Commençal ervaringen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Commençal ervaringen

Bericht door scaramouche »

Wie van jullie rijdt/reed met een Commençal? Welk model en welk soort gebruik? Wat zijn jullie ervaringen pos/neg? Ik lees wel eens iets over slechte service achteraf, broodje aap-verhalen of niet?

Ik heb best veel zin in een Commençal, liefst eentje die geschikt is voor het agressivere werk zonder meteen naar downhill te neigen, maar loop ook een beetje verloren in hun aanbod heb ik de indruk. De prijzen lijken mij in vergelijking met veel andere merken nog best mee te vallen, en ze zien er fantastisch uit naar mijn mening.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Commençal ervaringen

Bericht door dennisVO »

mijn zoon van 5 rijdt met een Ramones 16 :-)
daar ben jij niet veel mee natuurlijk.
maar ik vind het wel een geweldige fiets, zeer degelijk in tegenstelling tot veel kinderfietsen.

meer ervaring kan ik niet het over kwijt.

de Enduro bakken zijn wel knap, en het factory team doet het ook goed zowel bij Downhill als Enduro.
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Commençal ervaringen

Bericht door scaramouche »

dennisVO schreef:mijn zoon van 5 rijdt met een Ramones 16
Ha, vet!
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Commençal ervaringen

Bericht door Kulgan »

Ik heb een Commencal Meta V4 van 2015. De service van Commencal is idd niet altijd de beste en komt soms wat rommelig over.
Ik had een bestelling geplaatst voor de eerste 'batch' van de V4, maar de bestelling was 'verloren' geraakt en pas na een 4-tal maand kreeg ik het nieuws dat mijn bestelde fiets al 'out of stock' was en als ik vrij snel ene wou, ik de versie hoger kon bestellen.
Het verschil in prijs kwamen ze tegemoet in een aankoopbon van de Commencal shop.

De fiets zelf dan...
Het is een heel degelijke en stevige kader die standaard vrij goed afgemonteerd is. Ik heb na 6 maand de Alpha wielen verandert wegens toch wat 'onbetrouwbaar' en heb mij een stevigere set laten maken. Verder was de matte lak echt een ramp, nog maar naar kijken en was al een kras op.
Qua rijden gaat hij naar beneden wel goed en kan hij wel wat aan. Naar boven, is het verre van de lichtste.
Al bij al fijn fietsje, maar moest ik nu kunnen kiezen, ik zou toch eerder naar de YT Jeffsy gaan.
De Commencal is overkill voor mijn 'kunnen' en ook voor wat ik rij. Ik ga eerder voor trial dan echt enduro, en daar komen die 29 wielen toch wel van pas.

ps: zoon heeft ook een Ramones 16 en de dochter een 20. Het is dus niet dat ik iets tegen Commencal heb :-)
scaramouche
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: do 27 apr 2017 09:33

Re: Commençal ervaringen

Bericht door scaramouche »

Thanks, Kulgan!

Ja, ik begrijp het wel, ik wil mij ook niet laten leiden door allerlei fantasieën over mijn rijstijl en een bike kopen die mij te boven gaat. Vandaar dat ik mij in de eerste plaats afvraag of ik niet beter voor de meta HT ga...
Gebruikersavatar
tipi
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 11:42
Rijdt met: Niner Air 9 Carbon, Lapierre Zesty AM

Re: Commençal ervaringen

Bericht door tipi »

Ik twijfel ook om de Meta Trail aan te schaffen. Heeft 140 mm voor en 130 achter, ideaal voor Ardennen en af en toe Alpen. In tests komt hij toch altijd zeer goed naar voor. Vorig jaar nog trailbike of the year verkozen door Bikeradar. Je kan ook bestellen via hun dealer Fonce in Leuven. Dan zal de service wel beter zijn dan bij hun online shop.
Plaats reactie