't is gedaan voor mij ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
BikingBrecht
Mountainbiker
Rijdt met: Cannondale F500, Cannondale Rush 5 met Fox vork

Bericht door BikingBrecht »

Wimbeest schreef:ok, mss overhaast gereageerd. Nu ik mij beelden voor de geest haal van die sport kan ik me dat inderdaad wel voorstellen.

Maar kajakken - zoals al werd aangehaald - lijkt me toch niet belastend voor de benen? (die zitten toch gewoon ontspannen te rusten in uw bootje)
Zo ontspannend rusten zou ik dat toch niet noemen.
Als je je kajak wil beheersen, dan moet je je knieen onder de rand klemmen.
Zodoende kun je met de nodige heupbewegingen, bepaalde schokken op je kajak opvangen.

Maar ja, je knieen moet inderdaad niet bewegen. Ze blijven wel voortdurend in dezelfde houding.
LuckyIron
Mountainbiker
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

G_stuff schreef:
In ieder geval Johan Bellemans is in Pellenberg de krak wat kraakbeen (knieproblemen door sportletsels) betreft. Een afspraak met hem zal niet eenvoudig zijn maar met iemand uit zijn team moet het lukken. Desnoods ga je via een kine of zo die je een afspraak regelt.

Als ik mij goed herinner was Pellenberg (Bellemans) ook de eerste die in staat was kraakbeen te hergenereren en dat dan in te planten.
Dit is wel geen werkje van korte duur maar het kan je wel helpen.

Bij Bellemans in Pellenberg ben ik ook geweest voor de diagnose. Professor Bellemans zal je vermoedelijk zelf niet spreken (doet de operaties), maar wel iemand van zijn team. Alles wordt blijkbaar wel door hem besproken en nagekeken...

:wink:
d@Mit
Mountainbiker
Contacteer:

Bericht door d@Mit »

Of mss iets dichter bij de deur vanuit Turnhout, AZ Monica in Deurne. Afdeling Orthopedie is goed gekend, zelfs in het buitenland. Ik heb geen medische achtergrond om de eerste diagnose in twijfel te trekken. Ik vind het wel vreemd dat je niet met de koersfiets mag rijden.
Ik heb ook zwakke "knies", twee keer onder het mes voor een aandoening los van kraakbeen en ik fiets toch vrolijk rond zonder enige vorm van pijn of zo.
Sandcrawler
Mountainbiker
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

d@Mit schreef:Of mss iets dichter bij de deur vanuit Turnhout, AZ Monica in Deurne. Afdeling Orthopedie is goed gekend, zelfs in het buitenland. Ik heb geen medische achtergrond om de eerste diagnose in twijfel te trekken. Ik vind het wel vreemd dat je niet met de koersfiets mag rijden.
Ik heb ook zwakke "knies", twee keer onder het mes voor een aandoening los van kraakbeen en ik fiets toch vrolijk rond zonder enige vorm van pijn of zo.
En nog dichterbij Dr.Toon Claes uit Herentals.Deze heeft al tal van grote namen uit de wielerwereld onder handen genomen en is zelf ook een actief sporter(wielrijder) bij mijn laatste bezoek hadden we het over moeten stoppen met sporten en hij zei dat dat 't laatste is wat hij zou aanraden(in tegenstelling tot vele artsen die zeggen'stop ermee doe iets anders'(das de makkelijkste oplossing hé)).
http://www.orthopedieherentals.be/pages ... eninfo.htm
jakke-pompier
Mountainbiker
Rijdt met: gt zaskar 9r carbon / lynskey pro29

Bericht door jakke-pompier »

Ik zou ook bij Dr.Toon Claes in Herentals eens gaan luisteren. Heb er al zeer veel goede dingen van gehoord.
steve
Mountainbiker
Rijdt met: trek top fuel 9 ,trek 6000, cube

Bericht door steve »

kennen dat STOPPEN , dat is het gemakkelijkste maar dat lost het probleem niet op !

ik kreeg enkele jaren geleden dat ik ook moest stoppen met fietsen en het uit oefenen van mijn job die te zwaar belastend zou zijn voor de gevrichten van knieen handen voeten schouders.
na een operatie , bleven de problemen lichtjes merkbaar.
met als antwoord nog een operatie #-o
eerst was ik wat van de kaart ; door nadere onderzoeken ook de kraak benen die waren overbelast , en zogenaamd versleten.
tot ik eens bij de huis arts moest voor een gewone inspuiting en we enige babbel wisselden en mijn probleem tersprake kwam.
conclusie geen operaties , niet stopen met werken .
gewoon een keur van 1 jaar om te starten met GLUCOSAMINE , vrij te verkrijgen in de apotheek.
resultaat , ik werk nog steeds , fiets nog steeds, kraakbenen problemen weg! en geen pijnen meer tijdens het werken of fietsen
nu 3 jaar later nog steeds niks van verdere problemen
glucosamine is voor de herstel van kraakbeen en smering van gewrichten
ikke met de fiets
Mountainbiker
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9 ssl / Scott Spark 29 Pro

Bericht door ikke met de fiets »

Amai, het wordt hier nen hele waslijst ... 't welk is nu voor wa ?

Biocondil
Glucosamine
osteoplus
ikzelf neem CH Alpha (met callogeen hydrolysaat & vit C)
blijkbaar kraakbeen-"opbouwend" natuurlijk ook voor de kniekes

heb ook zolen gekregen die meer tegendruk naar de binnenkant geven, wat ook een impact op de kniekes heeft.
BramDR
Mountainbiker
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Ik heb ook zolen gekregen omdak sukkelde me m'n knieën.
Gene last meer van nu, enkel wnr ik buk kan ik maar 5 seconden blijve
Sgt.Stedenko
Mountainbiker
Rijdt met: Stumpjumper

Bericht door Sgt.Stedenko »

bram DR schreef:Ik heb ook zolen gekregen omdak sukkelde me m'n knieën.
Gene last meer van nu, enkel wnr ik buk kan ik maar 5 seconden blijve
Of ge schiet weg gelijk een vering?
BramDR
Mountainbiker
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Bericht door BramDR »

Dan kank het nimeer houde van de zeer
Plaats reactie