Bandendruk tubeless

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door nothing 's impossible »

Ik gebruik nooit zeep, gewoon even op voldoende druk zetten dat ze op de velg springen.
Soms moet je wel tot 4 bar gaan en dan beginnen evo flanken al te borrelen!

Als ik mijn evo rara opnieuw opleg (al luchtdicht geweest) dan ligt heel de flank trouwens weer te borrelen als ik stans latex gebruik, maar een de druk terug wat lager krijg ik de flanken wel rap terug dicht!

Het zijn natuurlijk wel lichte banden!
Gebruikersavatar
Mojobiker
Mountainbiker
Berichten: 2189
Lid geworden op: di 31 jul 2007 16:17
Rijdt met: TREK 8000 / CANYON Nerve Al 7
Contacteer:

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door Mojobiker »

Ikke 80kg, banden 26'er van 2.25 dikte, tubeless, tss 1,8 a 2,1 bar. Meer is er over voor mij.

Mojo
joe92
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 19 jan 2017 19:38

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door joe92 »

Ik heb ook continental Xking protection banden. zijn pas nieuw. een band blijft goed, maar de andere band gaat steeds af. ik merk ook wanneer ik met water over de band ga er kleine luchtbelletjes tevoorschijn komen aan de zijkant van de band?
3 bar opgezet en paar uur later terug plat.
Kooi schreef:ik heb continental xkings en ik heb hetzelfde gevoel... Ik rij op 2 bar.

ik merk wel dat ik zeer veel gaatjes aan de zijkant heb... zondag in Rekkem verschillende keren mogen stoppen om bij te blazen. Ik krijg die band maar niet dicht... Enige tips?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Bandendruk tubeless

Bericht door KrisMaes76 »

joe92 schreef:Ik heb ook continental Xking protection banden. zijn pas nieuw. een band blijft goed, maar de andere band gaat steeds af. ik merk ook wanneer ik met water over de band ga er kleine luchtbelletjes tevoorschijn komen aan de zijkant van de band?
3 bar opgezet en paar uur later terug plat.
Kooi schreef:ik heb continental xkings en ik heb hetzelfde gevoel... Ik rij op 2 bar.

ik merk wel dat ik zeer veel gaatjes aan de zijkant heb... zondag in Rekkem verschillende keren mogen stoppen om bij te blazen. Ik krijg die band maar niet dicht... Enige tips?
kheb dit jaar al 2 xkings in frut vaneen gereden, probleem is altijd de hiel die begint af te scheuren en daar krijg ik dan massa's kleine gaatjes.

Mountainkings protection nog nooit last mee gehad, er is toch iets aan die xkings dat van mindere kwaliteit is... Mijn oplossing is dat ik geen Xkings meer ga kopen.
Plaats reactie