MTB VS hometrainer??

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

MTB VS hometrainer??

Bericht door kawaracer »

Ik ben al enkele keren herbegonnen met biken, ik doe dit erg graag maar de conditie laat het niet toe om dit vol te houden. oa door aanhoudende luchtweg problemen kom ik er niet toe om mijn conditie optimaal te krijgen. En het fietsen is nu eigenlijk beperkt tot tochtjes van een 20km met de kinderen (6.5 en 8) aan een gemiddelde van 11 a 12 per uur. Sinds kort probeer ik in de fitness mijn conditie terug op pijl te krijgen. Zo reed ik gisteren een uur op de hometrainer aan 26 gemiddeld met een gemiddelde hartslag van 128 en een max van 144. Nu vraag ik me af of dit te vergelijken is met vlakke tocht op de MTB van een uur aan 26 gemiddeld en wat het zwaarste is? Ik besef wel dat de omstandigheden buiten erg veel gaan bepalen dus laten we uit gaan van een wind stille dag.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: MTB VS hometrainer??

Bericht door Mister No Chaïn »

Mijn ervaring is dat je volgens de ene hometrainer vlot 35 per uur kan rijden en op de andere misschien 20, valt geen staat op te maken.
Als je met je mtb op straat! aan 26 gemiddeld wil rijden met een hartslag van 128 moet je al aardig in vorm zijn hoor (uiteraard is ieders hartslag anders)
Plaats reactie