E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door Motorbiker »

Ik ben nu 55 jaar. En reed zondag de 100k Mill Man in Echternach. Vorige jaren altijd de 70k.
Ik kwam deze winter iets meer aan trainen toe, en wat me vooral opvalt is niet dat ik sneller rij, maar gewoon meer "fond" heb. Alles in leuker: technisch klimmen, blijven klimmen, scherper afdalen, verbindingsstukken, ... . Met reserve of overschot rijden is gewoon dubbel zo leuk.
De dag dat mijn lichaam dit niet meer toelaat staat er direct een e-bike in de garage. Al weet ik dat mijn respect zal gaan naar de mannen zonder. En ik mijn rijgedrag volledig aan hen zal aanpassen.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door Headshot »

triumph_st schreef:
krikke46 schreef:
op een ding heb je wel gelijk de mensen met een e-mtb moeten op een toertocht niet beginnen roepen om opzij te gaan . ze moeten respect voor de mensen die met hun eigen kracht trappen.50 meter verder geraak je wel voorbij!
Niet alleen mensen met een e-mtb maar ook die would be profs met gewone mtb's die in je nek zitten te brullen en elke tt als een koers zien en absoluut willen tonen en vooral denken dat ze beter zijn dan de rest!
Die mensen vinden dit leuk net zoals sommige mensen het leuk vinden om van de omgeving te genieten, ieder zijn ding. Er is niks mis mee met te vragen of je mag passeren. Er zijn ook genieters die met 2 naast elkaar rijden en vinden dat iedereen zich maar moet aanpassen aan hun tempo. Of te voet beklimmingen doen en de rest ook dwingen af te stappen. Maar dit is natuurlijk al een veel gevoerde discussie.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door Verzetje »

Iedereen zijn goesting en keuze natuurlijk. Maar het idee van,
"heb geen tijd om te trainen voor een langere tocht en ik koop dan een ebike"
Nee dat versta ik niet. Ikzelf zou er geen voldoening van hebben.
Je moet er natuurlijk iets voor over hebben:
's morgens als de familie nog onder de wol ligt, op de rollen etc...
of 's avonds, ipv naar al de rommel op tv te kijken etc...

De ebike heeft zeker zijn plaats. Voor personen waar het echt niet anders gaat
of woon werk. Kan ik enkel maar aanmoedigen. Zo kan iedereen genieten van het fietsen.

Ps Vorige week was er nog een ouder persoon die mij er kost wat kost wou afrijden op een helling.
En dit met zijn ebike. Wat kan je daar voor voldoening van hebben!

Anyway, hij heeft er mij niet afgekregen :lol:
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door franky »

Aley schreef:E-fietsen komen nu steeds meer voor, in de stad of op de weg. Kunnen we dan ook verwachten dat we meer e-mountainbikes zullen gaan zien?
Ik snap zelf niet helemaal wat voor waarde mensen aan e-MTB's hechten. Deel ajb jouw mening over e-mountainbikes

Zou jij er bv. eentje gaan kopen?
Rooskleurig wat mij betreft Afbeelding
Dankzij deze fiets doe ik opnieuw tochten van 60 tot 75 km zonder teveel "mijne zestigjarige motor" te belasten. =D>
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door triumph_st »

franky schreef:
Aley schreef:E-fietsen komen nu steeds meer voor, in de stad of op de weg. Kunnen we dan ook verwachten dat we meer e-mountainbikes zullen gaan zien?
Ik snap zelf niet helemaal wat voor waarde mensen aan e-MTB's hechten. Deel ajb jouw mening over e-mountainbikes

Zou jij er bv. eentje gaan kopen?
Rooskleurig wat mij betreft Afbeelding
Dankzij deze fiets doe ik opnieuw tochten van 60 tot 75 km zonder teveel "mijne zestigjarige motor" te belasten. =D>
Met de performance CX motor; daar zal vanaf juli een belangrijke update voor uitkomen welke de 'sport' stand zal vervangen door de 'emtb' stand.
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door krikke46 »

mooie fiets , succes ermee!!
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door franky »

krikke46 schreef:mooie fiets , succes ermee!!
Tof machien! Nog geen seconde spijt gehad van mijn overstap naar een hybride fiets. Ondersteuning op de hellingen en voor de rest rijden als vroeger. Mijn gemiddelde hartslag tijdens tochten licht nu rond 142 met pieken tot 160. Ik rij voor 99% op de eco stand, soms eens op tour voor een helling waar ik voordien moest afstappen wegens te stijl of te hoge hartslag.
Volgende maand gaat hij mee naar Kroatie 8)
Swertson
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 nov 2013 23:06
Rijdt met: Haibike (e-bike)

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door Swertson »

Naar kroatie ...dat gaat genieten worden,zeker weten !
Ben zelf al een 2 tal keer naar de Dolomieten geweest in Italië met e-mtb-bike en zalig genieten en toch wat sporten zoals je zelf verkiest !
krikke46
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 13 okt 2013 13:58

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door krikke46 »

wij gaan begin juni voor een week naar Lermoos (oostenrijk) samen met nog 3 E mtbers .
weekje genieten van de berglucht!!!
Swertson
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 nov 2013 23:06
Rijdt met: Haibike (e-bike)

Re: E-mountainbike: hoe ziet de toekomst eruit?

Bericht door Swertson »

"Lermoos (oostenrijk)"
Tof, geweest, denk in 2003, in mtb sporthotel Loisach .
Was m'n éérste mtb vakantie van Oostenrijk & Italië.
Lang voor de E-bike uiteraard.

" Zugspitze " ferm bergske daar !
Plaats reactie