Nog maar eens Canyon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Djienbe
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 aug 2010 16:46
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door Djienbe »

Allemaal interessante reacties vind ik maar tussen de lijnen staat ook dat ik op niet veel ga moeten rekenen in mijn discussie met het service center. Jammer maar ik buig het hoofd en accepteer dat het gekoppeld is aan het feit dat Canyon een online dealer is. Toch zit het me dwars dat ik voor een fiets van €1999 geen eisen mag stellen inzake stuur, stuurpen en zadel. Ik surf het internet nog wel eens plat maar mijn eerste gedacht gaat ernaar uit die onderdelen dan maar bij Ritchey te gaan halen. Ik vermoed dat ik daar niet gesjareld ga zijn. Tenslotte, ik kan nauwelijks aannemen dat Canyon zo scherp is met zijn prijs. Een alu hardtail met XT groep en Fox vork vind je volgens mij bij meerdere fabrikanten voor €2000 en dan ga je, zonder meerprijs, de winkel uit mét een rise stuur én de juiste stuurpen als dat nodig is om een goede zitpositie te vinden. Het kan nog keren maar dit is wellicht mijn enige Canyon, ik voel me een blinkend rad voor ogen gedraaid.

Djienbe
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door madskatingcow »

Bij Canyon heb je voor de prijs van de losse onderdelen het frame er gratis bij. Bijgevolg accepteer ik dat het soms wat moeilijker gaat ivm garantie.
Stuur of stuurpen wisselen kan je toch vlot zelf, de onderdelen verkoop je gewoon via het forum.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door KUBA »

Vind het weer een van die eindeloze discussies waar ieder zijn punt probeert te halen en zijn voorkeuren heeft terwijl als je even goed nadenkt (en ook hoe een bedrijf werkt) je de antwoorden zelf al zou moeten kunnen bedenken.

Maargoed wie ben ik natuurlijk :wink:

En ja heb ook een CANYON Grand Canyon 9.9RSL RS.1 , komt afgemonteerd met spline 1500 / RS1/ Volledig XO voor €3.000 => Prijs gevraagd bij NINER EN SPECI voor deze setting en zat algauw voorbij de €4.500!?!

Tot nog toe HEEEL tevreden en als er iets voorvalt wel dan... zal ik de verantwoordelijkheid van mijn eigen beslissing wel dragen no prob.
StevenD92
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 29 jul 2015 11:56
Rijdt met: cannondale scalpel, bianchi jab

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door StevenD92 »

Djienbe schreef:Allemaal interessante reacties vind ik maar tussen de lijnen staat ook dat ik op niet veel ga moeten rekenen in mijn discussie met het service center. Jammer maar ik buig het hoofd en accepteer dat het gekoppeld is aan het feit dat Canyon een online dealer is. Toch zit het me dwars dat ik voor een fiets van €1999 geen eisen mag stellen inzake stuur, stuurpen en zadel. Ik surf het internet nog wel eens plat maar mijn eerste gedacht gaat ernaar uit die onderdelen dan maar bij Ritchey te gaan halen. Ik vermoed dat ik daar niet gesjareld ga zijn. Tenslotte, ik kan nauwelijks aannemen dat Canyon zo scherp is met zijn prijs. Een alu hardtail met XT groep en Fox vork vind je volgens mij bij meerdere fabrikanten voor €2000 en dan ga je, zonder meerprijs, de winkel uit mét een rise stuur én de juiste stuurpen als dat nodig is om een goede zitpositie te vinden. Het kan nog keren maar dit is wellicht mijn enige Canyon, ik voel me een blinkend rad voor ogen gedraaid.

Djienbe

ik dacht dat de stuurpen toch aangepast werd, ik herinner mij dat ik vroig jaar bij het bestellen van mijn fiets , dat ik alle mogelijk maten (armlengte, beenlengte...) moest ingeven en aan de hand van die maten werd mij het frame en stuurpen voorgesteld.. mss toch nog eens navragen.. grtn
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door madskatingcow »

Bij sommige modellen kan dat, idd.
Djienbe
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 aug 2010 16:46
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door Djienbe »

StevenD92 schreef:
Djienbe schreef:Allemaal interessante reacties vind ik maar tussen de lijnen staat ook dat ik op niet veel ga moeten rekenen in mijn discussie met het service center. Jammer maar ik buig het hoofd en accepteer dat het gekoppeld is aan het feit dat Canyon een online dealer is. Toch zit het me dwars dat ik voor een fiets van €1999 geen eisen mag stellen inzake stuur, stuurpen en zadel. Ik surf het internet nog wel eens plat maar mijn eerste gedacht gaat ernaar uit die onderdelen dan maar bij Ritchey te gaan halen. Ik vermoed dat ik daar niet gesjareld ga zijn. Tenslotte, ik kan nauwelijks aannemen dat Canyon zo scherp is met zijn prijs. Een alu hardtail met XT groep en Fox vork vind je volgens mij bij meerdere fabrikanten voor €2000 en dan ga je, zonder meerprijs, de winkel uit mét een rise stuur én de juiste stuurpen als dat nodig is om een goede zitpositie te vinden. Het kan nog keren maar dit is wellicht mijn enige Canyon, ik voel me een blinkend rad voor ogen gedraaid.

Djienbe

ik dacht dat de stuurpen toch aangepast werd, ik herinner mij dat ik vroig jaar bij het bestellen van mijn fiets , dat ik alle mogelijk maten (armlengte, beenlengte...) moest ingeven en aan de hand van die maten werd mij het frame en stuurpen voorgesteld.. mss toch nog eens navragen.. grtn
Dacht ik inderdaad ook maar het is niet zo. Sta in die discussie al 19 emails en +/- 20 dagen ver en ze willen ze alleen vervangen door 1 die ik aan hun inkoopprijs moet betalen. Heb ik dan maar gedaan en meteen ook betaald en nu zijn we al bijna 2 weken later en de stuurpen is er nog niet.

Djienbe
pathfinder
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 22 nov 2012 22:44
Rijdt met: Santa Cruz nomad canyon spectral ex

Re: Nog maar eens Canyon

Bericht door pathfinder »

Heb laatst 5 weken moeten wachten om nieuwe lagers te steken in mijn i9 wielset bij de LBS. Nooit meer!! In het vervolg alles opsturen via online shops. Altijd betere service gehad online dan bij lbs tot nu toe. Ik heb ook al verschillende canyons gehad en ook al verschillende keren beroep moeten doen op garantie. Altijd top service gehad.
Plaats reactie