Licentie aanvragen of niet

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Licentie aanvragen of niet

Bericht door Muntanya »

Free_ltd schreef:Ik ven bij de CM en geen klagen van :-).
Dat komt nog wel. :P Voor hun RIZIV-doorsluisactiviteiten zijn ze natuurlijk even goed als elk ander, maar hun pakket ledenvoordelen vind ik persoonlijk erg mager en hun verzekeringen duur. Maar als jij daar tevreden over bent, wie ben ik om dan te oordelen over jullie relatie? Uiteindelijk bedraagt dat stukje van de ziekteverzekering niet erg veel van je kosten.
Dat terzijde. Is die teruggave bij de CM éénmalig of is da per sport? Want ik trek die €15 al terug voor de Aikido.
https://www.cm.be/diensten-en-voordelen ... niging.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
CM schreef:Ben je ingeschreven voor meerdere initiatieven? Je kiest zelf voor welke je de tegemoetkoming aanvraagt. Per jaar wordt maximaal 15 euro terugbetaald voor alle initiatieven samen.
Je zal dus helaas slechts éénmaal die €15 trekken, er is enkel ruimte als je lidmaatschap van uw Akidovereniging minder dan dat is, wat ik toch wel betwijfel. Eigenlijk is dat wel jammer, mensen die aan hun gezondheid werken worden zo eigenlijk niet echt aangemoedigd. Twaalvenveertig sportclubs steunen op kosten van de ziekenkas is misschien wel wat overdreven, maar 2 tot 4 sportclubs is niet onrealistisch, toch? Voor sommigen dan he...
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Licentie aanvragen of niet

Bericht door Muntanya »

Svenny007 schreef:aansluiten bij vwb en de wbv moet je inderdaad niet over twijfelen.
zeker als je recreatief toertochtjes rijd is dit "dikke" winst.

30 euro betalen en 30 euro terug trekken van de ziekenkas.
dan op de meeste toertochten 2 euro korting....
En dan nog eens, dit geldt voor het hele gezin...

Ik heb mijn vrouw ook aangesloten, zij doet enkel woon-werkverkeer met de fiets en betaalt voor haar fietsbijstand van VAB €45 per jaar. Nog nooit nodig gehad trouwens. Voor een gezin is dit al €99! Dan is €30 een "batje"...
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Licentie aanvragen of niet

Bericht door geertg »

Ik betaal 36,00 euro voor gans het gezin bij Cycling Vlaanderen (ex Wielerbond Vlaanderen) en trek dit volledig terug van de mutualiteit.
Daarnaast trekken ook de kinderen een deel terug van hun jiu jitsu lidgeld (ik dacht 30,00 euro).
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Licentie aanvragen of niet

Bericht door Muntanya »

Het voordeel geldt dan ook per persoon, dus dit lijkt me logisch...
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Licentie aanvragen of niet

Bericht door geertg »

Muntanya schreef:Het voordeel geldt dan ook per persoon, dus dit lijkt me logisch...
Mij niet meteen aangezien in die 36,00 euro toch ook al een deel voor de kinderen zit.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Licentie aanvragen of niet

Bericht door Muntanya »

Bij mij staat dat attest op mijn naam van de VWB. De kinderen staan op de judoclub en mijn vrouw op de volleybalclub, nochtans staat mijn vrouw ook mee in het gezin en de kinderen ook.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Licentie aanvragen of niet

Bericht door geertg »

Muntanya schreef:Bij mij staat dat attest op mijn naam van de VWB. De kinderen staan op de judoclub en mijn vrouw op de volleybalclub, nochtans staat mijn vrouw ook mee in het gezin en de kinderen ook.
Bij cycling vlaanderen (ex Wielerbond Vlaanderen) staat het attest op naam van alle gezinsleden.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Licentie aanvragen of niet

Bericht door Free_ltd »

Muntanya schreef:
Free_ltd schreef:Ik ven bij de CM en geen klagen van :-).
Dat komt nog wel. :P Voor hun RIZIV-doorsluisactiviteiten zijn ze natuurlijk even goed als elk ander, maar hun pakket ledenvoordelen vind ik persoonlijk erg mager en hun verzekeringen duur. Maar als jij daar tevreden over bent, wie ben ik om dan te oordelen over jullie relatie? Uiteindelijk bedraagt dat stukje van de ziekteverzekering niet erg veel van je kosten.
Dat terzijde. Is die teruggave bij de CM éénmalig of is da per sport? Want ik trek die €15 al terug voor de Aikido.
https://www.cm.be/diensten-en-voordelen ... niging.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
CM schreef:Ben je ingeschreven voor meerdere initiatieven? Je kiest zelf voor welke je de tegemoetkoming aanvraagt. Per jaar wordt maximaal 15 euro terugbetaald voor alle initiatieven samen.
Je zal dus helaas slechts éénmaal die €15 trekken, er is enkel ruimte als je lidmaatschap van uw Akidovereniging minder dan dat is, wat ik toch wel betwijfel. Eigenlijk is dat wel jammer, mensen die aan hun gezondheid werken worden zo eigenlijk niet echt aangemoedigd. Twaalvenveertig sportclubs steunen op kosten van de ziekenkas is misschien wel wat overdreven, maar 2 tot 4 sportclubs is niet onrealistisch, toch? Voor sommigen dan he...
Mijn vrouw zat vroeger bij een ander en is zelfs naar de CM gedaan :lol: Maar dat had vooral met de geboorte van ons zoontje te maken waarbij we betere voorwaarden hadden als we beiden bij de CM zaten. Zelf nog nooit problemen mee gehad en moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit verder gekeken heb, omdat ik niet echt naar die voorwaarden zie.

Van de Aikido trek ik sowizo al die €15 af. Toevallig heeft de trainer dit weekend het attest door gemaild voor bij de volgende aangifte.

Nu, dat zijn geen gigantische bedragen waarvoor ge nu wel of niet moet gaan sporten. Met alleen al de TT's die ik op jaarbasis doe, haal ik die €30 er ook al zeker uit. Die 10% korting bij winkels is iets anders, want geen van mijn LBS'en staat in de lijst :lol:

Maar goed dat het topic hier nog eens verschijnt, want was het al vergeten :lol:
Plaats reactie