Windows Phone MTB apps

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Windows Phone MTB apps

Bericht door NetWave »

Allemaal,

Om toertochten te loggen gebruik ik op tot op heden Runtastic (1). Deze telt echter ook door wanneer ik stil sta (inschrijving, bevoorrading, ...) waardoor de gemiddelde snelheid uiteraard te laag is.

Ik overweeg nu om over te stappen naar Endomondo (2). Iemand die hier ervaring mee heeft, goed of slecht, bij voorkeur op een Windows Phone? Of is er iemand met goede ervaringen met een andere app?

Ik ben ook op zoek naar een app om een opgenomen toertocht (GPX formaat) opnieuw te kunnen rijden. GPX Viewer (3) zou dat kunnen, maar nog niet geprobeerd. Is er iemand die daar een goede app voor kent?

(1) http://www.windowsphone.com/nl-be/store ... 237de2db9e" onclick="window.open(this.href);return false;
(2) http://www.windowsphone.com/nl-be/store ... 237de2db9e" onclick="window.open(this.href);return false;
(3) http://www.windowsphone.com/nl-be/store ... e6b6ae0eed" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door eL Tee »

Endomondo should do the trick...

Geen ervaring ermee op Wind-doos (daar blijf ik het liefst zo ver mogelijk van) wel op IOS (iPhone). Doch ik gebruik er eerder Cyclemeter op, en ondertussen Strava.
tekikke
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 18:09
Rijdt met: 2013 Ridley Ignite A10

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door tekikke »

ik ben zeer tevreden van endomondo op windows phone 8.
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door NetWave »

Allebei bedankt!

Endomondo staat klaar op m'n Nokia 820 om volgende toertocht eens te testen!

Wat betreft het volgen van een GPX ben ik nog steeds op zoek. GPX Viewer krijg ik niet goed aan de praat. Met name de SkyDrive integratie is ondermaats.

Ik ben nu Hike & Bike (1) aan het uitproberen. Dat ziet er (voorlopig toch) veelbelovend uit...

(1) http://www.windowsphone.com/nl-be/store ... cf875fdde0" onclick="window.open(this.href);return false;
GuineaPig
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 16:02

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door GuineaPig »

Endomondo liep bij mij na installatie ook door bij het stilstaan. Je moet dus wel even auto-pauze inschakelen in de opties. Ik heb ook het geluid uitgeschakeld anders zit de app de hele tijd tegen je te praten wat niet echt bevorderlijk is voor je batterijduur... Voor de rest, prima app (en dan gebruik ik enkel de gratis versie).
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door NetWave »

GuineaPig schreef:Endomondo liep bij mij na installatie ook door bij het stilstaan. Je moet dus wel even auto-pauze inschakelen in de opties. Ik heb ook het geluid uitgeschakeld anders zit de app de hele tijd tegen je te praten wat niet echt bevorderlijk is voor je batterijduur... Voor de rest, prima app (en dan gebruik ik enkel de gratis versie).
Yep, die opties had ik al gevonden en verzet.

Wat ik wel mis is de optie om een track te verwijderen. Op de website kan dat wel, maar ze blijven op de telefoon staan. Jammer.

Ik ben wel benieuwd naar de batterijduur. Vorig weekend ben ik met een volledig opgeladen Lumia 820 naar Lommel gereden en 64 km later had ik nog 80% van de batterij. Dat was met Runtastic, ik vermoed (hoop) dat Endomondo vergelijkbaar zal zijn.

Ik vraag me wel af hoe lang ik kan navigeren met een volle batterij, dan moet het scherm namelijk constant op blijven staan...
manontheside
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: za 15 aug 2009 10:56
Rijdt met: Sobre Dad - Salsa Spearfish - Genesis Croix de Fer

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door manontheside »

Beste oplossing (volgens mij) is de combinatie van app Caledos runner/Runkeeper.com.

Als je een runkeeper account hebt, kan je die koppelen in Caledos runner (laat de naam je niet misleiden, je kan ook mtb tracking doen). Op die manier krijg je een overzicht online van alle ritten, inclusief een kaartje.
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door NetWave »

manontheside schreef:Beste oplossing (volgens mij) is de combinatie van app Caledos runner/Runkeeper.com.

Als je een runkeeper account hebt, kan je die koppelen in Caledos runner (laat de naam je niet misleiden, je kan ook mtb tracking doen). Op die manier krijg je een overzicht online van alle ritten, inclusief een kaartje.
Kijk eens aan!

De app ziet er inderdaad érg netjes uit met veel mogelijkheden. Ook de website ziet er top uit, op het eerste zicht zelfs zonder reclame.

Maar ik mis helaas een optie die ik bij Runtastic ook miste: de mogelijkheid om automatisch de tijd te stoppen wanneer ik stilsta (inschrijving, bevoorrading, etc...). Een kort testje zegt dat deze app dat niet automatisch doet, klopt dat? Wel kan je manueel op 'pause' drukken...
cabrioken
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 19:08

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door cabrioken »

het programma sports tracker werkt ook wel goed. Vergelijkbaar met endomondo. Je kan je snelheid - hoogtemeters bekijken in grafiek, harslag,...
Gebruikersavatar
NetWave
Mountainbiker
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 08 mei 2009 22:03
Rijdt met: 2014 Specialized Camber EVO - 2016 Bulls Copperhead 3

Re: Windows Phone MTB apps

Bericht door NetWave »

NetWave schreef:Maar ik mis helaas een optie die ik bij Runtastic ook miste: de mogelijkheid om automatisch de tijd te stoppen wanneer ik stilsta (inschrijving, bevoorrading, etc...). Een kort testje zegt dat deze app dat niet automatisch doet, klopt dat? Wel kan je manueel op 'pause' drukken...
Mmm, misschien was ik iets te snel. Heb zonet het RunKeeper account gekoppeld aan de app, en blijkbaar kan de website pauzes wel detecteren en verwijderen...?
Plaats reactie