(Maas)Mechelse heide verboden voor MTB-ers.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
fieldmarshall
Mountainbiker
Rijdt met: Specialized Crave Pro 2014

Re: (Maas)Mechelse heide verboden voor MTB-ers.

Bericht door fieldmarshall »

Daffra schreef:
folksy schreef:ik heb onlangs gehoord dat ze alle bospaden willen verwijderen uit de bossen hier

naar het schijnt hebben ze de plons (trial) ook al plat gegooid

maar goed dat we dilsen nog hebben en onlangs heb ik beek ook ontdekt ma da is niet voor iedereen te doen daar (zeer technisch)

Hier in Dilsen zijn ze voorlopig nog niet aan het zeuren maar eerlijk gezegd vrees ik dat het ook maar een kwestie van tijd is. Een aantal weken geleden werd hier de "kraftmann-triathlon" georganiseerd en nu zie je nog overal de plastic oranje richtingsbordjes op paaltjes én bomen hangen. Op verschillende plaatsen hangen de witte plastic linten nog vastgemaakt aan de takken van de bomen. Dat men iets organiseert vind ik schitterend. Dat men de rotzooi en rommel achterlaat vind ik minder want na verloop van tijd hebben de groenen meer en meer argumenten om hier ook de boel dicht te gooien...

Ook hier zie ik in de velden dat sommige organisaties nalaten hun pijlen weg te halen... Je kan altijd eens een vergeten, maar als het duidelijk is dat er niet ontpijld is, mag gelijk wie van de organisatie wel eens de moeite doen om ze weg te halen. Je vertelt mij niet dat je een TT organiseert en dan over die paden niet meer passeert in de zes daaropvolgende maanden....
MTBart
Mountainbiker
Rijdt met: Commencal Meta HT & Ridley Shark

Re: (Maas)Mechelse heide verboden voor MTB-ers.

Bericht door MTBart »

Logica:

aan ieder paadje dat de heide ingaat worden er nieuwe paaltjes geplaatst om het verbod nog eens in de verf te zetten. Dit omdat wij als mountainbikers de paden kapot zouden rijden.

Waar is dan de logica dat er wel een loopwedstrijd kan doorgaan op deze paden?
Kraftman's trail run

Ik ben eens benieuwd of de MTB tocht een week later op 22/11 ook een vergunning krijgt voor deze paden!

:evil:
Plaats reactie