Fluo gele pijlen regio aarschot - langdorp

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Cosmogizer
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 04 jan 2017 14:46

Re: Fluo gele pijlen regio aarschot - langdorp

Bericht door Cosmogizer »

:)

als dat van de boswachter is dan ist toch ook nen fervente MTbker :D.. want ze geven een schone single track route aan.

En de pijlen staan niet alleen op bomen voor alle duidelijkheid. Ook op verlichtingspalen bvb.

Maar dus niemand blijkt een idee te hebben van welke TT deze zouden geweest zijn.
Gebruikersavatar
kenny.m
Mountainbiker
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 10 aug 2012 15:25
Rijdt met: Moozes Tribe / Scott Scale 740

Re: Fluo gele pijlen regio aarschot - langdorp

Bericht door kenny.m »

Vandaag eens op verkenning geweest.

Eerste pijlen tegengekomen naast de spoorwegbedding Herentals-Aarschot, iets voorbij Ramsel (richting Aarschot). De route bracht me richting Witte Molen, en naast de Ouroudenberg (deze werd niet aangedaan).

Iets verder staken we spoorweg over (brug van Gijmel) om daar rechts te volgen en eerste straat links. Voor mij een onbekende weg...

Bovenaan de klim het spoor bijster geraakt en dan maar richting Bosberg gereden.

Ter hoogte van de spoorweg terug pijlen gevonden (vettig stuk naast spoorweg). Van daar terug gevolgd, elke kant van Bosberg aangedaan, met verschillende - voor mij nieuwe - single tracks. Er zaten ook welbekende stroken in van toertochten uit de regio.

Het viel me wel op dat een groot stuk aan de Bosberg (ook van de klassieke paden) momenteel niet bereikbaar is door boswerken... Overal liggen takken en bomen.

In Langdorp centrum terug het spoor bijster en dan maar richting Aarschot gereden. Tot mijn verbazing kwam ik terug pijlen tegen in het Meetshovenbos. Deze brachten me nog langs enkele mooie tracks (er waren trouwens enkele kinderen aan het trainen).

Voorbij het Meetshovenbos ging het via asfalt en veldwegen naar Begijnendijk en Houtvenne. Daar ben ik terug afgeslagen.

Volgens mij geen organisatie uit Aarschot, ik gok eerder regio Begijnendijk / Houtvenne. Ik zie geen andere reden waarom ze tot hier komen.

Groetjes
Kenny
Timme1603
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 20:59
Rijdt met: nog geen

Re: Fluo gele pijlen regio aarschot - langdorp

Bericht door Timme1603 »

Ik heb ook al een heel stuk gedaan. Maar niet alles teruggevonden. Zou graag een gpx van de volledig route hebben, maar vind niks.
Cosmogizer
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 04 jan 2017 14:46

Re: Fluo gele pijlen regio aarschot - langdorp

Bericht door Cosmogizer »

Ben er dit weekend nog geweest... sommige stukken zijn er echt slecht aan toe door de kapwerken die ze daar aan het doen geweest zijn... ook stukken van de Gele pijlen. Dat is wel jammer, hopelijk gaan ze daar nog iets aan doen want er zijn echt leuke stukken bij die op dit moment ondoenbaar zijn.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Fluo gele pijlen regio aarschot - langdorp

Bericht door triumph_st »

Maar nog steeds geen gpx van die blijkbaar interessante ronde?
Plaats reactie