Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- freezy
- Mountainbiker
- Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Re: Met de fiets naar het werk
Waarom niet gewoon eens afwisselen tussen de verschillende fietsen?
De ene dag (afhankelijk van de weersomstandigheden, tijd dat ik over heb voor/na het werk) heb ik meer zin om met de MTB te rijden, de andere dag is dat de koersfiets. Zo reed ik maandag naar huis na een vroege dienst, 't was goed weer, de rugzak woog niet te veel meer in het naar huis rijden en ik passeerde enkele droge offroad paden. Altijd aangenaam om er dan nog een stuk aan te breien.
De ene dag (afhankelijk van de weersomstandigheden, tijd dat ik over heb voor/na het werk) heb ik meer zin om met de MTB te rijden, de andere dag is dat de koersfiets. Zo reed ik maandag naar huis na een vroege dienst, 't was goed weer, de rugzak woog niet te veel meer in het naar huis rijden en ik passeerde enkele droge offroad paden. Altijd aangenaam om er dan nog een stuk aan te breien.
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Radon Slide 130 9.0 29
De eerste woon-werk rit is bij deze een feit :)
De koersfiets vanmorgen genomen. Het is nog wat zoeken naar de beste weg om tot het jaagpad langs het kanaal te komen want ik denk dat ik vanmorgen enkele kilometers heb omgereden :). Ik heb er dan ook een kwartiertje langer op gereden dan ik had gehoopt, maar bon ...
De rugzak daarintegen was na een half uur echt wel een last. Veel te zwaar en veel te hoog op de rug. Ik ga moeten uitkijken naar een echte fiets-rugzak. Gelukkig is er vanavond mijn lunch uit en de kabel van het slot, toch al wat minder gewicht.
De koersfiets vanmorgen genomen. Het is nog wat zoeken naar de beste weg om tot het jaagpad langs het kanaal te komen want ik denk dat ik vanmorgen enkele kilometers heb omgereden :). Ik heb er dan ook een kwartiertje langer op gereden dan ik had gehoopt, maar bon ...
De rugzak daarintegen was na een half uur echt wel een last. Veel te zwaar en veel te hoog op de rug. Ik ga moeten uitkijken naar een echte fiets-rugzak. Gelukkig is er vanavond mijn lunch uit en de kabel van het slot, toch al wat minder gewicht.
Ik heb hier een reismodel laptop kunnen krijgen, weegt maar 1 kilo en past net in mijn Vaude 10+3 rugzak http://www.futurumshop.nl/vaude-cluster ... lack.phtml.
Voel die bijna niet, alleen op de plaatsen waar de rugzak de rug raakt zweet je wel meer natuurlijk.
Voel die bijna niet, alleen op de plaatsen waar de rugzak de rug raakt zweet je wel meer natuurlijk.
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Specialized Crave Pro 2014
Bericht door fieldmarshall »
Ik zit met een dom probleem: als je dagelijks met dezelfde rugzak heen en weer rijdt, stinkt die op termijn natuurlijk enorm. Wat doen jullie eraan? Rugzak de wasmachine in of jaarlijks een nieuwe rugzak kopen?
Grtz!
Grtz!
- freezy
- Mountainbiker
- Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Hier geen last van geurtjes :) wel dat de schouderbanden op termijn wit durven uitslaan door te zweten (zoutafzetting zoals je op een warme dag wel eens op je koerstrui hebt). Rugzak gaat ook maandelijks in de wasmachine en dan blijft dat allemaal als nieuw.
Binnestebuiten draaien en nachtje buiten aan de wasdraad hangen.fieldmarshall schreef:Ik zit met een dom probleem: als je dagelijks met dezelfde rugzak heen en weer rijdt, stinkt die op termijn natuurlijk enorm. Wat doen jullie eraan? Rugzak de wasmachine in of jaarlijks een nieuwe rugzak kopen?
Grtz!
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Cube Reaction SL 2012 26"
Dank aan alle bikers deze morgen spontaan hun reserve binnenband en / of hulp aanboden ter hoogte van de heizel :). Weet niet of er mensen van hier bijzitten, maar toch tof om te zien hoe er toch nog mensen zijn die andere willen helpen.
De laatste tijd wat veel plat op de Boechoutlaan, misschien toch een keer de andere kant van de A12 gebruiken.
De laatste tijd wat veel plat op de Boechoutlaan, misschien toch een keer de andere kant van de A12 gebruiken.
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Cannondale f29 c3
Nu in deze donkere tijden toch goed oppassen, automobilisten keken al naar niks, nu naar nog minder.
Deze morgen op weg naar het werk bijna plat gereden door een auto die vlak voor me afdraait (daar ging men profiel ).
En deze avond praktisch hetzelfde, auto die vlak voor me een parking opdraait.
En ik ben geen schoolbengel zonder lichten!!!
Deze morgen op weg naar het werk bijna plat gereden door een auto die vlak voor me afdraait (daar ging men profiel ).
En deze avond praktisch hetzelfde, auto die vlak voor me een parking opdraait.
En ik ben geen schoolbengel zonder lichten!!!
-
- Mountainbiker
- Rijdt met: Cube Reaction Race '12
Enkel rondrijden als een verlichte kerstboom helpt tegenwoordig. M.a.w. zoveel mogelijk flikkerende lichten onder verschillende hoeken, die bovendien nog voldoende lichtopbrengst hebben en best aangevuld worden met het nodige fluo. Een chinees lampke op strobo functie kan u op gevaarlijk punten ook helpen. Ja, zelfs achteropkomend verkeer vraagt zich af waarom alle reflecterende oppervlakken ineens beginnen flikkeren en waar dat vandaan komt .
Jammer genoeg kan ik de volgende 10 dagen dit zelf niet meer in praktijk brengen wegens spierscheur in de hamstrings
Jammer genoeg kan ik de volgende 10 dagen dit zelf niet meer in praktijk brengen wegens spierscheur in de hamstrings