Brain technology specialized

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Brain technology specialized

Bericht door Wacky-S »

madskatingcow schreef:Die vraag die je jezelf moet stellen is of je comfort zoekt zoals op een 'echte' fully, of een fully met Brain die eerder rijdt als een hardtail.
Dus een Speci Epic is geen "echte" fully die eerder rijdt als een hardtail? Ik heb toch heel andere ervaringen, en die Epic voelt en rijdt toch heel anders dan mijn HT... :-k

De vraag die je eerder moet stellen is: "waarvoor" wil je de fiets gebruiken... en afhankelijk daarvan kies je voor een bepaald model (Epic, Enduro, Stumpjumper, Camber,...) of ander merk.

En inderdaad zoals Odan zegt, ieder merk heeft zijn oplossing en visie. De enige raad hier is zelf testen door erop te rijden en kiezen waar jij het comfortabelst opzit...
Ik moet wel opmerken, de achterdemper (met brain) heb ik wel nog nooit kunnen laten pompen door er te hard op te stoempen in een bergop of bij het versnellen. De voordemper (ook brain) wel...
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Brain technology specialized

Bericht door madskatingcow »

Wacky-S schreef:Dus een Speci Epic is geen "echte" fully die eerder rijdt als een hardtail? Ik heb toch heel andere ervaringen, en die Epic voelt en rijdt toch heel anders dan mijn HT... :-k
Heb je zelf al is met wat anders gereden zodat je een referentiepunt hebt? Ik heb minstens 10 Epic's gehad (meest recente was een S-Works Epic WC 2014 met 2016 Brain) , ondertussen een BMC FS01 getest, Cannondale Scalpel Si, Canyon Lux, etc. en die rijden qua comfort toch heel anders dan een Epic. Momenteel heb ik een Spark 900 RC World Cup.

Lees de reviews van de nieuwe S-Works Epic 2018 er is op na. 4 van de 5 reviews maken de opmerking dat ze de Brain op klikje vier of zelfs volledig open zouden zetten omdat hij anders te 'hard' is en vinden het 'openen' van de Brain storend. In volledig open stand vinden ze hem dan weer te hard zwalpen. Blijkbaar wordt mijn mening dan toch gedeeld O:)

Zoals hierboven vermeld, beste is zelf is gaan testen om te zien wat je in functie van jouw gebruik het beste bevalt.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Brain technology specialized

Bericht door Wacky-S »

Uiteindelijk is en blijft het een persoonlijke voorkeur en zal je alleen een goede beslissing kunnen nemen als je zelf op verschillende modellen/merken gereden hebt.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: Brain technology specialized

Bericht door Headshot »

Mja, al dat testen in dikwijls niet mogelijk...
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Brain technology specialized

Bericht door Wacky-S »

Een Speci kan je altijd testen, ofwel op de Test The Best dagen ofwel bij een Speci verdeler (dacht een borg van 50 euro voor een gans weekend die je terugkrijgt bij aankoop van een fiets).
Andere merken zullen ook wel iets gelijkaardigs hebben (op de internet merken na)...
Of gewoon eens vragen aan je bike vrienden of je op hun machine mag rijden :wink:
Plaats reactie