Hallo
Ik overweeg een nieuwe fully te kopen, een
trek top fuel 9.8 of een
Trek fuel ex 9.8
De afstelling word hetzelfde gemaakt beiden een full xt
Het probleem is de veerweg !
De top 100mm( en carbon wielen) de ex 130mm
Ik rijd vooral lange afstanden marathons zoals de drenthe 200 houffalize marathon enzo dus meestal boven de 100km tot een 200km ook rijd ik op de weg met hem
Het resultaat is niet zo belangrijk voor mij maar je wilt altijd het beste halen natuurlijk, ik ben een 24 jarige rijder die graag doorrijd maar ook kan genieten van rustig een toerke te rijden
Wat zou de ideale veerweg zijn, beter de fuel ex of toch kiezen voor de top fuel ?
Alvast bedankt voor het helpen !
Raad gezocht !
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- spaghetti_2
- Mountainbiker
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
- Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite
Re: Raad gezocht !
Bericht door spaghetti_2 »
130 mm veerweg is al eerder richting trail, maw een bike waar je overal wel mee uit de voeten kan. Van Ardennen tot Alpen. De top fuel lijkt me een echte marathon machine waar je ook heel wat mee zal kunnen verteren. Persoonlijk kom ik met een fully van 100 mm veerweg overal toe in Belgie (en ik hou van het ruigere, technische werk), wel nog nooit naar de Alpen geweest.
Re: Raad gezocht !
Oke bedankt!, maar is het dan zo als ik een 100mm veerweg heb en ik ga naar oostenrijk ofzo om te mtben en het is redelijk heftig dat het comfort dan weg valt of wat bedoelt men met 'tekort' komen ? Is dit dan als je echt zware jumps doet of hoe moet ik dit bekijken ?
Grtjes
Grtjes
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
- Rijdt met: big wheels - steel is real
Re: Raad gezocht !
Bericht door _anonymus_ »
Ik zou in jouw geval voor de Top Fuel gaan.
Ondanks alle marketing-praat (als je de Angelsaksische media wat volgt is het één en al trail en enduro-bikes wat de klok slaat), kom je met wat zij een XC-fully noemen ruimschoots toe in België.
Je kan uiteraard parcours gaan opzoeken die meer veerweg of een andere geometrie vragen, ook in België, maar zelfs de meest technische marathons à la RdhF zijn nog vlot met een hardtail te verteren, dus zeker ook met een XC fully.
Qua efficiëntie lijkt de Top Fuel voor jou ook beter als ik zie wat je er mee wil gaan doen.
Ondanks alle marketing-praat (als je de Angelsaksische media wat volgt is het één en al trail en enduro-bikes wat de klok slaat), kom je met wat zij een XC-fully noemen ruimschoots toe in België.
Je kan uiteraard parcours gaan opzoeken die meer veerweg of een andere geometrie vragen, ook in België, maar zelfs de meest technische marathons à la RdhF zijn nog vlot met een hardtail te verteren, dus zeker ook met een XC fully.
Qua efficiëntie lijkt de Top Fuel voor jou ook beter als ik zie wat je er mee wil gaan doen.
- spaghetti_2
- Mountainbiker
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
- Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite
Re: Raad gezocht !
Bericht door spaghetti_2 »
Met 'te kort komen' bedoelde ik dat je bij bepaalde technische stukken (afdalingen met dropjes, wortelbedden, stenen) etc. je snelheid wat gaat moeten minderen om een met dezelfde controle of comfort het pad te nemen. Niet dat een trail plots onmogelijk wordt. Beide bikes lijken me echter topbikes die snel én allround zijn.kurt93 schreef:Oke bedankt!, maar is het dan zo als ik een 100mm veerweg heb en ik ga naar oostenrijk ofzo om te mtben en het is redelijk heftig dat het comfort dan weg valt of wat bedoelt men met 'tekort' komen ? Is dit dan als je echt zware jumps doet of hoe moet ik dit bekijken ?
Grtjes
Re: Raad gezocht !
zonder twijfel, de top fuel!
De fuel ex is echt meer trail gericht, dwz vooral om zich te amuseren in de afdalingen, zijn rendement is duidelijk een stuk minder en dat zit echt in de geometrie.
Op lange afstanden gaat dat een rol spelen.
100mm veerweg is meer dan voldoende in België.
De fuel ex is echt meer trail gericht, dwz vooral om zich te amuseren in de afdalingen, zijn rendement is duidelijk een stuk minder en dat zit echt in de geometrie.
Op lange afstanden gaat dat een rol spelen.
100mm veerweg is meer dan voldoende in België.