aanrijding door opengaande autodeur

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
depetter
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 07 nov 2016 18:49

aanrijding door opengaande autodeur

Bericht door depetter »

beste vrienden zaterdag reden we de ronde van vlaanderen hierbij zijn ik en mn broer onzacht in aanraking gekomen door iemand die zn autodeur opensmeet op het fietspad en we hierbij beiden te val kwamen.waarbij er schade was aan de fiets en schoenen.en de persoon niet echt vriendelijk en fiets mindet was
.nu is de politie erbij gekomen maar moeten we nog gaan voor ons verklaring.nu vraag ik me af of iemand weet heeft wat te doen voor de verzekering?had vernomen dat deze eigenlijk niets zou kunnen doen??iemand ook zulke ervaringen
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: aanrijding door opengaande autodeur

Bericht door spaghetti_2 »

Ik ben vorig jaar aangereden door een auto toen ik op weg was met de koersfiets. Europees ongevallenformulier ingevuld, mijn verzekeringsmakelaar waar ik mijn familiale verzekering heb heeft mij vertegenwoordig tov de autoverzekering van de tegenpartij. De verzekeraar van de tegenpartij heeft mij ruimschoots vergoed voor zowel lichamelijke als materiële schade. Ik zou al eens beginnen met een belletje te plegen naar je eigen makelaar of verzekering, die zal je al meer kunnen vertellen op wie of op welke verzekering je het beste beroep doet.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: aanrijding door opengaande autodeur

Bericht door BertG »

Uw (familiale) verzekeraar zal dat wel het beste weten. Kan je best altijd zo snel mogelijk contacteren eigenlijk als er iets gebeurt.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: aanrijding door opengaande autodeur

Bericht door Dickie »

Als de tegenpartij moeilijk begint te doen, dat zie je rap, en er bovendien geen getuigen zijn dan is het best om de politie erbij te halen.

Geen discussie aangaan en je argumenten al meteen op tafel gooien. Dat geeft de tegenpartij enkel maar munitie om de verklaring in zijn/haar voordeel aan te passen.

Door de stress van het ongeval vergroot ook nog eens de kans dat je fouten invult op het aanrijdingsformulier.
tib888
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 aug 2009 15:45
Rijdt met: geen

Re: aanrijding door opengaande autodeur

Bericht door tib888 »

De rechtsbijstand in je familiale verzekering is de enige verzekering die je hierin kan helpen. Aanrijdingsformulier invullen met de gegevens van je familiale dus, of met je rechtsbijstandsverzekering als die in een aparte polis zit.
Broeckx
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 12 jun 2013 17:32

Re: aanrijding door opengaande autodeur

Bericht door Broeckx »

Zoals hierboven al gezegd is heb je de gegevens van uw familiale verzekering nodig.
Aangezien er gevraagd is dat jullie nog een verklaring komen afleggen zal er een proces verbaal worden opgesteld.
Normaal gezien krijg je van de politie een 'attest voor verzekering' met de verzekeringsgegevens van de tegenpartij op, zodat de verzekering onderling met elkaar contact kunnen opnemen.
Indien je nog facturen hebt van de zaken die beschadigd zijn kan de politie deze ook toevoegen aan hun dossier.
Succes ermee!
Plaats reactie