Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Gke
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 00:18
Rijdt met: Canyon

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Gke »

Vandaag eens een kijkje -ritje- op en rond deze terril gaan doen. Die rockgarden, amai wat is dat... Dat is niet voor de gemiddelde tot zelfs betere bikers... Daar heb ik even mijn verstand gebruikt en er rustig rond gefietst...

Thanks aan de mannen die me daar wat wegwijs hebben gemaakt!

Indien iemand zich geroepen voelt, om mij mijn technieken aan te leren, zodat ik wel eens de rockgarden aandurf, en tips heeft over hoe je het beter kan leren klimmen... Kortom iemand die graag zijn technische kunsten deelt, wil ik me zeker als 'slacht'offer laten gebruiken!

Drukte valt goed mee, maar mannen die nog niet veel ervaring hebben of in technische afdalingen in de Ardennen al een twijfelen, blijven daar beter weg... Om ongevallen en de op termijn toegankelijkheid te bewaren!
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door scelter »

Om het met de woorden van Jan Becaus uit te drukken: het is daar inderdaad gene Kattepis :wink: Maar als ge u aan makkelijke lus houdt, zou Jan Modaal alles toch aan moeten kunnen. Ik denk ook dat bijna alle hindernissen van de moeilijke lus een chicken lane hebben, dus het is zeker te doen voor iedereen. Het meest scary stukje voor mij is de dropper met vlak erachter linksom. Voorlopig heb ik die nog niet durven nemen.

Edit: Hier kunt ge ne keer zien hoedat het moet: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gke
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 00:18
Rijdt met: Canyon

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Gke »

Dat is 100% de nagel op de kop, de Bloso is inderdaad goed te rijden, maar die doet maar een 20% van de totale terril...
Ik heb het voornamelijk over de rock Gardens en het "bosje", daar liggen zelfs enkele passages die je niet snel vind in de (betere) Ardennen tochten... En ik had het ook voornamelijk op het feit, dat als je speciaal naar daar gaat om de terril te doen, en nog niet veel ervaring hebt, of je u niet zeker voelt in wat technischere stukken, je wss van een kale reis thuis komt. (Of met brokken).

Ik vind het momenteel al heel straf dat de terril open is voor iedereen, want dat daar niet meer ongevallen gebeuren (ook al een keertje aangehaald in dit topic) verwonderd me echt. En je weet hoe het gaat, eens er enkelen ongevallen gebeuren, wordt heel dat spel daar afgesloten,... En dat zou jammer zijn.
Gebruikersavatar
Gke
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: vr 16 nov 2012 00:18
Rijdt met: Canyon

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Gke »

scelter schreef:Het meest scary stukje voor mij is de dropper met vlak erachter linksom. Voorlopig heb ik die nog niet durven nemen.
Waar ligt dit stukje? is ook niet simpel zo te horen...
Drop en dan direct draaien...
Edit: Hier kunt ge ne keer zien hoedat het moet: " onclick="window.open(this.href);return false;
Knap filmpje, maar in zie niet echt ne drop... In welke (minuut) seconde moet ik kijken?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door scelter »

De drop kan zit jammer genoeg niet in het filmpje. Er staan hier een paar pagina's terug wel foto's van.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door scelter »

https://www.facebook.com/Jokke2910/medi ... 009&type=3" onclick="window.open(this.href);return false; ge moet naar deze mens zijn foto albums gaan. Daar staat een album van Beringen terril tussen..
Gebruikersavatar
cube biker ;-)
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 15 mar 2009 10:14
Rijdt met: Cube Ltd pro & Ams 130 slt

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door cube biker ;-) »

Gke schreef:
scelter schreef:Het meest scary stukje voor mij is de dropper met vlak erachter linksom. Voorlopig heb ik die nog niet durven nemen.
Waar ligt dit stukje? is ook niet simpel zo te horen...
Drop en dan direct draaien...
Edit: Hier kunt ge ne keer zien hoedat het moet: " onclick="window.open(this.href);return false;
Knap filmpje, maar in zie niet echt ne drop... In welke (minuut) seconde moet ik kijken?
Is het deze drop die je bedoeld in het filmpje vanaf 0:56 min https://www.youtube.com/watch?v=F4vb3SkUkwc
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door scelter »

Jup is hem
Hans80
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 09 mar 2015 17:09

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Hans80 »

Voor degene die de rock garden niet vertrouwen, er worden af en toe Clinics gegeven. Zeker de moeite waard om aan je techniek en vertrouwen te werken. https://www.facebook.com/MTBclinics.be/?fref=ts
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: di 10 jun 2014 13:27

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door wiely »

Heb staan twijfelen deze zaterdag. Toch maar omheen gereden.

Mooi parcour en locatie
Plaats reactie