mtb wielen advies

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
manontheside
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 15 aug 2009 10:56
Rijdt met: Sobre Dad - Salsa Spearfish - Genesis Croix de Fer

Re: mtb wielen advies

Bericht door manontheside »

Ik heb ook bij Actionsports een wielset gekocht, maar dan in losse onderdelen en zelf gespaakt.
Kwalitatief zijn de onderdelen zeker in orde en ik ben er nu zeker van dat het ook degelijk genoeg gebouwd is.
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: mtb wielen advies

Bericht door Crowns »

BertG schreef:Advies geven is nogal moeilijk omdat je niet aangeeft wat je met de wielen wil gaan doen en hoeveel je weegt, enkel dat ze licht moeten zijn. De perfecte wielset vind ik wel wat veel gezegd, maar dan is dit wel een goede keuze ja.
Ik wil de set gebruiken voor normaal gebruik, tochtjes in de buurt, ardennen en af en toe de alpen.

Momenteel zit ik op een gewicht van een 85 kg.
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: mtb wielen advies

Bericht door Crowns »

BertG schreef:
Reflex schreef:Als je voor dit geld een degelijk wielset kan krijgen van iets meer dan 1500 gram en met deze velgbreedte dan vind ik dat toch redelijk perfect. Voor dit geld kun je niet veel beters kopen. Ervan uitgaande dat het inderdaad voor Xc gebruik is.

Wat zou jij dan kopen voor dat geld?
Niks, ik zou verder sparen. Gewicht komt bij mij persoonlijk ook niet (meer) op de eerste plaats als ik een wielsetje koop.
Het is niet zo dat ik zou moeten sparen voor een duurder wielset, budget is op zich niet het issue. Wel of ik het er aan kan geven of niet, en ik vind alles boven de 600 euro toch best veel voor een setje wielen. En ik geloof graag dat het dat waard zal zijn, maar ik denk dat ten opzichte van mijn huidige wielen dit echt al wel een vooruit gang zal zijn :-)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: mtb wielen advies

Bericht door Reflex »

BertG schreef:
Reflex schreef:Als je voor dit geld een degelijk wielset kan krijgen van iets meer dan 1500 gram en met deze velgbreedte dan vind ik dat toch redelijk perfect. Voor dit geld kun je niet veel beters kopen. Ervan uitgaande dat het inderdaad voor Xc gebruik is.

Wat zou jij dan kopen voor dat geld?
Niks, ik zou verder sparen. Gewicht komt bij mij persoonlijk ook niet (meer) op de eerste plaats als ik een wielsetje koop.
Voor Xc is dit anders toch echt een prima setje. Niks mis mee en zeker niet voor dat geld. Vergelijk het met zijn vorige wielen en voor weinig geld heeft hij een mooie update. Het moet niet allemaal het duurste van het duurste zijn hé. Er zijn altijd betere dat klopt, maar dan ben je nooit tevreden als je zo gaat denken.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: mtb wielen advies

Bericht door BertG »

Reflex schreef:
BertG schreef:
Reflex schreef:Als je voor dit geld een degelijk wielset kan krijgen van iets meer dan 1500 gram en met deze velgbreedte dan vind ik dat toch redelijk perfect. Voor dit geld kun je niet veel beters kopen. Ervan uitgaande dat het inderdaad voor Xc gebruik is.

Wat zou jij dan kopen voor dat geld?
Niks, ik zou verder sparen. Gewicht komt bij mij persoonlijk ook niet (meer) op de eerste plaats als ik een wielsetje koop.
Voor Xc is dit anders toch echt een prima setje. Niks mis mee en zeker niet voor dat geld. Vergelijk het met zijn vorige wielen en voor weinig geld heeft hij een mooie update. Het moet niet allemaal het duurste van het duurste zijn hé. Er zijn altijd betere dat klopt, maar dan ben je nooit tevreden als je zo gaat denken.
Vandaar dat ik ook zei dat dit een goede keuze was... alleen liggen mijn persoonlijke voorkeuren ergens anders, bij inderdaad net iets duurdere en stevigere wielsets, dat mag toch hoop ik.
Gebruikersavatar
robken
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 22:43

Re: mtb wielen advies

Bericht door robken »

De DT SWISS XR 1501 is vernieuwd (breder velg en ander design), daardoor kan je de ouder sets aan goedkoper tarief vinden.

vernieuwde : https://www.dtswiss.com/Wheels/MTB-Whee ... -ONE-22-en
oudere : http://singletrackworld.com/2013/09/man ... -dt-swiss/
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: mtb wielen advies

Bericht door Reflex »

Ok ik dacht dat het over nieuwe wielen ging vandaar dat ik aan de nieuwste dacht. Dan is het uiteraard een ander verhaal.
Gebruikersavatar
robken
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 22:43

Re: mtb wielen advies

Bericht door robken »

De oude versie kan je ook nog steeds nieuw in de winkel en op webshops vinden, tot de voorraad op is.
Crowns
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: za 06 aug 2011 09:33
Rijdt met: Orbea Rallon - BMC Roadmachine 02

Re: mtb wielen advies

Bericht door Crowns »

Uiteindelijk dezelfde velgen, maar dan van Kevin82 hier op het forum, overgekocht, hij deed me een goed voorstel en het was wat minder ver rijden.

Er zit daar een XD body op die voorlopig (of permanent ben er nog niet uit), naar een 10 speed zou moeten omgezet worden. Heeft er iemand een idee hoe of met wat je de end caps er af krijgt?
jvrover
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 05 mei 2014 23:01

Re: mtb wielen advies

Bericht door jvrover »

Crowns schreef:Uiteindelijk dezelfde velgen, maar dan van Kevin82 hier op het forum, overgekocht, hij deed me een goed voorstel en het was wat minder ver rijden.

Er zit daar een XD body op die voorlopig (of permanent ben er nog niet uit), naar een 10 speed zou moeten omgezet worden. Heeft er iemand een idee hoe of met wat je de end caps er af krijgt?

Vod rond de end caps en met een tang eraf halen.
Plaats reactie