Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door Svenny007 »

als beginnende biker is het voor mij moeilijk wekelijks te kiezen tussen al die toertochten.
ik probeer meestal op voorhand filmpjes van de voorbije jaren te zoeken om te kijken wat voor soort tocht het wordt. ik probeer de meest uitdagende tocht er uit te zoeken daar ik toch op zoek ben naar iets meer dan een gewone veldtoertocht.

het komend jaar (2017) kijk ik vooral uit naar de plaatselijke toertocht in waarloos en vooral dan de technische en extreme passages.
deze heb ik dit jaar ook gereden, maar dan heb ik dikwijls moeten afstappen omdat ik de ervaring niet had en ook niet durfde.
ondertussen heb ik een "opleiding" S2mtb gevolgd en ben ik veel zelfverzekerder geworden en zie het volledig zitten.

ik hoop uit deze topic dan ook enkele toertochten te halen die ik zeker ook eens ga rijden.

alvast bedankt
en misschien tot op een tocht

mvg Sven.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door Free_ltd »

Wij nemen telkens de toertocht die het kortste bij thuis ligt :lol:
Dus altijd binnen Vlaams-Brabant en die zijn allen de moeite.

Kijk vooral uit naar Rillaar en Haacht. In Oud-Heverlee zijn er jaarlijks verschillende en ook allemaal de moeite.

Het leuke is dat ge met een TT in Vlaams-Brabant nooit iets verkeerd. Dus op voorhand opzoeken niet nodig. Gewoon rijden :lol:

Als er geen in de buurt is, dan rijden we in de buurt, al dan niet met stukken van de Bloso-route die op 100m van mijn deur passeert en 42km rond is met de 3 lussen samen.
Laatst gewijzigd door Free_ltd op ma 02 jan 2017 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzetje
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: za 20 jan 2007 00:54
Rijdt met: Cotic Soul and Roadrat, tuned by ts bikes

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door Verzetje »

Gewoon niet teveel nadenken en gaan biken.
Al de rest is tijdverlies 8)
Jonas1984
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 13 apr 2009 18:51
Rijdt met: Kontich
Contacteer:

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door Jonas1984 »

Als je uitdagende parcours zoekt, moet je eens naar Bois des Rêves in Ottignies trekken. Op een kleine oppervlakte heb je alles wat je wil steile afdalingen, wortelpassages, drops, jumps, ...

De technische passages van de tocht in Waarloos zijn trouwens heel het jaar door berijdbaar.

Ik rij niet zoveel toertochten meer omdat ik het parcours vaak niet uitdagend genoeg vind en weinig zin heb uitgescholden te worden door racekonijnen..

Tochten die ik wel de moeite vind situeren zich vooral in Vlaams Brabant: Overijse, Aarschot en ruime omgeving (Langdorp, Rillaar, Tielt-Winge, ...). Wil je echt uitdagendere tochten moet je richting Ardennen Spa, Malmedy, Chaudfontaine, ...
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door i-Mac »

Noteer alvast de Herdersmarathon.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door Mister No Chaïn »

Dat was het opzet van dit topic :wink:
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door dennisVO »

Jonas1984 schreef:Als je uitdagende parcours zoekt, moet je eens naar Bois des Rêves in Ottignies trekken. Op een kleine oppervlakte heb je alles wat je wil steile afdalingen, wortelpassages, drops, jumps, ...
Mis dan zeker ook niet de TT van Ottignies (rond oktober geloof ik), die gaat ook door Bois des Reves.
Ik heb die nu 2x gedaan en vind ik de beste van het jaar!

Wil je echt technisch gaan, moet je zéker de Singletrack Bikeboutique Trail Tocht doen.
daar moet je wel voor inschrijven (enkele maanden op voorhand) en is beperkt tot 200 inschrijvingen.
40 km en 1000hm, en super technische passages.
Deze is in september (http://www.singletrack-limburg.eu/singletrack-event/)

Voor de rest Vlaams- en Waals-Brabant en Herentals/Kasterlee.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door geertg »

Als het wat verder mag zijn : de transforestière in Tellin, hoogtemeters gegarandeerd en 99 % bos.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door EG6 »

Roc d'Ardenne, Herdermarathon, RDHF, allemaal "first's" voor mij, maar kijk er met zo veel zin naar uit!
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Naar welke toertochten kijk jij uit in 2017

Bericht door smokey_fluppe »

Onze club (frontbikers Ieper ) organiseert jaarlijks 2 tochten door heuveland, zowel de Vlaamse als Franse kant , laatste editie hadden we 1400 deelnemers. Deze gaan door op 1 mei en 1 november , de tocht van 1 mei heeft extra lussen tot 120 km en 1600 hm
Plaats reactie