Bandendruk tubeless

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door nothing 's impossible »

Het hangt wel wat af van de banden, rijstijl, gewicht, fiets,...

Met dunne bandjes als furious freds zou ik niet snel onder 2 bar rijden, met mijn 3,8" banden rij ik soms minder dan 0,5 bar,....

Met een rara evo rij ik minimaal 1,8 bar, met de amper dikkere slant six rij ik soms onder 1,5 bar, die heeft een veel stabielere flank.

De black panter en black panter extreme 1,5 in modderige omstandigheden, 1,8 droog offroad, 3 bar op de weg,...

Maar, 3 bar, dat heeft niet veel met MTB te maken!
Kooi
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 27 mar 2011 22:05
Rijdt met: scott 910

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door Kooi »

ik heb continental xkings en ik heb hetzelfde gevoel... Ik rij op 2 bar.

ik merk wel dat ik zeer veel gaatjes aan de zijkant heb... zondag in Rekkem verschillende keren mogen stoppen om bij te blazen. Ik krijg die band maar niet dicht... Enige tips?
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door Restyle »

Ik zit met het volgende probleem, mijn banden gaat heel traag af. Ik had donderdag mijn achterband even tot op 2.5 bar gezet om zeker te zijn dat hij goed hard stond en nu na 4 dagen is hij weer behoorlijk plat ik gok 1.5 bar ofzo, maar in die tijd heb ik er niet meer op gereden.. heb ik dan ergens een minuscuul lek in mijn tubeless?

Ik vermoed dat mijn ventiel slecht is en wat doorlaat geeft.. ??
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door nothing 's impossible »

Kijk, ooit zijn er ust banden en velgen op de markt gekomen, die waren luchtdicht, gingen traag af in geval van een lek en waren makkelijk op te pompen.

Maar, we vonden dat allemaal te zwaar en we gebruiken nu gewone buitenbanden op gewone luchtdichtgemaakte velgen, maar we verschieten wel dat dat regelmatig miserie geeft :roll:

Als het niet lukt, blijven proberen, schudden, op de flank leggen, schudden, op de andere kant leggen, kijken of het ventiel lekt, andere sealant proberen,...
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door Restyle »

zijn de standaard 2bliss ready velgen en banden van een specialized Epic, maar zal nog wat blijven proberen :(
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door nothing 's impossible »

Tubeless ready is niet luchtdicht, soms gaat dat luchtdicht maken vlot, soms is het dus wat prutsen!
MNG
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 23:36
Rijdt met: AMS 110 26'er. 9000 GENT

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door MNG »

Ligt meestal aan de flanken. Bij Schwababble mag je die met SnakeSkin toch gerust een nacht opzij zetten zonder latex in. Evo's lekken vaker wat.
Gebruikersavatar
mx#41
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 19:42
Rijdt met: Thompson Razor evo +

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door mx#41 »

Mavic crossmax wielen en schwalbe evo bandjes gemonteerd en altijd direct dicht!
Even een tipje meedelen-->* het ventiel monteren met vaseline! Jawel voor veel dingen bruikbaar en tast niets aan O:)
*de bandjes insmeren met gewoon bandenvet, goed smeren zodat er geen brokjes achterblijven.
Zorgt ervoor dat de band gemakkelijker op zijn plaats kruipt en geeft een klevend effect achterna!
met mijn 100kg pomp ik de voorband op 2bar, de achterband 2.4bar en nog nooit problemen gehad (o)
Gebruikersavatar
R1ALAIN
Mountainbiker
Berichten: 941
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:07
Rijdt met: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door R1ALAIN »

Vandaag ook extreem op lage druk gereden, ik vermoed rond 1 bar, maar in een bocht ging het mis. Band van de velg gerold en niet meer dicht gekregen met 2 bonbonnekes. Van ellende mogen een biba steken voor de resterende 20 km.
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door Restyle »

Ik heb ze gisteren nog eens goed opgepompt en ik hoorde een zuifend geluid uit de achterband aan een van de naden, ik heb hem eens goed gekneed en toen was het weg (zag ook een paar drupjes melk).
De banden zijn er in gezet geweest zonder het eerst in te zepen ofzo en door gewone druk er in te laten floepen.

Als hij nu nog af blijft gaan, mss eens met zeep op de randen proberen zodat hij er makkelijker in glijd?
Plaats reactie