Trainen met een fysiek zwaar beroep

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door smokey_fluppe »

Stanneke schreef:
smokey_fluppe schreef:
Bedoel met fysiek echt wel zwaar werk, een hele dag sleuren en heffen zoals bij mij op m'n nuchtere maag 20 zakken plaaster van 25 kg 3

verdiepen hoog sleuren, Werk dat iedereen uitput. ;-)


Misschien eens beginnen met een fatsoenlijk ontbijt als ge zo fysiek werk moet doen?
Wat maakt mij ontbijt nu uit, dit is m'n vraag toch niet, ik wil gewoon eens uit nieuwsgierigheid weten hoe andere mensen met gelijkaardig beroep trainen. En btw ik ontbijt heel goed voor m'n werk, op m'n nuchtere maag wil bij ons zeggen het eerste werk dat we doen op de dag, is spreekwoordelijk ;-)
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door Ratchet »

Ik snap eigenlijk niet wat deze vraag op het MTB forum staat te doen. Ik sleur geen zakken van 80kg een ladder op of sta niet om 6 uur muren te pleisteren, maar ik nodig iedereen die dat wel doet om eens een maand mee te draaien in mijn job en dan te oordelen of een "bureaujob" zwaar is of niet. Ik garandeer je dat het karakter vraagt om na ELKE fulltime job op de fiets te kruipen en te trainen (regen of geen regen, licht en donker, koud of snotheet).

Maar dit is natuurlijk mijn opinie en nu ga ik fietsen... (o)
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door smokey_fluppe »

Ratchet schreef:Ik snap eigenlijk niet wat deze vraag op het MTB forum staat te doen. Ik sleur geen zakken van 80kg een ladder op of sta niet om 6 uur muren te pleisteren, maar ik nodig iedereen die dat wel doet om eens een maand mee te draaien in mijn job en dan te oordelen of een "bureaujob" zwaar is of niet. Ik garandeer je dat het karakter vraagt om na ELKE fulltime job op de fiets te kruipen en te trainen (regen of geen regen, licht en donker, koud of snotheet).

Maar dit is natuurlijk mijn opinie en nu ga ik fietsen... (o)
Kan best zijn wat je verteld maar de vergelijking kan toch niet op. Iemand die 10u op een dag trappen op en af loopt zal op het einde van de dag toch wat minder energie kunnen inbrengen dan iemand die een hele dag op een stoel gezeten heeft . Als je nog nooit in de bouw hebt meegedraaid verzoek ik jou dan ook vriendelijk om hier niet te antwoorden want de vraag is ook niet voor jou bestemd
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door Ratchet »

Excuus...enne...het is altijd gevaarlijk om zaken te veronderstellen als je de gesprekspartner niet kent.
kootje
Mountainbiker
Berichten: 283
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 21:22

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door kootje »

smokey_fluppe schreef:
...
Als je nog nooit in de bouw hebt meegedraaid verzoek ik jou dan ook vriendelijk om hier niet te antwoorden want de vraag is ook niet voor jou bestemd
Misschien dat je dan beter deze vraag op een of ander bouwvakkersforum kunt stellen, als je dan toch meent dat deze beroepsgroep de enige is die zwaar werk verricht...

:-? :roll:
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door smokey_fluppe »

kootje schreef:
smokey_fluppe schreef:
...
Als je nog nooit in de bouw hebt meegedraaid verzoek ik jou dan ook vriendelijk om hier niet te antwoorden want de vraag is ook niet voor jou bestemd
Misschien dat je dan beter deze vraag op een of ander bouwvakkersforum kunt stellen, als je dan toch meent dat deze beroepsgroep de enige is die zwaar werk verricht...

:-? :roll:
Doe toch eens moeite om de vraag goed te lezen, bouw of een ander fysiek zwaar beroep staat er. Het gaat mij er gewoon om om eventueel tips en ervaringen te horen van mensen die ook een hele dag moeten sleuren en heffen en dan nog trainen met spieren die al volledig uitgeput zijn als je thuis komt. En met alle respect iemand die een hele dag op een stoel gezeten heeft zal veel meer kracht in z'n benen hebben savonds dan iemand die een hele dag getjoold heeft met gewicht. Hoopelijk ben ik nu duidelijk genoeg .
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door vani »

Ik zou op de werkdagen gewoon hersteltrainingen doen en in het weekend eens wat zotter :-)
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Wie van jullie heeft een fysiek zwaar beroep

Bericht door smokey_fluppe »

vani schreef:Ik zou op de werkdagen gewoon hersteltrainingen doen en in het weekend eens wat zotter :-)
Dan word het maar wat saai hoor :-)
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door Ratchet »

Misschien een elektrische MTB ? Dan worden de benen die de ganse dag getjoold hebben ontzien?
Gebruikersavatar
JWP
Mountainbiker
Berichten: 162
Lid geworden op: do 01 nov 2012 15:03
Rijdt met: SC

Re: Trainen met een fysiek zwaar beroep

Bericht door JWP »

Niet zo moeilijke vraag eigenlijk, maar het antwoord kan denk ik redelijk complex zijn afhankelijk hoe hoog je je trainingsdoelen legt.

Persoonlijk denk ik dat je bij zo'n levenstijl (super hard fakken en toch sportief progressie willen maken) aandacht moet geven aan veel verschillende zaken. En dat vergt VEEEL discipline. (alvast chapeau)

1. Voeding: sowieso ontbijten, kwaliteit voedsel moet goed zijn, groenten etc ... komt erop neer dat uw lichaam zeker de nodige voedingsstoffen moet hebben om te recupereren.
2. Vroeg gaan slapen: recuperatie. Maar das stoem want dan blijft er niks van uw avond over.
3. Zeer gestructureerd trainen en niet teveel TS (training stress) . Intervals (sweet spot, VO2max, ect...) eventueel indoor. Misschien niet zo fun, maar wel de moeite waard op lange termijn.
4. Kennis verhogen zodat je efficiënter wordt in hetgeen je doet.
5. Geen kadeën. :-).

Alleszins chapeau dat ge dat volhoudt.
Plaats reactie