rookie hulp granville

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

zolf schreef:heb het net op de site geprobeerd, en kom uit op 58 cm kader hoogte :-?
dan moet ik best ne 20 inch zoeken ofwel ben ik een fantastisch slechte opmeter..
Kaderhoogte speelt niet zoveel rol, het is de bovenbuis die het hem doet.
Geloof mij, die maat gaat je goed af. :wink:
Mijn schoonbroer rijdt met 18" en is 1m80.

Welke beenlengte heb je eigenlijk?
zolf
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 09 mei 2006 18:46
Rijdt met: Incoming

Bericht door zolf »

Height :: 180cm
Sternum notch :: 145cm
Inseam length :: 88cm
Arm length :: 62cm
Shoulder width :: 45cm
Flexibility :: 5
Weight :: 82 kilo
Foot size :: 43 Euro

dit zouden ze allemaal moeten zijn
met als resultaat:
OVERALL REACH : 63.5cm Center-to-Center
FRAME SIZE : 19in Center-to-Top / 19in Center-to-Center
RECOMMENDED SADDLE HEIGHT : 77.7cm
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

zolf schreef: OVERALL REACH : 63.5cm Center-to-Center
FRAME SIZE : 19in Center-to-Top / 19in Center-to-Center
RECOMMENDED SADDLE HEIGHT : 77.7cm
OVERALL REACH :: = Effective Top Tube length + Stem Length.

Dit wil dus zeggen dat je geen al te grote fiets moet gaan kopen. De lengte van een stuurpen is al rap 10cm dus de bovenbuis mag maar een 53cm zijn. Waarschijnlijk ga je met een 19" fiets hier over zitten.
Frame size 19 of 18 maakt zoveel niet uit, een zadelpen kan je meer verstellen dan een stuurpen.

Ga dus maar gerust voor een 18" fiets. :wink:
Gebruikersavatar
DarkStar
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 20:58
Rijdt met: Viper TR3.0 X.9/X.0/X-gen

Bericht door DarkStar »

ik heb de berekening voor mij ook even gemaakt uit nieuwsgierigheid, maar volgens de uitkomst zou ik een zadelhoogte moeten gebruiken van 67,99 cm (77 cm beenlengte). Ik heb dit geprobeerd maar 64 cm is echt het maximum voor mij... enige verklaring hiervoor?
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

DarkStar schreef:ik heb de berekening voor mij ook even gemaakt uit nieuwsgierigheid, maar volgens de uitkomst zou ik een zadelhoogte moeten gebruiken van 67,99 cm (77 cm beenlengte). Ik heb dit geprobeerd maar 64 cm is echt het maximum voor mij... enige verklaring hiervoor?
De beenlengte moet gemeten worden onder uwe .... z...euh mik, niet onder uwe navelbuik!

4 cm verschil is aleszins wel raar, bent ge zeker dat ge juist hebt gerekend en gemeten hebt ... niet vergeten alles in cm te zetten?

Ben.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

DarkStar schreef:ik heb de berekening voor mij ook even gemaakt uit nieuwsgierigheid, maar volgens de uitkomst zou ik een zadelhoogte moeten gebruiken van 67,99 cm (77 cm beenlengte). Ik heb dit geprobeerd maar 64 cm is echt het maximum voor mij... enige verklaring hiervoor?
Mijn beenlengte is 82cm en mijn zadel moet op 72.15cm staan dus dit ligt in uw richting.
Waarom is die 64cm een maximum? Kan je er niet aan? Dan denk ik dat je niet 100% gemeten hebt en zit je met minder dan 77cm beenlengte (denk ik)
Gebruikersavatar
DarkStar
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: zo 07 mei 2006 20:58
Rijdt met: Viper TR3.0 X.9/X.0/X-gen

Bericht door DarkStar »

kawa schreef:
DarkStar schreef:ik heb de berekening voor mij ook even gemaakt uit nieuwsgierigheid, maar volgens de uitkomst zou ik een zadelhoogte moeten gebruiken van 67,99 cm (77 cm beenlengte). Ik heb dit geprobeerd maar 64 cm is echt het maximum voor mij... enige verklaring hiervoor?
Mijn beenlengte is 82cm en mijn zadel moet op 72.15cm staan dus dit ligt in uw richting.
Waarom is die 64cm een maximum? Kan je er niet aan? Dan denk ik dat je niet 100% gemeten hebt en zit je met minder dan 77cm beenlengte (denk ik)
Die 64 cm is inderdaad in de praktijk gewoon het maximum zonder mijn been volledig te strekken. Mijn beenlengte werd in de LBS gemeten, dus zou correct moeten zijn. Nu begin ik dus aan mezelf te twijfelen... Ik ga het in ieder geval eens opnieuw meten om zeker te zijn
Plaats reactie