Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Supernaut »

Dieter ex Mx-er schreef:Ja tis wel MTBiken é , zo slecht lig het er toch niet bij vind ik, enkel wa uitdagender
Mag zo blijven want bij de minste poging om het parkoer vlakker te maken wordt het enkel slechter, zie maar bij de laatste afdaling naar de finish of de klim na de drop.
Best dat we zo'n omloop hebben in de streek
Alé , ge zijt dan toch zo eerlijk om te vermelden dat ge ook op uwen bek bent gegaan .

Ik blijf erbij , den terril is niet " iets " om eens te gaan proberen .
Daar komen ongelukken van .
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Supernaut schreef:
Dieter ex Mx-er schreef:Ja tis wel MTBiken é , zo slecht lig het er toch niet bij vind ik, enkel wa uitdagender
Mag zo blijven want bij de minste poging om het parkoer vlakker te maken wordt het enkel slechter, zie maar bij de laatste afdaling naar de finish of de klim na de drop.
Best dat we zo'n omloop hebben in de streek
Alé , ge zijt dan toch zo eerlijk om te vermelden dat ge ook op uwen bek bent gegaan .

Ik blijf erbij , den terril is niet " iets " om eens te gaan proberen .
Daar komen ongelukken van .
Als ge uw rondetijden wilt verbeteren moet je soms wel eens een risico nemen hé, en als ik daarbij op m'n bek ga is het omdat ik op de limiet rij 8-[

Voor degenen die éénmalig komen kan het best wel tricky zijn
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door scelter »

Net terug van de terril. Groen is heel goed te doen zonder risico's te hoeven pakken. Rood is andere kak. Maar als ge de gele chickenlanes neemt moet ge er toch ook onder brokken rond geraken. Juist die eerste linkse in het bos was wat spannend.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Dieter ex Mx-er »

scelter schreef:Net terug van de terril. Groen is heel goed te doen zonder risico's te hoeven pakken. Rood is andere kak. Maar als ge de gele chickenlanes neemt moet ge er toch ook onder brokken rond geraken. Juist die eerste linkse in het bos was wat spannend.
Ik rij constant het rondje van de uci wedstrijd van vorig jaar, met alles erop en eraan, rockgardens niet iedere keer ( ik heb geen onbeperkte voorraad wielen) drop meestal wel :drunk:
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door spaghetti_2 »

Hoe moeilijk de terril is, hangt van ieders niveau af. Voor sommigen van mijn fietsvrienden is groen op de limiet, anderen nemen met plezier drops. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat moeilijk is en wat niet. Bovendien ziet ge op de terril zelf wel redelijk goed wat op uw afkomt vind ik (in het bos is het een ander verhaal). Ikzelf neem alle stukken zonder problemen (behalve de moeilijkste rock gardens), maar met nat weer zou ik hier wel wegblijven. Maar een zwarte skipiste gaat ge ook niet afsluiten omdat een beginnende skier er kan verongelukken..
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door scelter »

Er is overigens wel heel wat onderhoud gebeurd. Uitgereden paden zijn zo goed als allemaal hersteld. De route ligt in top conditie.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door scelter »

Dieter ex Mx-er schreef:
scelter schreef:Net terug van de terril. Groen is heel goed te doen zonder risico's te hoeven pakken. Rood is andere kak. Maar als ge de gele chickenlanes neemt moet ge er toch ook onder brokken rond geraken. Juist die eerste linkse in het bos was wat spannend.
Ik rij constant het rondje van de uci wedstrijd van vorig jaar, met alles erop en eraan, rockgardens niet iedere keer ( ik heb geen onbeperkte voorraad wielen) drop meestal wel :drunk:
Kheb er gisteren 2 van die hoogste houte droppers zien.. daar moet ik toch nog wat extra onderbroeken voor in mijne camelbak steken zuh :p maar komt nog wel ;-)
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Serge R »

Ergens gelezen dat men aan het mountainbikepark onderaan de terril achter het retailpark een bikewash ging placeren, is dit project al gerealiseerd?
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door junior72 »

Serge R schreef:Ergens gelezen dat men aan het mountainbikepark onderaan de terril achter het retailpark een bikewash ging placeren, is dit project al gerealiseerd?
Dat is nog niet aanwezig.
Eventjes geduld en dan kun je daar gebruik van maken.
Ook aan het mijnstadion komt een vaste afspuitinstallatie
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door scelter »

Hopelijk niet zoals die in houffalize. 2 euro voor 1 minuut spuiten ofzo :p
Plaats reactie