Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Triple-T »

Kevin82 schreef:Voor de fiets op zich zit je met een restwaarde. Dus nieuw 1700€ en daar gaat jaarlijks een bedrag af en dat is de restwaarde (vergelijkbaar met catalogusprijs van een auto). Zijn er meer kosten aan dan de fiets nog waard is dan krijg je gewoon dat bedrag. Uiteraard is kledij nog afzonderlijk te rekenen.
Mijn auto hebben ze ook zo pertotal verklaard na een hagelbui.
Maar een fiets slijt zo snel toch niet als een aut.
Een paar Sram force shifters kosten al €330, die werken nog even goed als de 1ste dag.
Een frame kan ik bij Rose normaal gezien aan 50% korting kopen na een crash binnen de 6j.
Mijn wielen zijn 2j oud en hebben €240 gekost.
Als ze dat zo gaan doen ga ik alle onderdelen apart aangeven ipv de hele fiets denk ik.

Krijg de indruk dat ik er niet beter ga uitkomen... :-?
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Triple-T »

Bestek gekregen van fietshersteller
€1.650 kosten + helm (€115) en handschoenen (€20)
:roll: :cry: :evil:
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door MC Jo »

Gisteren off-road van Brussel naar Geraardsbergen! Route in elkaar geflanst met en door routeyou!! Amai, was super. Eerst 5 km langs het kanaal Brussel-Halle, maar daarna was het +/- 90% off-road vanaf Vlezenbeek tot aan mijn deur!!! Zalig gewoon! Amper 10 auto's tegen gekomen ôp 50 km woon-werk verkeer!! Deze ga ik nog een paar keer doen, en zelfs nog wat uitbreidingen maken!!!
Gebruikersavatar
Mobyboy
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 08 apr 2007 19:13
Rijdt met: Specialized S=works / Niner Air9

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Mobyboy »

MC Jo schreef:Gisteren off-road van Brussel naar Geraardsbergen! Route in elkaar geflanst met en door routeyou!! Amai, was super. Eerst 5 km langs het kanaal Brussel-Halle, maar daarna was het +/- 90% off-road vanaf Vlezenbeek tot aan mijn deur!!! Zalig gewoon! Amper 10 auto's tegen gekomen ôp 50 km woon-werk verkeer!! Deze ga ik nog een paar keer doen, en zelfs nog wat uitbreidingen maken!!!
Routeyou is idd super, ik stippel hier ook mijn offroad woon-werk trips op uit. Altijd genieten!
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BertG »

Iemand die vanuit de Kempen naar de Antwerpse Haven fiets? De kortste en makkelijkste weg is voor mij komende van Herentals langs het Albertkanaal maar ik vraag mij af of dit te doen is in de winter (donker) en of het laatste stuk in Merksem nu al wat veiliger is, vroeger moest je zowat suïcidaal zijn om daar te fietsen maar ondertussen hebben ze daar al wel wat aanpassingen gedaan heb ik gezien.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Reindert »

Ik fiets al vele jaren van Herentals naar Mechelen. Ik rij dus maar een stuk langs het Albertkanaal. Van Herentals tot Viersel. Maar dat is ook in de winter perfect. Nooit pikkedonker met het water naast je. Een goeie lamp is ideaal. Maar je rijdt daar super rustig. De wind speelt er wel meer als bv het op het netekanaal.
Over de passage in merksem kan ik niets zeggen :)
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BertG »

Reindert schreef:Ik fiets al vele jaren van Herentals naar Mechelen. Ik rij dus maar een stuk langs het Albertkanaal. Van Herentals tot Viersel. Maar dat is ook in de winter perfect. Nooit pikkedonker met het water naast je. Een goeie lamp is ideaal. Maar je rijdt daar super rustig. De wind speelt er wel meer als bv het op het netekanaal.
Over de passage in merksem kan ik niets zeggen :)
Allright. Das toch ook al een deftige afstand, voor mij zou het net geen 50km enkel zijn maar hoef dat wel niet elke dag te doen omdat ik regelmatig van thuis kan vertrekken naar klanten (heb geen bureaujob). Ik overweeg wel de aankoop van een speed pedelec om wat af te kunnen wisselen met de gewone fiets.
Gebruikersavatar
Reindert
Mountainbiker
Berichten: 438
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 19:46
Rijdt met: Niner EMD, Specialized Stumpjumper
Contacteer:

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door Reindert »

Dat is perfect eh. Liefst met zijzakken. Gem snelheid van 35-40. en op dinsdag en vrijdag dan. ;).
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door BertG »

Spijtig dat je bij die speed pedelecs van max. 45 km/h met het gedoe zit van verzekering etc., al begrijp ik het ook wel want die dingen gaan hard. Maar daardoor kan ik bijvoorbeeld ook geen fietsleasing krijgen via het werk voor dit soort fietsen.
Eigenlijk is ondersteuning tot 30 km/h voldoende maar een gewone e-bike gaat dan weer maar tot 25, net te weinig voor iemand die 'sportieve' snelheden gewoon is, vooral dan op een breed jaagpad waar 25km/h al snel traag lijkt... ik weet dat er gefoefeld kan worden maar daar doe ik niet aan mee.
Laatst gewijzigd door BertG op wo 23 aug 2017 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
fieldmarshall
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: do 29 jan 2009 19:27
Rijdt met: Specialized Crave Pro 2014

Re: Met de fiets naar het werk

Bericht door fieldmarshall »

BertG schreef:Spijtig dat je bij die speed pedelecs van max. 45 km/h met het gedoe zit van verzekering etc., al begrijp ik het ook wel want die dingen gaan hard. Maar daardoor kan ik bijvoorbeeld ook geen fietsleasing krijgen via het werk voor dit soort fietsen.
Eigenlijk is ondersteuning tot 30 km/h voldoende maar een gewone e-bike gaat dan weer maar tot 25, net te weinig voor iemand die 'sportieve' snelheden gewoon is, vooral dan op een breed jaagpad waar 25km/h al snel traag lijkt...
Iemand met dezelfde verwensingen als ik. Een e-bike naar Amerikaanse normen (ondersteuning max 20mph) lijkt mij ideaal. 25kmh haal ik meestal wel zonder ondersteuning.

Ik zoek eens een speedbike te proberen op laagste ondersteuning om te zien wat de reistijd dan wordt...
Plaats reactie