Sun Ringlé Radium

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door Mister No Chaïn »

GaanMetDeGeit schreef:Weten jullie of dit normaal onder de garantie valt? (fiets met orginele wielen werd gekocht eind december 2013)
Cube knijpt er bij zo'n gevallen tussenuit, roterende onderdelen en blablabla.
Dit zijn gewoon brolnaven als je een beetje vuil doet, op het nederlands mountainbike forum zijn er veel meer topics over deze wielen. Het is een verhaaltje van jaren:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =9&t=65474
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =4&t=84040
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&t=102743
jerre81
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 jul 2014 15:29

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door jerre81 »

Dikke bazaar,

Ik heb nu 1000km op de teller van m'n Cube en er hebben intussen al een drietal setjes nokken ingezeten (telkens afgesleten of stuk na 300km) en een volledig nieuwe naaf. Vorige zondag weer haperingen omwille van afgesleten/kapotte nokjes. Nu draai ik de hele zooi, telkens als ik de fiets poets, volledig uit elkaar om zuiver te maken. Er zitten nu ook nokjes van een ander merk in. Hopelijk is het zo opgelost maar ik vrees ervoor...
GaanMetDeGeit
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 06 dec 2013 15:04
Rijdt met: Cube Reaction GTC Race

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door GaanMetDeGeit »

Om zelf mijn garantie vraag te beantwoorden:
Mijne LBS heeft mijn fiets kostenloos gerepareerd, mooi zo!
Op de volgende toertocht is wel mijne band gesproken, voor de tweede keer op een paar dagen tijd een mooie wandeling kunnen maken - toch tof, mtb :-)
Omaki
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 20:45

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door Omaki »

Sun Ringlé Radium MA 29, QR/QR (CUBE LTD SL 2014)
Ik heb er enorm veel problemen mee.

Blijkbaar trekken de bodys het water en vuil gewoon aan en zijn ze verre van waterdicht.
De fietswinkel wijst met de vinger naar de klant dat deze een hogedrukreiniger gebruikt voor het reinigen? Doch niets is minder waar.
Proef op de som genomen en helemaal geen water gebruikt bij het reinigen (van de wielsets) voor de laatste herstelling. Toch toont de fietsenmaker foto's van een vol met smurrie en water zittende achternaaf.

- Elke +- 200 km uit elkaar te halen tot op de body
- 9 op de 10 is het veertje thv de body geforceerd of gebroken waardoor fietsen al helemaal geen plezier meer is of gewoonweg niet kan.
- kosten die telkens in rekening worden gebracht omdat ze zogezegd niet tot de garantie zou behoren.

Erg goede reclame kan ik dit niet noemen ...

Ik stel me dan ook de vraag in hoeverre de garantiebepalingen hierop van toepassing zijn. Het is voor niemand de bedoeling dat het een lopende rekening wordt.
Veel zin om de naaf terug te sturen naar fabrikant onder garantie, helaas wordt je als klant vaak met de rug tegen de muur gezet omdat de fietswinkel je terugfluit met de reden dat er geen garantie zou zijn op bewegende onderdelen.
(Ik denk dat ik een firma opstart in bewegende onderdelen als dit het achterpoortje is om de garantie niet te hoeven verlenen ;))

Als er iemand een oplossing weet horen we die natuurlijk graag en verder zijn ook voorstellen van fietsenmakers MET garantie en een degelijke service welkom!
Mijn advies .... mijden die handel!
jerre81
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 jul 2014 15:29

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door jerre81 »

Hey Omaki,

Ik heb hetzelfde probleem. Aan de lopende band stukken aan die verdomde naaf. Vooral de nokjes en de veer die stuk gaan en bijgevolg het tandwerk binnenin ook beschadigd. Na twee naven en enkele sets nokken en veertjes heeft mijn LBS op mijn vraag een Shimano naaf erin gestoken. Dit vergt echter wat ombouw-werk (Center-lock, andere spaken, andere remschijf). LBS heeft contact opgenomen met Cube en zij gingen het werk en onderdelen vergoeden aan hem. Ik heb dus gelukkig niets moeten betalen. Dit doet mij sterk vermoeden dat Cube op de hoogte is van dit probleem en dus de fout toegeeft. Ik heb de LTD SL 2014 en buiten dit euvel ben ik best tevreden van die MTB.

Grts
racoonfreak
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 08 okt 2011 20:10
Contacteer:

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door racoonfreak »

Merkwaardig die verschillen in Sun Ringlé Radium wielen, mijn zus heeft reeds 14000 km gereden zonder het minste probleem. Ze krijgen het nochtans soms vrij zwaar te verduren ...
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door Prospeer »

Nog even een update op een oud topic :-)

Vorig weekend op t einde van de rit een probleem gehad met een 'niet pakkende body'. Gelukkig de rit kunnen uitrijden. Na het obligate biertje in de kantine (voor mij, niet voor mijn fiets) had de body er ook geen zin meer in. Gelukkig stond mijn auto op een pleintje geparkeerd dat bergafwaarts lag.

Wielen gisteren opengedaan en het probleem lijkt te liggen aan het veertje van de body dat gebroken is.
Dit is na 4200 km. Ik heb met de wielen in alle maanden van het jaar en onder/door alle omstandigheden gereden. De lagers zijn logischerwijze ook versleten en die worden nu ook vervangen - kosten trouwens weinig. Ik kan dus eigenlijk niet klagen over deze bomb-proof set.
Gebruikersavatar
Kapelaan Hamman
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 14:16
Rijdt met: KTM
Contacteer:

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door Kapelaan Hamman »

Prospeer schreef:Nog even een update op een oud topic :-)

Vorig weekend op t einde van de rit een probleem gehad met een 'niet pakkende body'. Gelukkig de rit kunnen uitrijden. Na het obligate biertje in de kantine (voor mij, niet voor mijn fiets) had de body er ook geen zin meer in. Gelukkig stond mijn auto op een pleintje geparkeerd dat bergafwaarts lag.

Wielen gisteren opengedaan en het probleem lijkt te liggen aan het veertje van de body dat gebroken is.
Dit is na 4200 km. Ik heb met de wielen in alle maanden van het jaar en onder/door alle omstandigheden gereden. De lagers zijn logischerwijze ook versleten en die worden nu ook vervangen - kosten trouwens weinig. Ik kan dus eigenlijk niet klagen over deze bomb-proof set.
Nog even een nieuwe afstoffer van dit topic. Welke lagers worden in deze naven gebruikt? Als u ze vervangen heeft, weet u wellicht ook namen en rugnummers hiervan.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Sun Ringlé Radium

Bericht door Prospeer »

sorry, voor de eigenlijke vervanging heb ik ze binnengegeven bij de fietsenmaker (Cube dealer).
Kan je dus niet verderhelpen. Dacht dat 't maar 2x 8 euro ofzo was voor de lagers.
Plaats reactie