal is de service meestal wel goed. Een vriend van me had problemen met zijn Aeroad stuur, heeft paar weken moeten wachten maar heeft uiteindelijk een volledig nieuw stuur en balhoofd in garantie gekregen (terwijl het strikt gezien geen garantiegeval was). Ze hebben daar niet alle onderdelen in voorraad liggen, en moeten ook alles wat met garantie te maken heeft in Duitsland laten beoordelen en beslissen. Vandaar de vertraging.

Voor een online retailer vind ik de service zeer goed, het is al een hele stap vooruit dat ze een service center in Leuven hebben. Uiteindelijk kiest men voor de scherpe prijzen van Canyon, wetende dat het een online merk is waarbij je geen fietsenwinkel om de hoek hebt. Dat je dan wat langer op je fiets moet wachten als er iets aan is, hoort er nu eenmaal bij imo.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door KrisMaes76 »

Ik doe alleen beroep op hen voor garantiegevallen of Canyon specifieke onderdelen. Al het onderhoud of reparaties doe ik zelf. Of dat of een goede LBS is wel een voorwaarde om een fiets bij een online merk te bestellen vind ik.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door janssis werner »

Maar soms loopt het toch niet zoals het moet hoor . Mijne gebuur is met zijne tweedehands fiets vies gevaren hoor . Terwijl als ze dit eens samen met de klant eens bekijken op een rustige manier. Het probleem lag hem bij de trapas en niet of er al dan niet wat is bij gelakt. Dit kan wel in de kleine lettertjes staan . Alleen was dat het probleem niet en dan eerst veel beloven en als fiets dan daar is en uit elkaar gehaald is zeggen dat dit geen garantie is en ze u niet meer kunnen vertellen hoe het in elkaar zat en wetende dat de lagers volledig verkeerd op de trapas lopen. Als je meer luistert en de mensen eerst eens goed aan te horen waar het probleem zich steld dan kunnen ze al veel oplossen. Hij is trouwens onvriendelijk aan de deur gezet en kreeg geen uitleg meer over hoe of wat. Plus ik heb ook maar eene fiets die ik iedere week gebruik en waar ik veel zelf aan doe en de zaken die ik niet kan gaat hij op maandag binnen en donderdag klaar. Dus geen paar weken weg. Zo hoort het te zijn en niet eerst afspraak maken en een lijst in vullen wat mag gemaakt worden en niet . Dit is te omslachtig en neemt veel tijd in beslag. Op het begin was dat niet en een andere collega vond dat vroeger ook veel beter en is daarom van merk veranderd.

Grtjs.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door Edlisjas »

janssis werner schreef:Maar soms loopt het toch niet zoals het moet hoor . Mijne gebuur is met zijne tweedehands fiets vies gevaren hoor . Terwijl als ze dit eens samen met de klant eens bekijken op een rustige manier. Het probleem lag hem bij de trapas en niet of er al dan niet wat is bij gelakt. Dit kan wel in de kleine lettertjes staan . Alleen was dat het probleem niet en dan eerst veel beloven en als fiets dan daar is en uit elkaar gehaald is zeggen dat dit geen garantie is en ze u niet meer kunnen vertellen hoe het in elkaar zat en wetende dat de lagers volledig verkeerd op de trapas lopen. Als je meer luistert en de mensen eerst eens goed aan te horen waar het probleem zich steld dan kunnen ze al veel oplossen. Hij is trouwens onvriendelijk aan de deur gezet en kreeg geen uitleg meer over hoe of wat. Plus ik heb ook maar eene fiets die ik iedere week gebruik en waar ik veel zelf aan doe en de zaken die ik niet kan gaat hij op maandag binnen en donderdag klaar. Dus geen paar weken weg. Zo hoort het te zijn en niet eerst afspraak maken en een lijst in vullen wat mag gemaakt worden en niet . Dit is te omslachtig en neemt veel tijd in beslag. Op het begin was dat niet en een andere collega vond dat vroeger ook veel beter en is daarom van merk veranderd.

Grtjs.
Er is nooit garantie op een tweedehandsfiets. Als je een fiets bij een FM koopt dan heeft die FM daar een marge op van, afhankelijk van het merk, ca 30%. Op een fiets van 3000 is dat dus 900 euro. Daar mag de FM al iets voor doen. Als je een Canyon koopt dan weet je dat er zoveel mogelijk bespaart wordt om de fiets zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Ik heb 2 x een beroep moeten doen op canyon en werd telkens keurig geholpen. Als je met een tweedehandsfiets gaat aankloppen kan ik goed geloven dat ze zich vragen gaan stellen.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door janssis werner »

Kan goed zijn, maar dan eerst en vooral niet zeggen dat deze fiets nog onder garantie valt . De trapas op deze fiets is fout gemonteerd en is de fout van de trapas zelf . Die persoon had een nieuw tandwiel bij de fiets gekregen en bij canyon zijden ze dat is het juiste. Hij had de fiets binnen gedaan om de lagers op de trapas te vervangen. Dan komt aan het licht dat deze uit de kader gesleten zijn met alle gevolgen. Kreeg onmiddelijk te horen dat dit onder garantie viel tot dat ze vonden dat er onder komt wat bij gelakt was. Wetende dat dit niet het probleem is. Je ziet trouwens goed waar de lagers gelopen hebben op de trapas. Ook zie je dat het tandwiel voor deze trapas van model verandert is en toch de juiste is , hoe komt dat. Dat dit een productie fout is en als je dit tandwiel plaatst en de looplijn van de ketting respecteert dan komen de lagers wel op de juist plaats op de trapas. Het zit hem erin dat het eerste tandwiel is doorgezet en het andere recht is. Je kunt hier pas over oordelen als je goed kunt bekijken en daar hebben ze geen moeite voor gedaan punt. Hier draait het om, via formulieren en nog veel vijven en zessen uwe fiets laten maken is volgens mij niet de juist manier van werken. Als je nog niet in de werkplaats mag is mij geen probleem, maar er mag wel een plaats zijn waar iemand er naar kijkt en het probleem samen met u bespreekt over hoe en wat er gaat gebeuren. Dit als vb, met de auto is dat ook zo in grote garages maar als je iets wilt uitleggen komt er altijd iemand mee kijken en krijg je uitleg. In een kleine garage komt men u roepen en laat men zien wat er stuk is en wat ze gaan doen. Wat ook nu over deze vraag gaat is of we te vrede zijn over canyon is de mening verdeeld, over de fiets super over de manier van werken ben ik niet zo te vrede . Heb ook eens iets besteld voor te vervangen aan mijne fiets en heb daar zeer lang op meten wachten per geluk kon ik verder blijven rijden en mijn hobby blijven doen . Ik zou eens willen zien als ze u een paar maanden van de fiets gaan houden . Plus niet iedereen heeft de middelen om twee of drie fietsen te hebben voor dit werk.

Grtjs einde commentaar.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door spaghetti_2 »

Dat het niet fijn is om lang op uw fiets te moeten wachten, zal niemand ontkennen. Ik snap echter niet waarom verschillende mensen blijkbaar toch evenveel service verwachten bij hun Canyon als bij een fiets die je bij de lokale fietsenboer krijgt.. Indien je in geval van problemen zo snel mogelijk geholpen wilt worden, dan moet je ook inderdaad een fiets om de hoek kopen en de hierbij horende meerprijs betalen. Het is als bij een verzekeraar en een makelaar, deze laatste kost meer maar zal je zaak behartigen wanneer nodig. Een goede fietsenmaker zal dit ook doen, maar kost dan ook wat meer. Ik heb trouwens zelf een Canyon en een Rose, ik kies heel bewust voor de aantrekkelijke prijzen maar ik ben me maar al te goed bewust dat als ik ooit beroep moet doen op de garantie, ik wat langer ga moeten wachten. Voor wat, hoort wat.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door Verzetje »

+1 voor spaghetti :wink:

Sommige willen alles maar mag niks kosten.
Plaats reactie