welke zalf voor warme spieren

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

welke zalf voor warme spieren

Bericht door smokey_fluppe »

Ik heb een lichte vorm van slijtage aan het kraakbeen in mijn knie en nu met de koude dagen voel ik dat goed wat resulteert in knie pijn na een half uur fietsen.
nu heb ik eens geprobeerd met een warmtepleister op de knie en dat heeft me toch wel wat geholpen tegen de pijn maar het probleem stelde hem na de rit, een heel stuk van de knie licht verbrand van de vrijving van die pleister :oops:
dus ben ik nu op zoek naar een zalf dat ik eventueel kan smeren voor de rit die toch wel enkele uren warmte geeft , want warmte zorgt voor een goede doorbloeding en dan heb je ook minder last van je kraakbeen.
Iemand hier die daar ervaring mee heeft en een goede zalf of gel kan aanraden ?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door Reflex »

Ik gebruik voor de wedstrijden in deze temperaturen (korte broek in sprintpak) QM EXTRA HOT EMBROCATION (nr 3). Is ideaal voor jou omdat dit een lekker warm gevoel geeft. Als het iets minder koud is gebruik ik nr2 maar dat zul je zelf ff moeten uittesten. Is gewoon verkrijgbaar bij de meeste fietsenwinkels (ook van Eyck). Lijkt duur voor het potje maar je hebt er zeer weinig van nodig.

En anders een potje tijgerbalsem
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door janssis werner »

Hallo. Over een paar jaar terug ook veel last van het kraakbeen gehad. Na een paar bezoekjes in het hospitaal en geen oplossing gevonden. Dan maar naar pellenberg en daar kwam voor mij de simpele oplossing. Naar de kine voor knieshijf los te maken en dat kun je zelf. Ook moest ik kraakbeen versterkers pakken. Dit doe ik nu ieder jaar gedurende een maand of 5 en begin ermee rond augustus. Dan kan ik gerust een heel jaar zonder last bollen. Dit product is zonder voorschrift te verkrijgen en kan gene kwaad en is het proberen waard. Vraag bij de apotheek naar danecon in zakjes en kost voor drie maanden een 50 euro.

Grtjs.
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door QM »

janssis werner schreef:Hallo. Over een paar jaar terug ook veel last van het kraakbeen gehad. Na een paar bezoekjes in het hospitaal en geen oplossing gevonden. Dan maar naar pellenberg en daar kwam voor mij de simpele oplossing. Naar de kine voor knieshijf los te maken en dat kun je zelf. Ook moest ik kraakbeen versterkers pakken. Dit doe ik nu ieder jaar gedurende een maand of 5 en begin ermee rond augustus. Dan kan ik gerust een heel jaar zonder last bollen. Dit product is zonder voorschrift te verkrijgen en kan gene kwaad en is het proberen waard. Vraag bij de apotheek naar danecon in zakjes en kost voor drie maanden een 50 euro.

Grtjs.
Bedoel je niet Donacom? Is alvast wat ik gebruik.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door janssis werner »

Denk het wel ben niet gaan kijken op de doos. Er stekken drie doosjes in niet. Ben je dit al lang aan het nemen ,het heeft wel wat tijd nodig. Bij de kine was het wat stretch werk en het vel op de knieschijf opgelicht en met de duinen de knieschijf naar links en rechts duwen. Dus wat spelen met de knieschijf. Die doctor zei tegen mij dat dit een tom bonen knie was.

Grtjs
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door Headshot »

En na die zalf in de douche, dan word het pas heet...
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door vani »

die QM extra hot of algipan die laatste is te verkrijgen bij apotheek.
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door smokey_fluppe »

Alvast bedankt voor de info. Heb wat opzoekwerk gedaan en die donacom lijkt me wel een goed middel aangezien er glucosamine in zit en dit zorgt voor kraakbeen. Van zalf zal ik eerst eens voor de tijgerbalsem gaan , zie dat er ook bestaat speciaal voor de gewrichten ook met glucosamine in. Blijven proberen en alles komt wel goed :-)
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door QM »

janssis werner schreef:Denk het wel ben niet gaan kijken op de doos. Er stekken drie doosjes in niet. Ben je dit al lang aan het nemen ,het heeft wel wat tijd nodig. Bij de kine was het wat stretch werk en het vel op de knieschijf opgelicht en met de duinen de knieschijf naar links en rechts duwen. Dus wat spelen met de knieschijf. Die doctor zei tegen mij dat dit een tom bonen knie was.

Grtjs
Yep drie doosjes in een grotere doos, Donacom dus. Heb er het beste resultaat mee.
Gebruik ik nu een 5-6 jaar. Het gaat bij mij wel om de heupen die slijtage vertonen. Fietsen is bijzonder goed voor mijn heupen (knie ook trouwens) maar het lukte destijds maar een klein uurtje pijnloos, vanaf dan was het tegen de pijn in en dan is de pret er wel wat vanaf.
De Glucosamine zorgde voor een enorme verbetering en fietste ik meestal uren pijnloos, enkel als er teveel hm in een toch zitten heb ik wel wat last.
Afgelopen zomer had ik nog eens een mindere periode en toen hielp kine bijzonder goed, spieren rekken en versterken met oefeningen en voorlopig fiets ik terug pijnloos.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: welke zalf voor warme spieren

Bericht door janssis werner »

Zeker weten , dit was voor mij ook een opluchting . Kom zelfs op een moment nog geen klim van 500m omhoog rijden zonder te moeten afstappen. Nu heb ik daar geen last meer van en dat is fijn. Heb nu wel het volgende probleem dat ik de zoon niet meer kan volgen , daar zijn ook wel pillen voor denk ik. Daar zullen we maar niet mee beginnen. Zal de leeftijd zijn he.

Grtjs.
Plaats reactie